torsdag 27 februari 2014

ATT TA SIG TID ATT ANDAS





Foto: Aka privat.




Ibland kommer "livet" emellan och bloggen får stå tillbaka. Det var ett tag sedan jag gjorde ett inlägg här på bloggen nu. Ni vet... "livets framfart" gör sig påmint ibland och denna gång i en riktigt sorglig form. 

Min far har blivit en ängel, en av de finaste som finns skulle jag vilja påstå, och det känns som en enorm förlust. En av den mest positiva av människor jag haft i min närhet har gått ur tiden... Men livet går vidare och även om jag nu saknar både en mor och far i livet så har jag min egen jättefina familj som betyder precis allt i världen. Jag är lyckligt lottad. 





Love aka

45 kommentarer:

  1. Beklagar och skickar en stor varm styrkekram <3

    SvaraRadera
  2. Åhh fina du, jag känner med dig. Min syster och jag pratade just om att snart kan det vara så att någon av våra kära föräldrar lämnar oss. Mina varma och starka kramar till dig och din familj. / Pia

    SvaraRadera
  3. Det är verkligen jobbig mitt i den stund det sker men jag lovar det kommer dagar då det är skönt att minnas det som var och får glädjas av det.
    Tänker på dig och jag vet en som är med dig.
    ha en bra dag
    kramar Meta

    SvaraRadera
  4. Massor med kramar till dig. / Anita

    SvaraRadera
  5. Åhhh Aka massor av kramar till dig! <3 Sofia

    SvaraRadera
  6. Beklagar kära vän...du är den andra idag av mina bloggvänner som förlorat sin far idag/igår....så himla tråkigt ;((....jaa så är det, livet måste gå vidare trots allt....sköt om dej vännen!
    Kram bia

    SvaraRadera
  7. Jag vet hur det känns att förlora en älskad far. Livet går vidare men för alltid lite tommare.

    Styrkekramar från mig.
    Eva-Mari

    SvaraRadera
  8. Att förlora mågon innebär alltid en stor sorg o saknad . Jag skickar den största kramen till dig finaste Aka. Tina

    SvaraRadera
  9. Jag vet hur det känns. En tomhet som nästan slår luften ur en. Miste min pappa 2007. Men inte en dag har gått utan jag tänkt på han. Alltid med mej. Kramar till dej! Lycka att vi har våra familjer! Monica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Monica för din kommentar här! Beklagar din sorg, gissar att jag också kommer att känna som du... att tanken finns nära alltid.

      Många kramar aka <3

      Radera
  10. Stor KRAM till dig!! Man vet att det ska hända en dag liksom - när ens föräldrar börjar bli till åren, deras vänner runt omkring försvinner över gränsen, och man vet att snart är det oåterkalligt. Men man kan inte föreställa sig ändå hur det är just då det händer. Hu. Må så gott och ta hand om dig.

    SvaraRadera
  11. Ja, vad säger man....att ta farväl av en förälder är inte roligt. Man tappar fotfästet liksom. Jag är glad att du har din fina familj som ett stadigt stöd.
    Jag förlorade min far till cancer väldigt hastigt för 10 år sen och det är så tufft.
    Sätt dig ner och skriv ner massor av roliga händelser och upplevelser du har haft med din far och skratta och minns dem och bli varm i hjärtat av glädje över att du fick uppleva dem.
    Kram Bodil

    SvaraRadera
  12. Hej Aka,

    Beklagar förlusten av din pappa. Sänder många varma hjärte-kramar och tänker på dig! Skönt att du har din familj :)

    Kram Sanna

    SvaraRadera
  13. Åh, beklagar sorgen.
    Önskar dig en fin helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  14. Åh, vännen....beklagar sorgen...
    Tänkte just när jag läste att du väl miste din mamma för inte allt för länge sedan?
    Vilken enorm saknad det måste vara för dig och dina kära. Vad skönt ändå att du kan känna styrkan hos maken, barnen och kanske andra nära.
    Livet är som bekant inte ljuvligt alltid, och det gör ont emellanåt.
    Man påminns om att ta vara på livet, när det händer jobbiga saker.
    Varmaste styrkekramar till dig!
    /Maria

    SvaraRadera
  15. Tänker på dig och tänder ett ljus. Han kommer alltid att finnas kvar i ditt hjärta. Kram Niina

    SvaraRadera
  16. Vad tråkigt. Jag är så ledsen för er skull. Ta hand om dig,
    Varm kram
    Linda

    SvaraRadera
  17. Så leit når et kjært familiemedlem dør...
    Vakker alpefiol.

    SvaraRadera
  18. Fina, fina Aka...så ledsen för din skull! Du ska veta att jag TÄNKER på dig!
    Tänd du ditt ljus, så tänder jag mitt
    tillsammans lyser vi upp varje varje mörk vrå.
    Var rädd om Dig och de dina!
    Kram och vink från mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Monica! Vad snäll du är <3

      Tag hand om dig du med.

      Många kramar aka

      Radera
  19. Åh, vännen! SÅ sorgligt, jag känner med dig. Tusen och åter tusen kramar till dig och vinkevink till din pappa i himmelen!
    Judita

    SvaraRadera
  20. Skickar en stor kram till dig!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  21. Stor stor kram till dig...

    SvaraRadera
  22. Ta hand om dig vännen, skickar kramar, tankar och energi. / Maria

    SvaraRadera
  23. Beklagar sorgen... Ta hand om dig...

    Varma kramar Bella

    SvaraRadera
  24. Var rädd om dig och låt saker ta den tid de behöver för att läka i sorgeprocessen.
    Kram

    SvaraRadera
  25. Oh, kära nån, jag beklagar så jättemycket. Att förlora sin pappa är som att slå undan benen på en. Hoppas han har det bra där han är nu. Och att du har fina minnen.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  26. Stora kramen till dig

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  27. Tänker på dig, många kramar!

    SvaraRadera
  28. Jag beklagar verkligen din/er förlust. Jag är glad att du har många nära och kära omkring dig så du slipper ta dig igenom den första och tyngsta tiden ensam. kram kram

    SvaraRadera
  29. Jag känner verkligen med dig! Att förlora en förälder är fruktansvärt. Min mor gick bort för 6 år sedan. Jag saknar henne varje dag.
    Ta hand om dig. Skickar många varma kramar.
    Malin

    SvaraRadera
  30. Oj beklagar sorgen aldrig lätt att förlora någon i ens närhet.
    Styrke kramar från mig
    Kram Linda

    SvaraRadera
  31. Beklagar verkligen er förlust och sorg...
    Varm tröstekram till dig ♥

    SvaraRadera
  32. Förstår att det måste vara tomt att mista båda föräldrarna. Dina barns mormor o morfar och svärmor. Har tänkt på dig och undrat hur du mått.
    Skönt att höra att ni kan trösta er med varandra.
    Tänker ofta själv på mina far o morföräldrar och saknar dem men har alla goda minnen kvar som jag tar fram
    Många kramar Helene

    SvaraRadera