lördag 25 januari 2014

MAKEOVER SOVRUM






Sonen fick en sovrums-makover i julklapp :) Vi våldgästade hans lägenhet i smyg ett par dagar före jul och gjorde en del fix - tänkt som en överraskning :)




Sovrums-fix


Dålig uppdatering här hos mig, tiden är inte riiiktigt på min sida just nu. Jobb, plugg och allehanda vardagliga aktiviteter tar sin tid i anspråk. Men när väl tiden infinner sig till att sätta sig vid datorn och göra ett inlägg så är det så klart jättekul :)


Jag har en del inlägg som jag inte hunnit lägga ut här på bloggen men här kommer i alla fall ett av inläggen, hope you like It :) 




Sonen åkte iväg på jobb och skulle inte komma hem förrän kvällen före julafton - och då passade jag och maken på att göra en makeover av sovrummet i hans lägenhet :) Det hela var tänkt att bli en julklapp och självklart visste jag att det skulle uppskattas, annars skulle jag inte ha vågat mig på det här projektet :)





Insynen var ett bekymmer och det löstes genom flera gardiner på skenor. Innerst ett par vita med mönster, på skena nummer två hängde jag ett par smutsgröna gardiner och ytterst ett par mörkgrå gardiner som täckte hela fönstret, perfekt då det är dags att lägga sig och dra för hela fönstret :)




Nya sängkläder, sänglampa, tavlor, överkast och matta. Jag ville skapa en hotellkänsla med en personlig touch :) Den stil jag har hemma hos mig skulle inte ha fungerat i detta sovrum,  sonen har en helt annan smak och stil i sin lägenhet.










Taklampans mönster blev ett fint...


... blickfång i rummet.


Jag köpte ett brunmålad sideboard och målade möbeln vit... 






En mindre modell platt-TV kom på plats tillsammans med en del tavlor och andra prydnader. Och medan vi ändå var igång målade vi hallmöblerna...



Foton: Aka privat.

... svarta! Hängaren fanns redan i lägenheten och skohyllan hittade jag på min vind :) Den som spar han har :)



Sonen blev överraskad och glad över sitt nya sovrum i lägenheten - och jag och maken kände oss himla nöjda över vårt arbete :)


Många kramar aka

22 kommentarer:

  1. Som vanligt så visar du en fantastisk fin inredning. Sonen måste ha blivit superglad. önskar att jag hade hälften av din förmåga. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Friskt vågat....snyggt blev det också...skulle aldrig våga göra om dotterns rum....men vi har inte samma smak, så det är okej ;))).....nu vill hon renovera i rummet som hon har fått nere i källaren och jag kan säga att det blir inte lätt, hahaha......hon har börjat med att måla en dörr svart med tavelfärg , så har hon ritat med krita på den !!!
    Ja du förstår kanske vart det bär hän......;)))
    Ha det gott min vän....stor kram bia

    SvaraRadera
  3. Oj vad snyggt, förstår att han blev nöjd med det sovrummet.
    Ha det bra kram Linda

    SvaraRadera
  4. Jättesnyggt ni gjort! Vilken julklapp!
    Vi ska ta tag i sonens rum snart också.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Vad rediga ni är som jobbar på så med era barn De där grå eller svarta lådorna gillar jag skarpt undrar vad de kommer från.
    Ha en fin söndag
    kram Meta

    SvaraRadera
  6. Åh, vad gulligt av er och att ni gör det tillsammans är ju så sött.
    Det blev ju himla fint, så det är ju klart att han blev överraskande glad. Härlig överrasknings julklapp.
    Underbart!
    Kramar Bodil.

    SvaraRadera
  7. Så fint! Det är så roligt att göra iordning och göra om och se vad man trivs med. Hoppas du får en fin söndag! Kram!

    SvaraRadera
  8. Vad snyggt det blev. Snygga toner på allt. Kul att även han gillade det. Snart kan du och maken starta egen firma, Akas & makas design och snickeri!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  9. Det där blev super bra! Mysigt och stilrent. Bra jobbat.

    Kram Kia

    SvaraRadera
  10. Förstår att du inte hinner blogga så mycket som ni fixar och donar! Kan tänka att sonen blev supernöjd, så himla snyggt!
    Ha en fin vecka!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  11. Men så fint!! Era rum blir ju sååå himla mysiga å hemtrevliga!! Skulle verkligen vilja ha dig vid min sida när det är dags för oss å flytta in.. Du har verkligen det rätta ögat..:) kramar Annika

    SvaraRadera
  12. WOW!! Så fint ni gjort åt honom, han måste varit både överraskad och nöjd :) Perfekt julklapp!!

    Hoppas helgen varit bra!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  13. Shit vilken överraskning. Och snyggt blev det. Jag förstår om han blev nöjd.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  14. Men jisses vilken julklapp, förstår att han blev superglad. Du har magi i dina inredningsfingrar allt du rör vid blir toksnyggt. Ha en bra start på veckan. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  15. Wow, vilken toppen julklapp :)
    Blev verkligen fint. Ni har det i er, vips så blir det supersnyggt. Kram och ha en fin start på veckan <3

    SvaraRadera
  16. Blev ju hur fint som helst! :-)

    SvaraRadera
  17. Men åh så fint du fixat!!! Vilken present!

    Kram malin

    SvaraRadera
  18. Vilken härlig överraskning till sonen... Gissar att det var den bästa julklappen :)

    Det ser verkligen snyggt ut!

    Ha en fin fin vecka!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  19. Vilket underbart sovrum kram Diana

    SvaraRadera
  20. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  21. Vilken roligt överraskningsjulklapp med ett superfint resultat

    Kram kajsa

    SvaraRadera
  22. Vilken present!! Ser ju dessutom helt fantastiskt fint och lyxigt ut, han måste blivit överlycklig:)

    Kram Pernilla

    SvaraRadera