torsdag 30 januari 2014

KAMIN-MYS KULNA VINTERKVÄLLAR









Foton: Aka privat.


Kulna kvällar är som gjorda för en brasa i kaminen :) Vi har tre kaminer i huset och jag kan säga att det går åt en och annan vedpinne nu, jag gillar iiiinte att frysa! 


Tusen tack också för alla fina kommentar om vår sovrums-makeover (förra inlägget). Jag förstår att en del av er tror att sonen bor hemma- men så är det alltså inte, han bor i egen lägenhet och det var där vi höll till :)


Trevlig helg!




Tjing Aka


25 kommentarer:

  1. Gjutjärnskaminer, I like.....så mysigt....helst nu på vintern när det är kallt....har en på torpet som fejk kamin med blockljus och värmeljus i ...ganska mysig det med ;))....ha det gott min vän;)....kram bia

    SvaraRadera
  2. Kaminer det är toppen det. Hoppas få till en på kolonin i en av stugorna när vi kommer så långt.
    trodde väl det om sonens rum. snyggt blev det
    Ha en fin vinterdag i morgon(även vi har fått snö 1cm men det kommer nog mer i morgon låter det som fyyyy)
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Så himla mysigt.
    Jag skulle också vilja ha några kaminer i vårt hus.
    Mys på och stay warm.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt med kamin. De sprider sådan härlig värme tycker jag. Nu är ju inte värme något vi behöver extra av just nu.... fniss men till vintern är det gött!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Det är en lycka att ha kaminer att elda i denna årstiden - och så är det mysigt att sitta och titta på elden. Din kamin är jättefin! Vi har en liknande som står i ett uthus och är rostig, jag skulle vilja göra iordning den och ställa in den, får se när det blir.
    Peta in en pinne i brasan och ha en riktigt fin helg!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  6. Jättemysigt! Önskar så att vi hade en kamin.
    Ha en skön fredag
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Mysigt!!!!

    det är en önskadröm att ha en varm och gosig kamin, än så länge har jag en gamal vacker kamin som dekoration och fylld med värmljus, det är stämningsfullt

    kram kajsa

    SvaraRadera
  8. Härligt med kamin, den allra bästa och skönaste värmen, krypa upp i soffan och höra elden som sprakat, alldeles underbart. Fortsatt fin fredag till dig. Kram Åse

    SvaraRadera
  9. Mysigt med brasa!!

    Katten bor än så länge kvar hemma. Verkar som han accepterat läget lite. Han försöker inte gå till attack längre....finns hopp.

    Ha en toppen fredag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  10. Fin kamin!!! De är guld värda sådana här vinterdagar. En fin helg till dig. Kram Anna

    SvaraRadera
  11. Vilken vacker kamin! Idag behövs värmen, här har det snöat hela dagen och det blåser kallt. Ha en fin helg, kram Niina

    SvaraRadera
  12. Oj, 3 kaminer! Då förstår jag att det går åt lite ved. Men det är ju så mysigt :-) Ha en riktigt skön fredagskväll! :-)

    SvaraRadera
  13. Mys på hög nivå. Jätte fin.
    Kram från mig.
    Pia

    SvaraRadera
  14. Tre kaminer, så härligt! Både mysigt och skön värme.
    Så snyggt ni gjorde om sovrummet hos sonen. Vilken bra julklapp!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  15. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  16. Kaminen går varm här hemma också.
    Ni har en jättefin kamin.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  17. Trevlig helg min vän!!!
    Här blir det Mello ikväll ;))
    Kramis bia

    SvaraRadera
  18. Mysigt med kaminen som sprakar i vinter mörkret!
    Ha en fin kväll!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  19. Skulle inte överleva utan våra kaminer i den här kylan o visst blir det mycket vedhämtning, men det tar vi som vardagsmotion, eller hur vännen? Ha en mysig kväll. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  20. Men gud vilken fin kamin, vi har en öppen spis och en kakelugn kram Diana

    SvaraRadera
  21. Visst är det mysigt med värmen som kommer i eldstäder. Jag älskar att elda när jag är hemma.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  22. Mysigt med kamin, önskar jag hade en sådan. Ha det fint

    SvaraRadera
  23. ÅHHH vad MYS ni har det :) och jag vill också ha kamin...nu blev jag avis haha

    Ny post ute...att använda skor som dekor:)

    Ha en fin vecka

    LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)

    SvaraRadera