söndag 19 januari 2014

GRYTHYTTAN AULA-STOLAR I BIBLIOTEKET






En bild från bibblan taget förra julen, nästan allt är sig likt här, men det har skett en viss förändring - något har tillkommit :)




Stolar i retrodesign




Jag kom över några Grythyttan aulastolar som skulle slängas på tippen och efter att maken renoverat dem blev de kanon att ha i bibblan :)














Foton: Aka privat.

Jag gillar verkligen att mixa retrodesign i vårt gamla hus. Och dessa stolar kommer nog alltid att vara aktuella i inredningssammanhang på grund av den übersnygga designen - klassiska!


Önskar alla som kikar in här en riktigt trevlig helg! 


Kramiz aka

36 kommentarer:

  1. I Grythyttan gjorde man många fina möbler.
    Kul att du sparar dom och använder dom
    Ha en fin vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Så läckert! Roligt med gamla klassiker som blandas med nytt och får nytt liv. Så trevligt och mysigt i ert biliotek. / Pia

    SvaraRadera
  3. Snyggt! Du är så himla duktig! Kramar Anita

    SvaraRadera
  4. Vilka fina stolar. Vad kul att din make kunde fixa till dem.
    Du har det så mysigt!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  5. Jätte coola stolar !!!...passar perfekt i "bibblan"....hoppas dagen varit bra...här har vi mycket snö och -6 grader...precis som en vinter ska vara ;))).....ha det gott min vän!
    Kramis bia

    SvaraRadera
  6. Du får då alltid till det! :-) SUPERSNYGGA hos dig där i bibblan! Fixarmaken är det ju lite Ernst i tror jag...?
    KRAM!
    Judita

    SvaraRadera
  7. Meh, skulle de till tippen? Jösses what a waste i så fall! Vilken tur att ni tog er an dem och fixade dem så fina!! Passar in i miljön och blev kanonfina där!

    Sv: Paketet är nog på väg hit för jag hade redan mailat Trendenser, men tack för påminnelsen. Hade inte varit roligt att missa så fina korgar :-)
    Ha en go start på veckan!

    SvaraRadera
  8. Jättefint med stolarna där! Passar så bra in hos dig. Tur att du räddade dem från tippen.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Snyggt och stilsäkert!

    Önskar dig en skön vecka.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  10. Du har det så snyggt! Och stolarna är ursnygga, designen med "handtagen" är så himla bra!
    Ha en fin vecka!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  11. Aka, viftar med min sommarhatt för din förmåga att få till det där "lilla extra". Stolarna.....säger "bara" Wow!!!!
    Kram och vink från mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Monica, jag gillar också stolarna, charmiga :) Hoppas du och maken har det bra och njuter livet i solen :)

      Många kramar aka

      Radera
  12. Supersnygga! Vad kul att de dessutom var ett fynd!
    Passar urbra i bibblan! Och vad lyxigt att kunna ha en bibbla hemma :-).

    Kram Malin

    SvaraRadera
  13. Så himla fina! Jag har aldrig tänkt på att kombinera olika stilar så där, jag har väl aldrig riktigt odlat min inredningsådra antar jag. Fast jag kan se vad som är fint och jag lär mig säkert med tiden ... Men jag blir helt förtjust i din soffa. Den ser så inbjudande mjuk och härlig ut!! Något att krypa ihop i en dag som denna, under en stor varm filt...

    SvaraRadera
  14. Passade stilmässigt jätte bra in där!! Blev som en liten cafégrupp.

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  15. Passar in som handen i handsken:) Älskar taklampan! Ha en superfin måndag, själv är jag ledig efter att ha jobbat hela helgen. Kram kram Niina

    SvaraRadera
  16. Snyggt! Håller med Niina... passar som hand i hanske med det övriga!

    Önskar dig en fin start på den nya veckan!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  17. Oh, dom passar som hand i handske i biblioteket! Så fina. Tänk att dom skulle slängas.....bra arbetat med renoveringen av dom!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  18. Men åh vad passade fint in där, så snyggt kram Diana

    SvaraRadera
  19. Åååh, så bra de fina stolarna passade i ert bibliotek! Tänk att de skulle slängas :)

    Hoppas din vecka börjat bra!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  20. Så himla fina och de passar alldeles utmärkt hos er :) Ha det fint. Kram Anna

    SvaraRadera
  21. Gillar verkligen ert personligt inredda hem! =)
    Stolarna är jättefina!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  22. Vilket fynd med dessa stolar! Du har det sååå fint och hemtrevligt! Kram Nilla

    SvaraRadera
  23. Jättefina stolar, ser ut att passa perfekt hos dig!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  24. Så snygga stolar, gillar din mix av allt. Så himla fint, kram

    SvaraRadera
  25. Till tippen??? Folk är tokiga, verkligen superläckra.
    Ha en härlig kväll
    Kram

    SvaraRadera
  26. Åh, så snyggt! Passar perfekt! Att hitta såna stolar på soptippen...

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  27. Vilket fynd, tur ni hann rädda dem!!

    Kram kajsa

    SvaraRadera
  28. Bra gjort att rädda dem! Och fin fint blev det! Kram

    SvaraRadera
  29. Vilket jättefint fynd!! Visst är det kul att fynda! Kramar

    SvaraRadera
  30. Vilken skatt du räddade från att bli slängda på tippen.....passar perfekt i ditt fina bibliotek. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  31. Vråååålsnygga stolar! Skulle de slängas alltså? Knappt man tror det är sant! Fick han lägga ner mycket jobb på dem?

    SvaraRadera
  32. Man tror inte folk slänger sådant nu för tiden! Att kunskapen skulle vara lite högre, rent allmänt så att säga. Välgärning av er att rädda dem och renovera så fint!
    Kram Åsa

    SvaraRadera