lördag 4 januari 2014

BLING BLING-KUDDE I NYÅRSSOFFAN






Vad passar väl bättre än att skapa lyxig glamour med bling bling i TV-soffan så här i nyårstider :)




I TV-soffan just nu




Ni som följer bloggen vet att jag gillar kuddar och gäääärna byter ut dem utifrån årstid :) Så här ser det ut just nu i TV-rummet...












Foton: Aka privat.


Och som ni ser finns det fortfarande kvar lite juliga attiraljer hemma hos oss - ääääända till tjugondag knut :) Går knappast att bryta på några traditioner här hemma, haha :)


Nu - filmtajm :)


24 kommentarer:

  1. Hihi när jag ser ditt inlägg tänker jag på alla guldiga kuddar jag sydde hit och dit på 90-talet hur mycket glitter och krafs som helst skulle det va, det var tider det.
    Ha en fin söndag
    kram Meta

    SvaraRadera
  2. Underbart! Jag gillar glitter, guld och glamour. Så snyggt! Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Fint med guld och glitter! Kom precis på att jag glömde ta fram min guldkudde. Du har så fint.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Snyggt!
    Jag tokgillar också kuddar, och gör precis som du, byter efter säsong ;)
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  5. Såå fint...jag gillar också kuddar, hihi....har kuddar överallt i huset...måste nog göra mej av med några som jag inte använder snart ;))......ha en trevlig helg!!
    Kram bia

    SvaraRadera
  6. Du har en skön känsla för dom snygga detaljerna. Kram Anita

    SvaraRadera
  7. Älskar kuddar, och du har så mysigt! Jag har börjat städa ut julen, men jag jobbar i helgen också så det blir lite i taget. Satsar på att få bort det sista ikväll så jag kan göra annat imorgon när jag har ledig dag.

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera
  8. Verkligen festfint och passande en trettondag som denna;)
    Ha en fin fortsatt söndag. Kram Johanna

    SvaraRadera
  9. Ett riktigt festrum blev det med den där blingiga kudden. Du är duktig som (orkar) få till det och byta och dona. Jag tänker att jag skulle men så orkar jag inte ;-)
    Hade planerat att plocka bort julen nu i kväll men det är kväll nu och jag sitter här och läser bloggar....det är mycket roligare. Det är en dag imrogon också.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  10. Klart det ska vara lite festligt. Du får alltid till det med mysfaktorn :) Kram Anna

    SvaraRadera
  11. Vad festligt det är i din soffa. Så himla läckert!
    Här hemma får kuddarna aldrig vara i soffan och de misshandlas hårt, tyvärr för det är ju så mysigt med kuddar.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  12. Just beautiful.
    I don't think your TRANSLATOR is working....:(
    Here from Rosegarden...

    SvaraRadera
  13. Vad härligt med bling bling, jättefint. Jag vill också ha zebea hos mig:) Du ser nu kom det där att jag vill ha:)) Näe det är svårt vad man skall göra med tiggarna och jag ger bara min lilla tant sen får det bli som det blir. Försöker ge till andra org också...Ja det är skitsvårt det där...Stor kram från mig och ha en härlig trettondagsafton...

    SvaraRadera
  14. Lite glamour är aldrig fel! Att byta kuddar är ett perfekt sätt att ändra utseende i rummet, härligt!
    Ha det fint!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  15. Supersnyggt! Får man fråga vart du köpt den "blingiga" kudden?

    Kram Kina

    SvaraRadera
  16. Jamen en bling-blingkudde passar perfekt till nyår när det ska vara mycket glitter o glamour, ursnygg o hade gärna fått flytta hem till min soffa. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  17. Läcker kudde!
    Min nyårsförrätt som sambon gjorde: Börja med balsamicosåsen: häll lagom mängd balsamico i en kastrull och lår koka ner, det tar ca 10 min. När den har fått sjuda i 3-5 min börja med att koka sparrisen i ca 7 min. Undertiden sparrisen kokar steker du pilgrimsmusslorna på hög värme i ca en-två min/sida. Tänk på att inte koka balsamicon för länge för den stelnar snabbt när den läggs upp på en kall tallrik. Lycka till.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  18. Super fint, var kan man hitta din fina guld gran?

    Kram Anna

    SvaraRadera
  19. Hemma hos mig har julen dansat ut :-)

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  20. Jättefina kuddar! Jag är också väldigt förtjust i kuddar! Så lätt att byta ut och skapa olika stämningar!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  21. Hos oss är julen också kvar ett tag till. Jag gillart, tycker det är så mysigt. Och så är det ju rätt mycket jobb att pynta allt, så det får ju gärna vara kvar ett tag så man hinner njuta också :)

    SvaraRadera
  22. Älskar blingbling, vilka superlyxiga härliga bilder!
    Ha en härlig dag
    Kram

    SvaraRadera
  23. Alla stjärnor är fortfarande uppe. Jag har inte hjärta att plocka ner dem nämligen. Det blir så mörk. Förstår inte hur jag ska kunna göra det på måndag ens :)
    Kram

    SvaraRadera