torsdag 2 januari 2014

ARVEGODS PÅ KINASKÅPET








Foton: Aka privat.


De gamla keramikvaserna som står på Kinaskåpet fick min min mormor och morfar i bröllopsgåvade gifte sig. Det är ju mååånga år sedan nu och ingen av dem finns i livet längre. Jag är superglad över att ha de gamla vaserna i min ägo och har faktiskt tänkt använda dem i någon dukning framöver :) Jag vill att gamla vackra ting ska få komma till användning, vara en njutning för ögat, och inte bara stå och samla damm. 


Nu - en vääääälbehövlig prommis :)

  

24 kommentarer:

  1. Det är kul att leta fram lite annat än det vanliga när man dukar fint. Vaserna kan säkert förgylla många av dina dukningar annars så gör de sig bra på skåpet med. Granen har du gjort eller köpt, är så sugen på en sån, har sett den hos många i år.
    Ha en go torsdag
    kram Meta

    SvaraRadera
  2. Du blandar så mycket fint och det blir alltid inbjudande och personligt hos dig! Älskar din årskrönika i bilder och önskar dig ett fortsatt fint och underbart 2014!
    Stor kram!
    Judita

    SvaraRadera
  3. Så kul att du har dem hos dig och vilket fint minne.
    Klart du ska duka fint med dem som har så mycket historia omkring sig.
    Du har det så fint hos dig, en fin inspirations källa.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  4. Jätte fina vaser.
    Ha en fortsatt fin dag!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  5. Önskar dig en god fortsättning och ett underbart 2014

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  6. Kul med arvegods som används i dukning. Klart snygga där på skåpet också. Vilket skåp sen, sååå snyggt. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  7. God fortsättning på nya året.
    Kram Kia

    SvaraRadera
  8. Wow...så vackert <3
    God fortsättnig/Kram

    SvaraRadera
  9. Hej Annika!
    Så fint arvegods du fått.....roligt att ha !!!
    Önskar dej en god fortsättning på nya året ;)
    Ha det gott min vän!!
    Stor kram bia

    SvaraRadera
  10. Jaaaa, använd vaserna! Ingen blir glad av att de står till lyst och knappt ingen ser dem heller, nej, använd sakerna och de kan ge anledning till intressanta samtal!
    Ha det fint!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  11. Vaser med många minnen kan jag tänka mig. Underbar årskrönika du bjuder på, som alltid helt fantastiska bilder från ditt personliga o vackra hem. Ha en härlig start på 2014. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  12. Underbara bilder!!! Wow så fina vaser. Ha en bra fortsättning. Kram Anna

    SvaraRadera
  13. Det är härligt att blanda gammalt och nytt, vackra ärvda saker som bär fina minnen med sig är ljuvligt att kunna ha stående framme. ha en fin kväll.. Kram

    SvaraRadera
  14. Visst är det roligt att ha ärvda saker! :)

    Ha en fin kväll!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  15. Åh vilka fina vaser och snyggt skåp också! Fint med minnen efter sina nära :)
    Kram på dig fina du!
    /Maria

    SvaraRadera
  16. Roligt med det ärvda som man vet historien bakom!
    Vilken fin årskrönika du har gjort!

    Kram och God fortsättning!
    Agneta

    SvaraRadera
  17. Jag tycker också om att blanda gammalt med nytt och framför allt så tycker jag om när gamla saker kommer till användning. Vaserna gör sig ju hur bra som helst på ditt skåp!
    Fin årskrönika du gjort!
    kram M.E

    SvaraRadera
  18. Vackra! Och jag älskar ju ditt skåp! Underbart!
    God fortsättning på dig söta du!
    Kram

    SvaraRadera
  19. Mye spennende, så fin blogg
    Fint med de arvede vasene

    SvaraRadera
  20. Jättefina!!! Kul att ha något som man verkligen gillar. Och skåpet gillar jag jättemycket!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  21. Kikar in till dig för första gången, vilken jättefin blogg du har och vad fint du har hemma :)

    Kram Kina

    SvaraRadera
  22. Så himla fint både vaserna och skåpet. Mysig känsla du alltid får till. En god fortsättning önskar jag dig.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  23. Fint skåp och fina vaser
    god fortsättning till dig
    kram Rosa

    SvaraRadera
  24. Så fint alltiop, underbar kombo!!!! Och så fint att de finns med dig genom vaserna <3

    Ser nu att ditt hem är med i D&T... måste se om jag kan få tag på tidningen! Kul!!

    Varm kram Milla

    SvaraRadera