måndag 23 december 2013

HÖGTID ATT GLÄDJAS ÖVER







Foton: Aka privat.


Jesusbarnet har kommit bort i allt julstök! Han saknas i julkrubban som står på månbordet! Yngsta dottern tycker att det var liiiiiiite märkligt att själva huvudpersonen himself inte är med... men samtidigt... vad gör väl det när allt kommer omkring, allt som betyder något finns hos oss och det är inte alla förunnat.. 


Jag är har påmint mig om att just denna julen är en riktigt fin jul! För ofta har smärre katastrofer skett inför våra jular, människor har blivit sjuka osv. Men inte i år... och det gläder mig :) Däremot har vänner drabbats och dem tänker jag extra mycket på en dag som denna...

Återstår att skicka ett sms/mail till alla dem jag håller extra varmt om hjärtat som jag inte kommer att träffa den här julen :)


Önskar alla er som kikar in här hos mig en riktigt God Jul!


17 kommentarer:

  1. Vad fint skrivet, vad gör väl det att Jesusbarnet har försvunnit en stund, han dyker upp lite här och var har jag märkt. Härliga julbilder fina du.. Kraaaam och God jul! / Pia

    SvaraRadera
  2. Fint med röda tulpaner. God Jul och hoppas barnet åter finner sin plats i krubban. Kram

    SvaraRadera
  3. Hela familjen önskar dig och din familj en härlig,god jul! Varma julkramar Niina

    SvaraRadera
  4. Ha en riktigt fin julafton med din familj.
    Kramar Bodil.

    SvaraRadera
  5. Vilket elände att jesusbarnet är borta! Här är den pyttiga trecentimeters keramiktomten jag köpte när jag var 11 också borta... de kanske är på nån miniträff nånstans??

    Hur som helst... ha en riktigt fin och fröjdefull jul!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  6. PS. Jesusbarnet är inte borta, han är hemma i Valla! Kram Niina

    SvaraRadera
  7. Feliz Navidad, God Jul, Merry Christmas, Bon Noël
    Jesús is inside all of us although sometimes we don't look at him

    Marina from Jerez (Spain)

    SvaraRadera
  8. God Jul till dig och familjen
    Julkram från Maria

    SvaraRadera
  9. Kikar in och önskar dig och de dina en god fortsättning på Helgerna.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  10. Hej vännen!
    kikar in och önskar dej och din familj en god fortsättning på Julen....hoppas ni har det mysigt....igår var det full rulle...men idag blir det mys med familjen.....och i morgon julmiddag hos svägerska o svåger....visst är julen härlig, hihi.....
    Må så gott......kraaaam bia

    SvaraRadera
  11. God Jul önskar jag dig och din fina familj. Kram!

    SvaraRadera
  12. Fina du, jag önskar dig en god fortsättning på julen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera