fredag 22 november 2013

VÄGGHÄNGT SÄNGBORD & INDUSTRILAMPA SOM SÄNGLAMPA





Sängbordet är på plats :)




Sängbord till 

en liten yta



Ni är flera som efterfrågat bilder av vårt senaste projekt - gästrummet - så idag kommer lite foton på det:) Tänkte börja med att visa valet av sängbord. 


Eftersom ytan från sängen till dörren in till rummet är begränsad fanns ingen plats för ett sängbord, det fick helt enkelt bli ett hemmabygge :)



Enklast tänkbara :) Maken snickrade och jag målade :) Idén hittade jag här.



Och det blev helt perfekt till det lilla utrymmet!



Doftljuset har jag vunnit hos den här fina tjejen :)





Förvaring till tidningar och böcker...




Och till lite småprylar...





En konservburk och en tallgren :)








En sänglampa  i industristil tonar ner det romantiska...
















Foton: Aka privat.



Praktiskt och charmigt tycker jag :)  En både enkel OCH BUSBILLIG lösning sängbords-problemet :)



Önskar er en riktigt fin helg!



Kramiz aka

24 kommentarer:

  1. Vad kanon fint det blev i gästrummet. Sängbordet är ju genealiskt. Jättesmart och jättefint!
    Lampan är ju också jättefin. Det ska bli så himla kul att få se hela rummet när det är färdigt för de bitar du visar är underbara.
    Ha en fin helg!
    Kram din vän på andra sidan plurret.

    SvaraRadera
  2. Men åh så snyggt! Duktiga och kreativa ni är. Så snygg kombo med de här två. Kram!

    SvaraRadera
  3. Så fint!! Wow för sängbordet :) Fina foton. Ha en trevlig kväll. Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Smart sängbord om man har liten yta, snyggt var det med och smart att man kan förvara tidningar och böcker i det med.
    Ha en fortsatt fin kväll, här kollas det film och sen blir det att lägga sig tidigt för jag ska jobba 7:30-14 imorgon och sen får vi besök av några vänner till mig.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Jättefint bord! Så perfekt för liten yta, vi har yttepyttelitet sovrum. Jag gillar din lampa också.
    Ha en skön helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Supersnyggt, det hade gärna fått flytta hem till mig.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Snyggt som vanligt. Har följt din blogg under tiden som varit, men tyvärr inte orkat skriva. Jag älskar dina ideer och det blir alltid hemtrevligt och ombonat i dina projekt. Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  8. Superfint =) Ni har så himla bra ideer raring.
    Stor kram och ha det bäst <3

    SvaraRadera
  9. Jättefint sängbord! Det sparar jag i min inspirationsmapp för gästrummet. /Susanne

    SvaraRadera
  10. Men allvarligt talat! Var hittar du alla snygga lampor??!! ;) Suuuupersnyggt!

    Ha en fin lördag!

    Kram Åse

    SvaraRadera
  11. Så smart och praktiskt med vägghängt. Tuff lampa, du har hittat, verkligen öga för att mixa ihop stilar så att det blir harmoni. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  12. Det sängbordet var ju väldigt fiffigt!! Jättebra blev det.
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Det var en fiffig idé till sängbord tycker jag !!!....heja du!!
    och lampan gillas av mej ;)...........bara lovord, hihi.....
    Ha en mysig lördag nu vännen!!!
    Kramis bia

    SvaraRadera
  14. Bara så perfekt! Lampan är också så himla bra som byter av det gulliga! Du kan du!
    Ha en fortsatt fin helg!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  15. Vilken bra idé när man har ont om plats och vilken FIN lampa! Me like! Kul att kika in till dig igen, det var evigheter sedan. Kul att se att du fortfarande håller i ;O) Kram Anna

    SvaraRadera
  16. Vilket jättefint sängbord och så enkelt:) Jag gillar ju den enkla stilen så det var helt i min smak. Roligt också att ha något som inte finns i alla hem:) Ha det bäst kram från vännen Maria

    SvaraRadera
  17. Åh vad fint! Vitt och vackert samt metall som ger lite rockig känsla!

    Nu har jag bytt blogg. Du kände mej nog som Wildrose. Kika gärna in hos mig. Jag har inte hunnit styla den klart bara börjat blogga!
    Kram!

    SvaraRadera
  18. Aaaahh, men gud så snyggt! Och smart!! Det där sängbordet skulle jag behöva här hemma!
    Ni är så piffig, du och din man! Kan han klona sig och bo i en byrålåda här hemma hos mig? Jag skulle behöva någon som kan fixa alla mina konstiga idéer som kommer upp i hvudet ;)

    Kraaam!

    SvaraRadera
  19. Men wow vad fint o vilken fiffig ide. Industrilampan är så snygg till övrig inredning. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  20. snyggt, snyggt och snyggt. Finns inte mer att säga för det är super snyggt. Kram

    SvaraRadera
  21. Riktigt litet och gulligt bord med bra design. Du verkar vara en riktigt liten turgumma du när det gäller att vinna saker, grattis till fina vinster. kram

    SvaraRadera
  22. Mysigt med konservburk och tallgren... :) Kram från Australien♥ ~Pernilla

    SvaraRadera
  23. tack för underbar inspiration och din man är verkligen duktig på att snickra efter beställning :)
    Kram på dig söta du!

    SvaraRadera