onsdag 27 november 2013

TAVLA TILL GÄSTRUMMET






En ny tavla har funnit sin plats i gästrummet :) Jag köpte den på bloppis hos bästa Susanne som har så mycket fint hemma hos sig :)



Val av tavelmotiv



Inför renoveringen av vårt gästrum gick mina tankarna kring vilken funktion rummet skulle ha. Jag hade också en önskan om att skapa trivsel. Eftersom äldsta dottern är den som mest kommer att övernatta i rummet då hon kommer hem från studieorten föll valet på att hitta inredningsdetaljer jag förknippar med henne - och därav valet av tavla :) 



Inte nog med att dottern utbildar sig inom djurskydd (se den suuupersöta lilla hjorten nederst på tavlan) så är ju också tjejen på tavlan såååå likt dottern, eller vad tycker ni...










... jamen eller hur, visst finns väl likheten där?





Foton: Aka privat.



Och eftersom tapeten är så brokig med alla blommor väljer jag att inte ha så mycket annat på väggarna som konkurrerar, det riskerar att ge ett "rörigt" intryck. 



Tjingeling aka

21 kommentarer:

  1. Smart tänkt! Jo jag ser lite likheter faktiskt. Du som är så himla bra på inredning, titta in hos mig och kom gärna med ett förslag. Kraaaaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Håller med dig, en slående likhet! Hjorten trodde jag var en liten hund, hi hi. Tavlan är så vacker!
    Ha det fint!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  3. Helt rätt val av tavlan. rummet är ju fint tycker jag.
    Kram från Maria

    SvaraRadera
  4. ja men vist är det så.....likheten alltså, hihi.....så fint gästrum...blev hur bra som helst ;)))...ha det gott min vän;)
    Britt

    SvaraRadera
  5. Så fint den passar hemma hos dig, kul..:-)
    Ja men visst finns det likheter..;-)

    Stor kram till dig
    Susanne

    SvaraRadera
  6. Så rar du är tänker jag!

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  7. Häftig tavla och bloppis är ju helt rätt :) Javisst är det lite likt. Ha det gott. Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Så gulligt du tänker.
    Tavlan är ju jättefin och den passar ju bra in i gästrummet.
    Så mysigt för dottern när hon kommer hem och hälsar på.
    Jo, det finns nog likheter undrar om hon tycker det, haha
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  9. Underbar tavla och din dotter är så söt och lik dig :) kram Diana

    SvaraRadera
  10. Fin tavla! Visst finns det en likhet :)
    Kramen rara du♥

    SvaraRadera
  11. En mamma ser en sak och en dotter en annan! Stämde era två "bilder" överens?
    Tycker tavlan passar fint i gästrummet.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  12. Vad fint det blev med tavlan i gästrummet!
    Ja visst ser man likheter.. vilket gör att den passar ännu bättre in :)

    Trevlig helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  13. Perfekt val av tavla och visst är hon lik din vackra dotter, tapeten är också bara hur härlig som helst.

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  14. Snyggt val av tavla på mönstrad tapet!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  15. Visst finns det en likhet
    ha en fin advent
    kram Rosa

    SvaraRadera
  16. Visst finns det likhet :) Jättefin tavla som passar bra på den brokiga tapeten!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  17. Visst är det så, slående likhet:-) Fin är den, tavlan. Och som jag sagt tidigare, även tapeten! KRAM

    SvaraRadera
  18. En jättefin tavla o visst finns det en viss likhet o den passar perfekt i det charmiga gästrummet. Du har en otroligt vacker dotter, lik sin mamma? Kramisar Tina

    SvaraRadera
  19. Jättefin tavla =) Och det där rummet är ju helt underbart fint. Dottern din är verkligen jättefin <3
    Precis som sin mamma =) Stor kram

    SvaraRadera
  20. Så fint! Älskar tapeten, vi har den i vårt sovrum...
    Undrar var du hittat den runda spegeln? På jakt efter en men det är svårt att hitta runda speglar tycker jag.

    Mvh
    Erica

    SvaraRadera