tisdag 8 oktober 2013

TAPETINSPIRATION GÄSTRUM




Tapeten ovan är verkligen jättefin! Och den skulle nog stå sig över tid tror jag - det är ingen "trendtapet" som skulle kännas trist efter en tid.




Tapetval



Haha, det var  många som inte gillade de svampmålade tapeterna i inlägget nedan :) Några trodde först att tapeterna var nyuppsatta och pustade ut då det framgick att det var mina gamla tapeter jag visade, eller snarare husets förra ägares tapeter. Jag kan bara konstatera att de svampmålade tapeterna iiinte gick hem i stugorna, fniss. 


Mina planer med gästrummet går dock vidare, både vad gäller tapeter, golvbehandling och inredning. Och ni som följer bloggen vet att jag gillar mönster och färg...



Stoooort gilla bilden ovan - wow vilka finstämda färger, übervacker tapet och inredning...




Vackert mönster i en lite mer sober färgskala, alltså huuur svårt är det inte att hitta rätt bland alla vackra tapeter!!



Och retro är ju också såååå snyggt...

Källa: Bilder ovan från Boråstapeter.

... tapeten ovan skulle nog också bli fin i gästrummet tror jag.



Alltså - huuur fint som helst!!!!


Källa ovan: Leef trellis från Colefax & Fowler/Cadoro.


Ett litet axplock av den inspiration jag frotterat mig i inför valet av tapeter. Och jag har faktiskt hittat en tapet som jag verkligen gillar. Håller er dock lite på sträckbänken med den till vi fått upp rullarna på väggarna :) Och för er som gillar mönster och färg så kan jag berätta att en mönsterchock utlovas:) Får väl se om jag förlorar en massa bloggläsare på kuppen, haha :)


Tjingeling aka

20 kommentarer:

  1. HIhi, det trodde jag med att du visade det färdiga resultatet i förra inlägg. Sedan förstod jag:)
    Fina tapetbilder visar du idag. Gillar den där tapeten bredvid gröna kakelugnen.
    Lycka till med gästrummet:)
    Kram
    Nelya

    SvaraRadera
  2. Älskar tapet! Så roligt att du väljer tapet, och jag blir såå nyfiken på hur det blir.
    Fin inspiration du bjuder på och första och sista tapeten föll jag lite extra för.
    Trevlig kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Jag ser fram emot att få se mönsterchocken. Vi har inga tapeter i vårt hus, men vi har haft hus med tapeter och jag älskar engelska blommiga tapeter så jag är extra nyfiken på chocken som kommer här!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Tapeter är kul och svårt att välja. Den första med fyrarna är superfin och passar bra där det är högt i tak. Nu spricker jag nästan av nyfikenhet över vad du/ ni valt. Ska bli så spännande att se. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Gillar alla tapeterna! Det är svårt att välja när det finns så mycket fint. Väntar med spänning vad du har valt. Det kanske blir en knock-out!!! Kram Niina

    SvaraRadera
  6. Såå många finingar du visar!
    Inte lätt, men jag är helt övertygad att det kommer bli toksnyggt..som alltid när du är i farten.:-)

    Trevlig kväll
    KRAM

    SvaraRadera
  7. Du lär ALDRIG förlora några läsare med dina underbara bilder från ditt underbara hem! Alltså, DU kan konsten att matcha! :)))

    Kram Åse

    SvaraRadera
  8. Så många fina tapeter.
    Ha en fin kväll!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  9. Du förlorar inga bloggläsare med din verkligt goda smak! Jag gillar allt du visar utom grönt! Hoppas nu det inte är för mycket grönt i tapeten du valt, men då säger jag inget, hihi!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  10. Tycker det är svårt att välja tapet....men den här gången till bloggrummet slog jag till direkt....ju mindre man har tittat på ju bättre...annars kan det bli besluts ångest, hihi....och jag följde mitt hjärta och trivs förträffligt med den.....ska bli spännande att se vad du har valt...blir säkert snyggt tror jag, ;))........
    kramisar bia

    SvaraRadera
  11. Jag var och tittade på tapeter häromdagen, men det känns som att utbudet är lite för stort för att jag ska kunna bestämma mig. Det får kanske bli svampmålning istället. :)
    Kram Anita

    SvaraRadera
  12. Jisses, så mycket att välja mellan. Jag hade haft det jätte jobbigt att bestämma mig.
    Vad kul att du hittat en tapet som du gillar. Ska bli himla kul att få se hur det blir och hur du kommer att inreda rummet.
    Ha det så bra.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  13. Lycka till med gästrummet, förstår att det är svårt att välja. Det finns ju så mycket underbara tapeter, skall bli spännande att se valet.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  14. Så härligt med färg o mönster, ska bli sååå spännande att se vad ni sätter upp. Iiingen risk att du tappar läsare :)
    Kram

    SvaraRadera
  15. Fina tapeter du frotterat dig i! Ska bli spännande att se vad du väljer!
    Själv är jag så rädd att jag ska ångra mig och fegar med fondtapeter ;) Fast jag gillar förstås att det är ganska vitt också ;)
    Kram,kram!
    /Maria

    SvaraRadera
  16. Gud den där gröna kakelugnen är ju bara "to die for" och jag gillar den blå-grönaktiga tapeten från Boråstapeter - ska bli spännande att se vad du tar ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  17. Gud den där gröna kakelugnen är ju bara "to die for" och jag gillar den blå-grönaktiga tapeten från Boråstapeter - ska bli spännande att se vad du tar ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  18. Så himla fina tapeter, kul att göra om, det gör sån skillnad med nya tapeter :-) Lycka till!!
    Kram Paula

    SvaraRadera
  19. Åh så du går också i tapettankar! Gillade de du visade! Själv har jag lagt undan ECO TWEED- boken idag. Men det finns ju SÅ många fina! Kram Anna

    SvaraRadera
  20. Attans vad nyfiken man blir att se vad du bestämt dig för!

    Trevlig helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera