lördag 19 oktober 2013

SANDBERG TAPET LILJEKONVALJ & TAKLAMPA TILL GÄSTRUMMET











Här kommer en liten sneak peek ifrån gästrummet :) Tapeten är på plats och i taket hänger en vit tyglampa som jag hittat här. 



Mönstrade gröna toner



Får se hur många av er som sätter kaffet i halsen när ni ser mitt val av tapet, fniss :) Jag älskar mönstrade tapeter men de får inte vara för moderna. Valet blev en papperstapet från Sandberg Tapeter med de söööötaste liljekonvaljer på. Tapeten är framtagen som en hyllning till prins Daniel och så här står det att läsa på Sandbergs hemsida;

"Mönstret är en hyllning till Daniel Westling, en man av folket, som snart tilldelas titeln Prins Daniel, Hertig av Västergötland. Liljekonvalj, eller på engelska Lily of the Valley, är en härligt doftande försommarblomma, uppskattad framför andra. I Ockelbo, som är Daniels hemort och ligger i Gästrikland, står Liljekonvaljen som landskapets egen blomma."













Foton: Aka privat.

  • Tak, fönster, element och dörr är målat - check!
  • Golvet är slipat och behandlat med lut och vitpigmenterad olja - check!
  • Tapeten är uppsatt - check!
  • Taklampan är på plats - check!
  • Fönstren är putsade - äuhm... inte gjort... 

Återstår att måla och montera golvsocklar och sedan det bästa - att inreda :) Nu håller jag tummarna för att äldsta dottern kommer att trivas i detta rum när hon kommer på besök från studieorten :)


Önskar er en fortsatt fin helg!



Tjing från aka


49 kommentarer:


  1. Vilka tapeter! Ljuvligt söta! ☆

    Ha det bäst!
    Kraam
    Ina

    SvaraRadera
  2. Vad fint det blev. Underbar tapet och utsikten är makalös. Kul när man kommit så där långt. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Så fint, snygg tapet och den gör sig jättebra tillsammans med lampan....nu har ni ett kungligt gästrum!!! Ha en trevlig kväll. Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Underbar tapet! Älskar tapeter! Ditt gästrum kommer bli hur fint som helst. Lampan är ljuvlig.
    Ha en fin kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Hur fint som helst!!!....härlig tapet....där måste hon bara trivas när hon kommer hem;)))...........ha en fin kväll min vän!
    kram kram Britt

    SvaraRadera
  6. Hos dig, kära vän, passar denna tapet som hand i handske! Jag är så glad att se att du kör ditt eget race och att det blir så bra! Ser fram emot fortsättningen!

    Kramar från Eva-Mari, som gillar lampan också:)

    SvaraRadera
  7. Ohhh vilken härlig och vacker tapet.Det är ju min barndoms blomma älskar den har den i både vitt och rosa på kolonin. Nu har jag Linnéa som min blomma i småland.
    Det blir ju så fint rummet.
    ha en fin dag
    kram Meta

    SvaraRadera
  8. Superfin lampa, men tapeterna är lite för mycket för min smak.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  9. Så vacker tapet! Liljekonvaljen är min barndomsblomma också. Varje sommar kvällen innan midsommarafton plockade mamma och jag massor och ställde buketter lite här och där. Doften var underbar nästa morgon när man vaknade! Det kommer att bli så underbart vackert i ditt gästrum ! (JAG VILL FLYTTA DIT!!!) nej, skojar bara, hihi.Ha nu en fin helg, jag ska fortsätta göra kransar till jul!(med lite hjälp av mannen, nån med lite mer styrka måste binda ihop bottnarna!) Hjälp, det här blev nästan en roman, ha det bra, kramar Niina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Niina! Vad kul att du gillar tapeten :) Och nog får du gärna få komma hit och bo över i gästrummet :) Låter kul med ditt kransprojekt, hoppas det går bra :) Hoppas få se lite bilder på det färdiga resultatet sedan!

      Kramiz aka

      Radera
  10. Jag säger inte bara WOW! jag säger: det blev ju GRYMT FINT!!! Och jag älskar ju själv den där tapeten!
    Ååååå så glad jag blev när jag såg den!
    Och lampan- du är ju grym AKA!

    Stor lördagskram till dig!
    Judita

    SvaraRadera
  11. Så fiiint!!!
    Där kommer era gäster såå sov gott, risken är bara att dom inte vill åka hem efter att dom varit hos er..;-)

    Trevlig kväll fina du
    KRAM

    SvaraRadera
  12. Underbar tapet och lyckliga gäster som få sova där!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  13. Ohhh ser urläckert ut, gillar tänket och tapeten =D

    SvaraRadera
  14. Åh, lampan! perfekt till tapeten och rummet! Tapeten är fin, jag hade en gång en vitsippetapet, vad jag saknar den!
    Fin helg på dig!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  15. Men oj vilka ur tjusiga tapeter, blev helt kär!

    Hela rummet ser jätte fint ut!

    SvaraRadera
  16. Vad fina tapeter du har valt. Jag är inte så himla förtjust i tapeter men jag gillar faktiskt denna tapet.
    Lampan är ju helt underbar!
    Ha en skön söndag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  17. Wow, vilken lyx att vara gäst hos dig =) Blir ju superfint, älskar tapeten och lampan. Snyggt jobbat raring <3 Kram och ha en toppen söndag

    SvaraRadera
  18. Klart att dottern (och andra) kommer att trivas där! Jättefint!
    Ha en skön söndag!
    Kram!

    SvaraRadera
  19. Wow så långt ifrån min personliga smak, men så charmigt och personligt! Mycket fint.

    SvaraRadera
  20. Lyllos dina gäster som får sova i detta ljuvliga rum. Tapeten är underbar o lampan hur fin som helst. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  21. Underbar tapet, o lampan är bara "to die for" . Blir så roligt att se när du piffat också :)
    Ha en skön söndag
    Kram

    SvaraRadera
  22. Härligt gästrum med vacker tapet! Jag gillar verkligen lampan också. Kram Ester

    SvaraRadera
  23. Nu dricker jag inte kaffe...... :)
    inte riktigt min smak men alla tycker vi olika.

    Ha en skön vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  24. Wow Aka, där kommer jag att sova såååå gott ! Kan riktigt "känna" doften av liljekonvalj. 10 poäng!
    Var rädd om dig unika och värdefulla tjej!
    Kram äkta lååååång.
    Vink vink.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Monica! Kul att du gillar tapeten :) Hoppas allt är väl med dig och de dina!

      Sköt om dig!

      Kramizar aka

      Radera
  25. Ljuvlig tapet!! Verkligen superfin! Och lampan älskar jag. Den finns det viss risk att jag måste köpa. :)
    Gästrummet kommer att bli jättelikt!
    Kramar

    SvaraRadera
  26. Ljuvlig tapet!! Verkligen superfin! Och lampan älskar jag. Den finns det viss risk att jag måste köpa. :)
    Gästrummet kommer att bli jättelikt!
    Kramar

    SvaraRadera
  27. Wow! Ja, jag säger bara det! Wow!!!!! Underbart vackert! Riktigt snygg tapet! :))))
    Du kan verkligen du! :)

    Kram Åse

    SvaraRadera
  28. Men åh, vad fint det blev kram Diana

    SvaraRadera
  29. Oj, så fint det blev! Jag känner nästan doften av den fina blomman och jag tror att dottern kommer att trivas väldigt gott i det fina rummet! Hellyckat, men så hade jag inte trott nåt annat heller!!!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  30. Hittade hit av en slump när jag sökte på Sandbergs tapet liljekonvalj! Åh va kul att se den uppsatt hos någon! Blev väldigt fint, nu får jag nog kika runt lite mer hos dej och se vad mer fint du har! /Theresia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Theresia!

      Vad kul att du hittat hit till mig :) Tapeten är verkligen jättefin, jag är helnöjd med den :)

      Önskar dig en fin helg!

      Många kramar aka

      Radera
  31. Superfint! Visst köpte du en julgardin i "madrasstyg" förra året!? Kommer du ihåg var!? Jag vet bara att du hade så fina gardiner och jag är ute efter något nytt! Hjälp mig gärna blåsa liv i min nya utmaning och tillika utlottning! Jag tror att den kan bli bra för alla! Kram Anna

    SvaraRadera
  32. Så fint och den lampan var snygg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  33. Men hallå aka.....jag har nyss sett dej i Drömhem o trädgård, hihi....tyckte väl jag kände igen dej på bilden...och sen huset och detaljerna i rummen också.....så himla kul.....jag prenumererar på tidningen...så jag är först ut att läsa om er, hihi...(inte bara jag förstås)........tänk att du har hållit det hemligt ;)))..............
    Kramisar din bloggarvän, bia

    SvaraRadera
  34. hej hallå kika in till mig, du har nåt där :)

    kram Camilla

    SvaraRadera
  35. men wao så super snyggt både lampan och tapeten.Kram

    SvaraRadera
  36. Jag tror inte att du behöver vara orolig för att dottern inte kommer att trivas. Så härligt det blev och med vårkänsla!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  37. Det blev ju jättesnyggt :)
    Kramen♥

    SvaraRadera
  38. Tjingelin Aka!!!! I dag köpte jag tidningen DRömhem o trädgård o så hittade jag ett sååå läckert snyggt reportage...och jag bli alltid eld o lågor o kolla om personen i reportaget ha någon blogg...så upptäckte jag att det var härliga DU vilket vackert hem ni ha!!!!!!! O vad läckert det blev med liljekonvaljtapeten.....Ha en fin fortsatt vecka kramen från Maja

    SvaraRadera
  39. Men vilken underbar tapet, den gillar jag skarpt. Bra jobbat !
    Kram Pia

    SvaraRadera
  40. tapeten är är jättefin.....gästrummet i sig är underbart kram ANNIKA du är sååå duktig kram HJ i bispgården

    SvaraRadera
  41. Men taaaack Hjördis!! Du får komma hit och titta nästa gång du är på besök :)

    Kramiz aka

    SvaraRadera
  42. Här dånas bara av avundsjuka;) Vilken underbar tapet, älskar liljekonvaljer och älskar grönt så den blir nog en favorit att önska även hos mig!
    /Åsa

    SvaraRadera
  43. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  44. Hej!

    Jag undrar var du har köpt upphängningen till lampskärmen? Jag har köpt skärmen men hittar inte den fina upphängningen som du har.
    /Anna

    SvaraRadera