lördag 5 oktober 2013

RENOVERING GÄSTRUM PÅGÅR





Hmmm... not my cup of tea kan jag säga - men nu sker det förändringar :)




Gästrum i 

förvandling




Det här är ju en renovering- och inredningsbloggvad passar väl bättre än att visa alla momenten då vi tar tag i olika projekt här hemma. Jag vill dessutom gärna ha bloggen som en dagbok, att kunna se tillbakahur det såg ut innan projekten påbörjades och hur det blev efteråt :) Och sedan vet jag ju att släkten på annan ort gillar att se vad vi pysslar med :)


Vi har många rum i vårt hus så det har ju tagit sin tid att gå igenom alla, och ännu återstår en del att göra, men för varje rum som blir klart så blir det ju sååååå mycket bättre :)




Rummet ovan var innan ett "förrådsrum" KAOS, här hade alla grejer bara slängts in, inte vackert kan jag säga. Våra planer har varit att göra ett gästrum av rummet och ni som följer mig på Facebook har redan sett bild på att vi börjat:) 


Väggarna bestod av  svampmålad väv...




... men det ingick iiiiinte i mina planer att ha kvar den ;) Och vilken fröjd att få riva ner allt, tjoho!!







Tak och snickerier vitmålades.


Och sedan blev det en rysare... vad skulle vi finna under plastmattan...



Masonitskivor och...




Foton: Aka privat.

Trägolv, vilken LYCKA!! 

To be continued!


Tjingeling aka 

38 kommentarer:

  1. Vilken trevlig överraskning, ett trägolv. Utsikten är underbar från det gästrummet. Väntar med spänning på fortsättningen. Ha en skööön lördag och ta det lite lugnt också. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Å vilket trägolv!! Förstår din lycka:)

    Kram fina tjej!
    Adela

    SvaraRadera
  3. Godmorgon!
    Vad roligt projekt och jag kan tänka mig att det var skönt att bli av med tapeten.
    Vilken härlig lycka att hitta trägolv under mattan.
    Vilken underbar utsikt man har från rummet. Jag hade gärna kommit som gäst.
    Ska bli spännande att få följa med på er renoverings resa.
    Ha en fin helg!
    Kram Bodil

    SvaraRadera
  4. Ååå vad fint det kommer att bli, väntar med spänning.....
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken lycka att hitta fina trägolv under platsmattan!
    Ska bli kul att se fortsättningen av renoveringen.
    Ha en fortsatt fin helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. fint golv
    Ha en toppen lördag.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  7. Härligt de var inte så tokiga förr, tänkte nog på framtida ägare eller..... I vilket fall som helst så är jag nyfiken på hur det blir, Du är ju rätt bra på att få till det .
    Ha en fin helg
    kram Meta

    SvaraRadera
  8. Puh! Jag kan också pusta ut... för när jag såg första bilden (utan att ha läst texten) hann jag för en mikrodelssekund tänka: -Oh OMG! Har de svampmålat väggarna i gästrummet??! Hon, kvinnan som brukar ha så bra smak för övrigt, har gått bananas med svampen!! Vad ska jag skriva nu????!!...
    Just så snurrade det i skallen när jag till slut insåg att detta var en FÖRE-bild, tack gode Gud! :-)
    Så nu väntar jag med spänning på att få se slutresultatet, hihi!....
    Kram och ha en fab helg!
    Judita

    SvaraRadera
  9. Som att vinna högsta vinsten o hitta fina trägolv. Kan bara tänka mig hur fint slutresultatet kommer att bli. Ha en mysig helg. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  10. Wow vilket spännande projekt!! Att hitta trägolv är lycka :) Kram Anna

    SvaraRadera
  11. You are very lucky! Congratulations for your floor Great!

    SvaraRadera
  12. Acabo de descubrir tu blog y es realmente encantador. Lleno de cosas preciosas y muchísima inspiración...Me encanta tu estilo y como decoras cada estancia de tu casa. Me quedo por aquí y te seguiré a menudo para coger montones de ideas. Te invito a visitar mi blog, sé que te gustará pues tenemos muchas cosas en común como el amor por la decoración.
    Saludos desde Barcelona
    Matilde
    http://matilde-unvergelenlaciudad.blogspot.com.es/

    SvaraRadera
  13. Kommer helt säkert bli kanon bra, jag ser med spänning fram emot resultatet.
    Ha en fin kväll. Kram Pia

    SvaraRadera
  14. Ångad kul med renovering. Jag ser fram emot resultatet.
    Kram Helen

    SvaraRadera
  15. Himmel vilken lycka att det finns ett fint trägolv under allt! Svampmålat var populärt en tid och det var vanligt förr, tror nog att det kommer tillbaka, men just nu känns det riktigt ute. Kul att se rummets förvandling!
    Bloggen som dagbok är perfekt, min är också i första hand min dagbok, så oligt att kunna titta tillbaka.
    Fortsatt fin helg på dig!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  16. Vad kul att hitta trägolv underst! Gjord vi med i sovrum men inte riktigt så fint som ert men det blir bra när det är målat vitt ;) Vilken underbar utsikt från ert gästrum, blir spännande att se fortsättningen... Kram Suss

    SvaraRadera
  17. Gahhhh kommer bli hur fint som helst! kram Sofia

    SvaraRadera
  18. Ska bli spännande att se fortsättningen,kommer nog bli hur fint som helst! I det där rummet med den utsikten kommer nog alla gäster att trivas:)
    Fortsatt fin helg önskar jag..kramizar

    SvaraRadera
  19. Så spännande att se hur det blir....och det blir säkert bra;))....vi har tapetserat mitt nya bloggrum och jag bytte rum med dottern, så hon fick källarvåningen och lite mer privat....men såå mycket renovering har inte vi gjort, bara tapetserat ....men det blev bra ;))))
    Ha det gott min vän!!!
    Kram bia

    SvaraRadera
  20. Åh, så roligt med så fint golv under och jag förstår om det var skönt att få bort de där tapeterna! Ska bli kul att få se mera... ;)
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  21. Åh, vilket fint golv:) kram Diana

    SvaraRadera
  22. Oj jag trodde först att du visade det färdiga resultatet, men sen förstod jag ju. Vilken dröm att hitta så fina trägolv under plastmattan.
    Kul att se fortsättningen.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  23. Underbart med trägolv. Kram.

    SvaraRadera
  24. Fina trägolv, det ska vi också ta fram i övervåningen. Jag pustade ut jag med när jag förstod att tapeterna ska ner, inte upp! Vad roligt att följa med i renoveringen, vilken cliffhanger du gav oss!!! Ha det bra Niina

    SvaraRadera
  25. Väntar med spänning på en fortsättning...
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  26. Ser fram emot att se resultatet, så spännande att se vad ni väljer. Kommer säkert att bli superfint. Kram Nina

    SvaraRadera
  27. Ja, det blir sååå mycket bättre.
    Redan när tapeten kom ner blev det skillnad. Och trägolvet, så bra. Nu får ni snabba på så vi får se fortsättningen.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  28. Heej ♥

    Åh vilken lycka att hitta så fint trägolv :) Woop woop- på den ;)

    Ska bli kul att följa utvecklingen av rummet. Må så gott.
    KRAAM

    SvaraRadera
  29. Men ohhh så spännande =) Vad skoj att följa. Och vilken lycka med ett trägolv under, är ju sååå fint.
    Lycka till. Kram och ha en fin dag sötis <3

    SvaraRadera
  30. Så fint det blir! Och vilket underbart golv. Mycket spännande att följa :)

    Ha en härlig måndag <3 Jennie

    SvaraRadera
  31. Ohh så spännande att se slutresultatet sedan, fint golv =D

    SvaraRadera
  32. Önskar dej en fin start på nya veckan!!!
    Må så gott!
    Kramisar Britt

    SvaraRadera
  33. Härligt att hitta fina golv under alla trista material! Men här ska det läggas in en heltäckningsmatta över trägolvet i sovrummet! Blir väl någon i framtiden som ropar till av lycka för att hitta ett vitmålat trägolv under den, men förhoppningsvis inte jag!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  34. Jag förstår din känsla! Men det kommer att bli toppen när ni är klara... kul nu inför hösten och vintern att ha lite projekt!

    Önskar dig en fin vecka!

    Kram
    Helen
    www.vitaestilo.se

    SvaraRadera
  35. Vilken härlig överraskning!! :) Det där kommer ni att få till det riktigt snyggt! :) :)

    SvaraRadera
  36. Åh vad spännande, så fint det kommer bli när det är klart! Kram Nilla

    SvaraRadera
  37. Vi har oxå ett gästrum som väntar på renovering nu i höst. Tyvärr i mycket sämre skick och jag blir alldeles trött bara jag tänker på det. Taket måste tex bytas. Och all el. Hu. Men det finns ett trägolv där med. Som bara måste slipas :) Kram på dig!

    SvaraRadera
  38. Åh, vilket underbart golv! Jag vet hur den känslan är, när man hittar fina orörda trägolv! Lycka!!!! :)

    Kommer helt garanterat bli uuuuunderbart fiiiiiint! :)

    Kram Åse

    SvaraRadera