söndag 27 oktober 2013

INREDNINGSREPORTAGE I DRÖMHEM & TRÄDGÅRD




Juligt i varje hörn:)




Besök av 

inredare och fotograf



Alltså, vaaaaad ångestfyllt att se sig själv i tidningen!! Jag och mitt hem är med i senaste numret av Drömhem & Trädgård, hjälp vad konstigt det känns :) Ett år har gått sedan Anna Truelsen och Carina Olander kom och stylade och fotograferade mitt hem och nu är reportaget i tidningen :) Det var verkligen HUR KUL SOM HELST att få ta del av deras arbete och jag följde dem likt en svans genom rummen i huset när de jobbade:) 


Det var flera foton som inte kom med i tidningen, bland annat foton på barnen kring köksön och foton från bibblan. Här kommer i alla fall några bilder jag själv tog efter besöket...


Jul i biblioteket












Dotterns rum





Juligt i sovrummet







Lite julpimp i vardagsrummet



Dukat för julmiddag









Yngsta dottern hade bakat så hiiiimla söta... 



...Rudolf med röda mulen-kakor:)


Och i köket brann ljusen i...





Foton: Aka privat.

... ljuskronan :) 


Lite blandade bilder från stylingen i huset vid besöket :) Och nu är det snart dags att styla jul igen - inte långt kvar till första advent :)


Tjingeling aka

38 kommentarer:

  1. Vilket härligt hem du har!!! Visst längtar man redan nu till att julpiffa lite....bara lite ;)
    Kram
    A

    SvaraRadera
  2. Vad konstigt det känns när du skriver att det snart är första advent :-/ men det är ju faktiskt sant. Måste säga att jag har väldigt blandade känslor kring det. Men ju fortare det blir ju, ju fortare blir det sommar igen :-) kram

    SvaraRadera
  3. Är det redan ett år sdan de var hos dig. Jag minns det jätteväl och nu är du i tidningen. Får åka och shoppa den, jag behöver komma in i rätt mood.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. vilket underbart hem du har, så vackert jag skulle kunna flytta in i morgon ;-) ha en fin kväll . Kram

    SvaraRadera
  5. Underbara bilder! Ska köpa tidningen!!!
    De var ju hos mig med i maj, de där fantastiska tjejerna och jag följde dem som en svans jag också! =) ;)
    Kram, kram!
    /Maria

    SvaraRadera
  6. Oh så vackert hem ni har och ohhh måste jag köpa den tidningen =D

    SvaraRadera
  7. nu längtar jag till advent och sen jul !!
    du kan verkligen locka fram julen i ditt vackra hem
    kram från bispgården

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack Hjördis! Vad kul att du gillar bilderna :) Jag ser också fram emot advent, jättemysigt att tända första ljuset och invänta julen :) Att kura inne med raggsockorna på :)

      Många kramar från aka

      Radera
  8. Vad roligt det var att se ditt hem i tidningen med, det ger ett annat intryck när man ser andras bilder, ur deras synvinklar. Det blev väldigt fint reportage tycker jag, Ohh inte får det vara Advent än.
    Ha en fin vecka
    kram Meta

    SvaraRadera
  9. Så roligt! Grattis till reportaget. Jag kommer ihåg när du skrev om det på bloggen.
    Du har det så himla fiiint och mysigt, så ombonat och välkomnade.
    Fin söndagskväll till dig
    Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Vad kul!! Kan förstå att det känns konstig att se det i tidningen men kul förstås. Ska kolla efter tidningen i affären.

    Ha en toppen kväll!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  11. Åh så spännande!! Måste fixa tidningen imorgon :) Finfina bilder du visar. Kram Anna

    SvaraRadera
  12. åhhh måste köpa tidningen! Grattis till ett fint reportage och NJUT : ) av ert fina hem kram Sofia

    SvaraRadera
  13. Men vad roligt!!! Måste köpa asap ;)
    Det ser kanonmysigt ut på varendaste bild!!

    Kram P

    SvaraRadera
  14. Himmelopannkaka vad fint du har o vad mysigt det är med jul. Börjar bli riktigt sugen på julbilder och det är väl ok när det nästan är november :)
    Fin scarf du köpt och gud vad snygg du är!!!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Och jag som bestämt att jag inte ska köpa fler inredningstidningar - nu måste jag köpa denna!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  16. Åh, vad kul! Måste kolla in tidningen också!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  17. Jag har sagt det förut....så fint du har det hemma!!!
    Och jag har ju kommenterat reportaget förut, hihi....
    Önskar dej en fin kväll och en fin morgondag!!!
    Kramis bia

    SvaraRadera
  18. Ååååå vad kul. Måste ut o köpa tidningen i morgon (tyvärr lite sent nu) tänk att det är ett år sedan de var hos dig. Fick faktiskt lite julkänsla nu när jag såg ditt otroligt julfina hem. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  19. Spännande. Det måste jag kika på. Kramar Anita

    SvaraRadera
  20. Så vackra bilder! Älskar kransen med nypon!!! Inte behövde dom väl styla så mycket, det gör du själv så braaa! Ha en fin vecka,kram Niina

    SvaraRadera
  21. Jag MÅSTE köpa det numret för jag tokgillar ditt hem, det vet du för det tjatar jag ju om hela tiden. Och bästa Anna är ju en vän till mig. Vi bor väldigt nära varandra :)

    Kramar

    PS du tog hem badlakanen förresten - maila mig adressen bara info@creandophoto.se

    SvaraRadera
  22. Vad fint det var i alla rummen. Vad synd att jag inte kan få tag i tidningen. Men kul att få se lite foton här på din fina blogg.Kul att ditt vackra hem är med i tidningen.
    Ha en fin start på veckan.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  23. Men ohhh så spännande =) Har ju den tidningen hemma men har inte kikat i den *skrattar* Får bli en kopp te och den ikväll. Sååå himla fint har ni hemma, jag längtar efter jul, och nu längtar jag ännu mera.
    Kram sötis <3

    SvaraRadera
  24. Så kul... men Inte alls förvånande att någon ville göra reportage från ert hem! Det ser ju ut som alltid, lika vackert och smakfullt och mycket idérikt och inspirerande! Jag tycker du är så säker i din smak, har ju sagt det förut...

    Ha en fin vecka!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  25. Vad roligt och så vackert det var
    Ha en bra dag
    Kram Linda

    SvaraRadera
  26. Jag faktiskt i soffan i går eftermiddag och bara njöt av bilderna och reportaget! Superfint!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  27. Aaaagghhhh! Men det är ju så galet snyggt så jag dör lite grann!! Den där julgransfoten - where, where, where did you find that??? Och lampan sen då! Du är en ständig inspiration för mig - bara önskar jag hade ett helt hus, 54 kvm är för litet för oss inredningstokiga, i alla fall om vi bor här själva! DU kunde kommit ner och stylat HÄR - jaaa, vilken bra idé!!! Vad säger du, vännen!?
    Ta hand om er! Kramen

    SvaraRadera
  28. Vad roligt!! Och så fint du har det! Riktiga julkänslor! :)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  29. Wow så fint!!!! Måste kolla reportaget. Kram!

    SvaraRadera
  30. Så spännande att läsa...
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  31. Köpte tidningen idag, jättefint reportage förstås. Längtar efter advent nu men är ganska nöjd med att få tända ljus varenda kväll.
    Ha en härlig kväll
    Kram

    SvaraRadera
  32. Meeeeen så fint!
    Vilket hus du har! Och så fint i varje detalj! Ojojo så roligt att se, idag ska jag köpa Drömhem och Trädgård och kika mer!!! Roligt!

    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  33. Såg reportaget i tidningen, det var så himla fint! Så hittade jag dessutom din fina blogg! Välkommen att titta in på min:)
    Ha en härlig kväll
    Åsa

    SvaraRadera
  34. Nämen HERREDUUUUD!!!! Är jag sist att ha missat detta?! What the f----k! Sorry, men jag blir ju lite irriterad på miga själv. Här är man borta några dagar och så missar man årets händelse liksom! Imorgon är det jag som står först i kön till Pressbyrån.
    Grattis och weeeiiii så himla fint det ser ut!
    KRAM!
    Judita

    SvaraRadera
  35. åååå vilka underbara bilder...visst längtar man till advent nu...jag har fått ulltyg i dag så jag ska sy kuddar så det står härliga till i helgen....Ha en fin vecka kram från Maja

    SvaraRadera
  36. ÅHh... så fint du har det! Superfina bilder som ger härlig inspiration!

    Vad kul och spännande att få vara med om ett sånt reportaget!

    Önskar dig en fin allhelgonahelg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  37. Tusen tack själv för att vi fick komma till er!
    Kramar, Carina

    SvaraRadera