söndag 15 september 2013

DJURMOTIV PÅ KUDDE





En suuupersöt liten tvättbjörn förgyller min soffa just nu :)




Nytt i Soffan



Det har inte hänt så mycket nytt i mitt vardagsrum, det mesta är sig likt för er som brukar kika in och besöka mig här på bloggen. Men jag har ju fått lite fler läsare (så himla kul) så idag visar jag några pics ifrån mitt vardagsrum :)



Ovanför bordet kommer det snart att hänga en ny taklampa, den ligger just nu i kartong i väntan på att bli upphängd :)








Skänken/skåpet används som barskåp :) Här ska golvet slipas och höga gammaldags golvsocklar  ska på plats (det saknas inte projekt direkt, fniss).


Och nedan, den nya kudden (det gååååår ju inte att få för många, fniss)...











Foton: Aka privat.

Nu - hög tid att ta hand om denna söndag som för mig innebär läxläsning och målning av tvättstuga :) Vad ska ni pyssla med?


Önskar er en fin söndag!


Uppdatering: Kudden hittar ni här.


Kramiz aka

34 kommentarer:

  1. Så söt tvättbjörnskudde du har i ditt fina vardagsrum. Projekt finns det alltid om man vill, jag vill också slipa golvet i vardagsrummet. Jag gillar ert barskåp så himla trevligt. Spännande med läxa vad pluggar du nu? Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. så fint och vilken söt kudde
    Ha en toppen söndag
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Så söt liten tvättbjörn!!
    Ert vardagsrum är så mysigt! Ja, hela huset såklart! Du har verkligen lyckats med dina färger utan att det känns rörigt! =)
    Här blir det en liten tur till IKEA, först. Sen vet jag inte? ;)
    Ha en fin söndag!
    Kram /maria

    SvaraRadera
  4. Jätte fin kudde. Såg den och några andra sköningar i butik tidigare i veckan, blev verkligen jätte sugen. Hoppas helgen har varit fin. kram

    SvaraRadera
  5. Den kudden gillar jag verkligen, kan bli lite rädd för en del djurkuddar :) Så himla mysigt du har, blir kul att se nya lampan. Läxläsning? är det du som pluggar?
    Idag åker vi till Ikea med äldsta bonusdottern och shoppar loss.
    Ha en härlig dag
    Kram

    SvaraRadera
  6. Så fint du har;).....kuddar kan man inte få för många av, håller med dej;)))......jag säger som förgående talare, pluggar du ?? Vad?......idag ska jag putsa fönster i vardagsrummet....innan regnet kommer....och äntligen sätta upp nya gardiner !!!!.....ha en fin dag;))...
    Stor kram<3

    SvaraRadera
  7. Men ohhh så sött med tvättbjörnskudde, otroligt sött

    SvaraRadera
  8. Ohhh, jag föll handlöst för dom röda fåtöljerna! Här funderar jag på att när våra soffor tar slut, att bara ha fåtöljer i en stor ring.....och du har ju nästan det, vilket stärker mig i min tro!

    Det barskåpet kan du skicka till mig när du tröttnar på det. Nu tänker jag inte på innehållet utan själva skåpet, så vansinnigt fint. Det var så jag ville haft hela mitt kök, nu blev det inte så........men det är ju så fint!

    Agneta kramar

    SvaraRadera
  9. Härlig kudde!! Fina bilder du visar. Ha en trevlig söndag. Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Vilken ursöt kudde, förstår att du köpte den.
    Spännande med en ny taklampa, vi får väl se bilder på det när den är uppe?
    Här ska det tvättas, byta sofföverdrag och läxor ska göras.
    Ha en skön söndag!
    Kram Bodil

    SvaraRadera
  11. Tvätt, grävning, jobb och lite soffhäng. Det är min söndag. :)

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  12. Jag bara sitter o stirrar på den fina skänken... Den är så vacker. Själv har jag tagit massa kort i trädgården i dag, dom sista blommorna som inte vill tro att det är höst nu. Så nu är det dax för lite äppelpaj (med betoning på lite, för att någon, undra vem, åt det mesta redan i går) och kaffe. Ha det bra, kram Niina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är skänken fin Niina, ett lyckat köp för många år sedan :) Vad kul att det blommar i din trädgård, min ser rätt trist ut nu... Och vad gott med äppelpaj! Jag och maken bjöds på äppelpaj som dottern och Markus gjorde av äpplen från trädgården, riktigt riktigt smaskigt :)

      Ha det fint!

      Kramiz aka

      Radera
  13. Ditt hem är så smakfullt inrett, jag njuter av dina bilder - som alltid!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  14. Ursöt liten tvättbjörn som hittat hem i din soffa. Här är det soft söndag med filmmys, vädret tillåter liksom det. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  15. Mycket trivsamt och fint! / Annika

    SvaraRadera
  16. Så fin kudde!

    Jag har kuddar med en uggla på i min soffa. Går inte att inte tycka om dem :-)

    Ha det gott

    SvaraRadera
  17. Vilken söt kudde!! Älskar den!
    Kram

    SvaraRadera
  18. Kudden passar perfekt hos dig i ditt trevliga vardagsrum! Och, nej, för många kuddar kan man aldrig få!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  19. Mycket kuddar ska det vara :)
    Du har så fint hemma hos dig♥
    Kramen fina du♥

    SvaraRadera
  20. Så himla fin kudde =) Tycker det finns så många söta kuddar med djurmotiv.
    Fint hem har ni vännen, så mysigt och hemtrevligt. Stor kram raring <3

    SvaraRadera
  21. Vilken fin kudde och ni har så fint och mysigt hemma hos er!
    Kramar viktoria

    SvaraRadera
  22. Vilken söt kudde, underbart vardagsrum kram Diana

    SvaraRadera
  23. Så fin kudde du köpt dig! nä kuddar behöver man många av och framför allt nu när man ska krypa upp i soffan och mysa lite :) ha en fin kväll.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  24. Alltid lika mysigt, hoppas målningen gick bra. Kram

    SvaraRadera
  25. Så fint du har det! Jag gillar dina röda fåtöljer som är en så härlig färgklick :)

    Verkligen gullig kudde!

    Ha de så gott!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  26. Så fint du har det! Jag gillar dina röda fåtöljer som är en så härlig färgklick :)

    Verkligen gullig kudde!

    Ha de så gott!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  27. Lækre puder :-) det ser rigtig fint ud hos dig!
    Dejlig inspiration, håber du har haft en god uge indtil nu.
    Kram OddStyle

    SvaraRadera
  28. Åh, vad söt!!! Och jag gillar golvlampan där bredvid soffan. Snygg!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  29. Åh, vilken söt tvättbjörn! Den ser ju verklig ut!
    Så mysigt i ditt vardagsrum.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  30. Sjuuukt snyggt du har det hemma! Älskar dina friska inslag av rött och grönt och liten tvättbjörn! ;-)
    Nu blir det sängdags här!
    Kram och natti natti!
    Judita

    SvaraRadera
  31. Vilken supersöt kudde och vackert inredning!!

    Trevlig helg!

    Riikka från Finland :)

    SvaraRadera
  32. Ville bara titta in och önska dig en trevlig helg.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  33. Älskar alla dina fina kuddar!

    SvaraRadera