lördag 24 augusti 2013

ERNST VIN & PRESENT-TIPS



Det kan jag verkligen instämma i :) Äldsta dottern tog helt plötsligt fram en påse med rolig text fylld med hääääärliga presenter och delade ut :)



Presenter



Här har ni en bloggerska som verkligen inte hinner med bloggen just nu. Jag hinner inte heller kika runt bland andra bloggar, puh - ibland är det mycket i vardagen som tar tid. Passar dock på att kika in här en vända för att visa vad jag, maken och yngsta dottern fick i present  av äldsta dottern som plötsligt överraskade oss alla med en massa trevligheter! :) 









Oh la la, Ernst egna vin, hade ingen aaaaning om att det fanns ett vin med hans signum! Och jag kan bara konstatera att - den mannen har lika god smak när det gäller vin som när det kommer till inredning - rekommenderas! Kostar 100 kr/flaskan.



Chokladtryffel med häftig text förpackningen :)



Foton: Aka privat.



Och jaaaa, en bit choklad både till frukost, lunch och middag - my cup of tea :) Goda och skojiga presenter, allt utom vinet så klart kommer från Lagerhouse - dagens presenttips från mig :)


Trevlig helg!

Tjingeling aka

28 kommentarer:

  1. Underbara presenter. Jag fick en likadan påse av ungarna på jobbet i somras med skumpa och kokbok. Visst blir man superglad när man får presenter. Man borde ge bort en lite oftare, ska börja med det. Ha det skönt i helgen vännen. Inte stressa! Kraaaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Mycket smakfullt och fint! Vinet ska jag genast testa! / Annika

    SvaraRadera
  3. Härligt, tusen tack för tipsen!!!

    SvaraRadera
  4. Ibland är det mycket som pockar på och man får sortera vad man mest vill göra. Jag som trodde att det skulle bli ett lugnare liv när barnen flyttade ut. Men det känns nästan tvärtom. Idag åker jag och mannen till Louisiana för att titta på Yoko Onos utställning. Tack för det roliga tipset. Det är alltid roligt att få en trevlig överraskning. Kram Anita

    SvaraRadera
  5. Så himla kul och jo, det där vinet har vi smakat- supergott! Han kan han, den där Ernsta!
    Nu får du njuta av dina presenter och glutta in hos dina bloggpolers!
    Kram kram vännen!
    Judita

    SvaraRadera
  6. lagerhaus är en favoritbutik, där kan man hitta så mycket fint och roligt =)

    Ha en fin lördag..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  7. Vad super gulligt av din dotter.
    Super mysiga presenter, så kul!
    Visst är presenter bäst när man får dem bara så där, därför att!!!
    Ha en fin helg!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  8. Vilken fantastisk present! Vinflaskan gillade jag alldeles speciellt mycket, Ernst har alltid så fina texter på lut. Önskar den stressade bloggerskan en fin fortsättning på helgen!:-) Kramis från Bergen

    SvaraRadera
  9. Härlig present..ha en bra helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  10. Det är så kul ed små oväntade presenter! Ernst-vinet har jag sett men inte provat, nu får jag nu köpa det eftersom du tyckte det var bra.
    Ha det fint!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  11. Härligt !vilken fin present och härligt att bli överraskad :)
    Ska testa det :)

    Ha en fin fortsättning på helgen !

    Kram från mig

    SvaraRadera
  12. Vilken härlig överraskning och underbara presenter. Ha en fin söndag. Kram

    SvaraRadera
  13. Ohh fina presenter och så rolig text på påsen

    SvaraRadera
  14. Vilka jättefina presenter och Ernst vin det måste ju vara super gott! Må så gott kram från vännen Maria

    SvaraRadera
  15. läckra presenter!!!....nu har vi kommit hem från Marmaris....har bara varit hemma en timme, så jag är ganska slut....det var en helt underbar resa...men vaaarmt 40 grader i skuggan!!!! 30 på kvällen....men man vänjer sej;))....bilder kommer senare när jag får tid att blogga.....
    Stor kram bia

    SvaraRadera
  16. Gullig dotter som överraskar med så fina presenter. Ja nu är både rosen o semestern slut så då passar det bra med tips om ett gott rödvin till höstens goda mat. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  17. Vilken uppfinningsrik dotter ni har som ger bort en toppenpresent ! - Bara att se texten på kassen gör en glad...Och innehållet gör en ännu gladare !!!
    Här är en till som missköter bloggandet just nu...För solen skiner och det finns så mycket att ta sej för utomhus
    Kram / Anneli ♥

    SvaraRadera
  18. Spännande!!! Vinet får man ju kolla in :) Kram Anna

    SvaraRadera
  19. Han kan han allas vår Ernst!

    Kul med presenter.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  20. Tror att vi alla i blogglandia känner så ibland att tiden inte räcker till...

    Vilka fina presenter.. kanonkul påse måste jag säga :) Oväntade presenter är extra uppskattade!

    Önskar dig en fin start på veckan!
    Kram kram Marie

    SvaraRadera
  21. Hej finaste aka!
    Jag har inte heller hunnit med bloggen så mycket i sommar men nu är jag på g igen. Det fixas med barnrum inför bebbens ankomst!

    Vilken fin present din dotter gav dig! Så söta grejer!

    Kramen

    SvaraRadera
  22. Ibland räcker inte tiden till allt man vill! Vilka fina presenter ni fått! Gör han vin också den där barfota mannen ;) kram Suss

    SvaraRadera
  23. Härliga presenter ni fått..kul!
    Hade inte heller nån aning att den mannen gjort vin också..han är verkligen en allkonstnär.

    Må så gott
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  24. Den kassen skulle jag säga "JA" till direkt! Härlig kasse med ett underbart innehåll! Riktigt inne att vara kändis och få sitt namn en vinflaska och det är ju roligt om vinet dessutom är gott! Det finns en del kändisar vars vin inte är att rekommendera, men jag litar på dig och ska testa Ernst.
    Om inte annat så finns det en lillasyster som snart fyller år och som är
    stort fan av Ernst, så där gav du mig ett bra presenttips!
    Kram
    M.E

    SvaraRadera
  25. Vilken kul present, den hade man inte blivet ledsen av

    kram Kajsa

    SvaraRadera
  26. Vilken myspåse du fick av dottern. Bra smak har hon ärvt!
    Lagerhause är kul. Älskar att gå dit när jag är i Sverige, finns så mycket skoj. Bra och kul presenter hittar man alltid där.
    Kram anette

    SvaraRadera
  27. Underbart med oväntade presenter och vilket smarrigt innehåll. Kram Anette

    SvaraRadera