måndag 22 juli 2013

TORKAD ÖRTKRYDDA I KÖKET





Vy från köket - äldsta dottern har hängt en kvist färsk oregano på tork ovanför vedspisen :)






KRYDDOR VID SPISEN





Tack snälla ni som lämnat så fina kommentarer hos mig, jag uppskattar dem verkligen! Jag hinner inte riktigt med att blogga just nu, har fullt upp, foton kommer... men i slutet av veckan blir allt i sin ordning igen :) Kikar in en snabb vända i kväll för att visa några pics ifrån mitt kök...

















Tavlan ovan har jag visat förut, den hänger ovanför vedspisen :) Bra budskap tycker jag!




Foton: aka privat.



Torkad oregano - bara att smula rätt ner i grytan på spisen :)




Tjingeling aka

27 kommentarer:

  1. Oh, jag känner aromen från örten ända hit! Det är så mysigt! Du har så fint kök. Och ja, man hinner faktiskt inte allt nu när det är sommar, man får ta det i piano!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt och praktiskt.
    Du har så fint i ditt kök.
    Visst är det svårt att hinna blogga när det är vackert väder och så mycket man vill göra.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  3. Torka egna kryddor är lyx tycker jag.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Jag gillar er tegelvägg i köket...;)))
    Och kryddor är väl härligt att ha i köket ;)))
    Nu verkar värmen snart komma tillbaka...inte en dag för tidigt....hoppas du har det bra min vän!!!
    Tjingeling på dej med ;))

    SvaraRadera
  5. Så mysigt och härligt lantligt i ditt kök Aka. Oregano kan man ju inte vara utan.. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  6. Den som väntar på någe gott väntar aldrig för länge!
    Så njut av sommaren för den är ju (oftast) så kort och flyktig. Visst är det underbart med färska kryddor. Mina växer utanför knuten så jag hämtar in när jag behöver. En del har kolavippat nu när vi haft frost men vissa klarar sig året runt. Dillen måste ha självsått sig för det är som en gräsmatta i landet av just dill.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Örter hängandes eller ståendes i köket doftar så gott..

    Ha en fin fortsatt vecka..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  8. Skønne billeder og vi elsker kryderier herhjemme :o)
    Nyd en skøn sommerdag - stort kram OddStyle

    SvaraRadera
  9. Ååååå känner doften ända hit, ljuvligt o ditt kök, hur mysigt som helst. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  10. Praktiskt och vackert att låta torka kryddorna över vedspisen. Doftar gott också!

    Ha en skön vecka!
    Kram frän Eva-Mari

    SvaraRadera
  11. Man har ju lite annat för sig på sommaren än att sitta vid datan och det är ju bara bra!!

    Snyggt med skylten på grinden! Vi ska ha en hängandes vid entrén då vi har som ett valv in. Ska bara få tummen ur och beställa den!

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  12. Så mysigt kök har ni =) Och visst doftar det ljuvligt från örter. Och skylten var riktigt mysig =) Kram raring <3

    SvaraRadera
  13. Hej på dig !

    Ni har så Himlans fint !
    Och dessutom så tar du så Otroligt fina bilder ! :)

    Härlift att dekorera köket med kryddor och dessutom så blir ju maten så härligt gott med färska kryddor !!!

    Och kryddor överhuvudtaget.

    Ha en Skön Sommar vecka ! Kram.från Mig

    SvaraRadera
  14. Härligt med egna kryddor att torka. Både utseendemässigt och doften. Underbart!
    Kram Helén

    SvaraRadera
  15. Ett bra budskap tycker jag med.
    Och visst är det gott med färska kryddor
    kram Rosa

    SvaraRadera
  16. Härligt med färska kryddor som har fått en plats i köket. Underbar skylt, måste fråga var du har hittat den... vill ha.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  17. Jag är tyvärr rätt duktig på att toka färska kryddor :-)

    Ha det fint Aka!

    SvaraRadera
  18. Underbara köksbilder! Å såå fin skylt på grinden..
    Ha en härlig dag
    Kram

    SvaraRadera
  19. Härligt med kryddor på tork i köket! Jag tycker så mycket om när du visar bilder från ditt hem, helt i min smak!
    Ha det fint!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  20. Vad fint och kvisten gjorde sig där på kroken :-D

    SvaraRadera
  21. Tack för alla din små fina tips! Kram Anita

    SvaraRadera
  22. Det doftar ju så ljuvligt om egna torkade örter..
    Ha fina kvällen, kram

    SvaraRadera
  23. Jättefina köksbilder från ert mysiga hem!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  24. kikar in och önskar dej en trevlig helg...hoppas ni har det bra i sommar Sverige:))
    Kraaaam bia

    SvaraRadera
  25. Vilken fin tavla med ett bra budskap! Ha det gott kram från Maria

    SvaraRadera
  26. Som alltid, fina bilder hos dig att njuta av! Inser att jag varit alldeles för dålig på att ta hand om sommarens örter! Inte ens gräslök har jag klippt och stoppat i frysen! Här måste det bli ordning och reda och lite mindre
    lata sig!
    Kram
    M.E

    SvaraRadera