onsdag 3 juli 2013

KÖTTFÄRSLIMPA MED EXTRA ALLT





Köttfärs, pesto, ett ägg och...











... lite dijonsenap, fetaost och mjukost med smak av soltorkade tomater.







Basilika, oregano och persilja - direkt från egen odling som äldsta dottern sått och planterat åt mig i växthuset :)



Blanda ned allt i köttfärsdegen och forma till en limpa. Rätten tas ur ugnen cirka 5-10 min innan den är klar, strö på hackad bacon och tomat och gratinera klart.










Foton : Aka privat.


Köttfärslimpa Á la Aka :) 


Serveras med tagliatelle (jag hade en klick pesto även i pastan) och en kall sås gjord på gräddfil och örter - en perfekt "mittiveckan" middag :)



Tjingeling aka

27 kommentarer:

  1. Åh den köttfärslimpan lät verkligen god !!!
    - Tack för receptet och dom vackra bilderna ♥
    Ha det gott !
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Jammmie.. Gud va gott det låter. Mat på min blogg idag också.. Kraaaaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Den hade verkligen extra allt! Måste göra den, vilka härliga smaker!
    Ha det bäst!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  4. Det där lät väldigt gott. Receptet kopieras och läggs i receptmappen på datorn. :)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Mmmm, vad himla gott det lät, det får vi spara i mat mappen.
    Ha en fin kväll.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  6. Men guuud så gott det låter, måste absolut testas..TACK!

    Önskar dig en fin torsdag
    Kramkram

    SvaraRadera
  7. Låter gott, men pesto är inte riktigt min grej, tyvärr!!! Men det andra lät smarrigt ,jag gillar ju köttfärs jättemycket!!
    Blir kanske en exklusiv köttfärssås med pasta nån dag framöver , hihi....
    Stor kram min vän!!
    Bia

    SvaraRadera
  8. Det där kopierar jag rakt av =)
    Underbart gott både låter det och ser ut.
    Tack vännen <3
    Stor kram och ha en fin dag....

    SvaraRadera
  9. Men såå gott!:D Tack för tipset, jag tror jag ska laga köttfärslimpa idag!:)

    Ha en fin dag!

    Kraam Izabell

    SvaraRadera
  10. Vilken uppdatering av den gamla klassiker- låter jättegott! Kramar

    SvaraRadera
  11. Oj, nu blev den goda köttfärslimpan ännu lyxigare med dina underbara bilder. Så får det bli, limpa imorgon. Ha en fin dag. Kram Anna

    SvaraRadera
  12. Vilket spännande recept! Tack för det.
    Fina bilder också.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  13. Oj så smarrigt det där lät, det måste jag prova. Brukar göra köttfärslimpa men då rullar jag bara in ostskivor och hackad persilja och hackad rå lök. Din var det mera drag i tycker jag.
    Sedan måste jag säga igen att nu när jag tittat på bloggbilderna av torkvindan och inte bara via mobilen på små bilder så är torkvindan så himla fin. Jag håller fast vid att du borde testa med att göra fler och sälja. Så fin.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  14. Det där lät verkligen smaskens!
    Kram Helén

    SvaraRadera
  15. Men oh, så gott!
    Perfekt! Jag som tagit fram köttfärs till i morgon. Har väl inte alla ingredienser hemma men de flesta tror jag.
    Så fin torkvinda ni har gjort! Passar så bra där.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  16. En perfekt middag till mina killar ( jag är veggis) som de säkert kommer att älska. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  17. Tack för inspirationen, låter jättegott! Kram från vännen Maria

    SvaraRadera
  18. oh my god vilka härliga inlägg du bjuder på..vad ju tvungen att läsa ikapp så jag inte missar något....torkställningen var ju bara sååååå snygg...ha du någon ritning på den????? själv har jag en ful torkvinda som jag reta ihjäl mig varje dag hihihihihi och du det där receptet måste jag bara pröva...sitter här o bli såååå hungrig....HA en fin sommar kram från Maja

    SvaraRadera
  19. OMG, sååå gott!! Och fina bilder! Måste laga detta någon dag snart:)

    Kram

    SvaraRadera
  20. Så vansinnigt gott! Detta ska jag testa redan imorgon faktiskt. Underbart gott ju!

    SvaraRadera
  21. Nu blir jag lycklig. Jag är urusel på att laga mat. jag gillar kötffärslimpa men tillagar det aldrig. Men detta verkar ju faktiskt enkelt. detta recept skall jag prova mig på, våga prova mig på. Tack!

    Ha en fin dag

    SvaraRadera
  22. Mmmm Vilken smarrig mitt i veckan middag. Kram

    SvaraRadera
  23. Nomnom... blev hungrig!

    SvaraRadera
  24. Och det VAR gott!

    Tack och kram!
    Agneta

    SvaraRadera
  25. Det låter gudomligt gott och som ett toppen middags mål!
    Ha en fin helg,
    kram Sussi

    SvaraRadera
  26. Den limpan måste jag prova

    SvaraRadera
  27. Försöker igen.... Den limpan måste jag prova. Extra allt - det är min melodi! Vilken fin ny header du har fått till, vännen. Jag är nu tillbaka i bloggvärlden efter ett skönt sommarlov. Vi hörs! KRAM

    SvaraRadera