söndag 30 juni 2013

TORKSTÄLLNING I GAMMALDAGS LANTLIG DESIGN







Projekten avlöser varandra här hemma :) Vårt projekt växtstöd armeringsjärn ovan har ni redan sett, men på bilderna skymtas ännu ett projekt :)




Torkvinda av trä



Jag måste säga att jag är mer än nöjd med vårt senaste projekt i trädgården :) Jag har länge planerat att sätta upp en gammaldags torkvinda på gården, faktiskt ända sedan vi flyttade till huset, och nu är den ääääääntligen på plats :)) Häng på...














Tvättkorgen har jag fyndat second-hand för länge sedan. I bakgrunden skymtas hönshuset. Och sett ur ett annan vinkel...




... med vedboden i bakgrunden. Fönstret med alla glasrutor har jag köpt på Blocket.



bilden ovan, mitt fiiiina växtstöd och grinden in till gården.




Foton: Aka privat.

Och ovan sett ur en annan vinkel, vy över bryggan och sjön. 



Önskar er en fin vecka! Jag har semester och tänker njuta en hääääärlig ledighet fyra hela veckor framöver, tjoho:))



Tjingeling aka

36 kommentarer:

  1. Helt underbar! Så har ni ju sol också, den saknar jag.kramkram TinaTheShed

    SvaraRadera
  2. Så himla vackert ni har!!!! Så fin torkställning!
    Jag såg en liknande torkställning i förra numret av Vakre Hjem, och visade för mannen min, och ville att han skulle göra en... men vi får se hur det blir med det ;) Vanliga torkvindor är ju inte så snygga precis....
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  3. Det är nog den vackraste torkställning jag sett!
    Ha en fin ny vecka!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  4. Den är ju bara så fin.. Vad har du hittat idén till den tro? Så mysigt ni ar det där vid sjön... Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  5. Den är såå fin! Jag har spanat in den sen länge:) Fint ni har det..Och många tack för den fina kommentaren hos mig,det värmer,gullig du är:) Ha de gott..kramiz

    SvaraRadera
  6. Hej fina du !

    Så Otroligt fint !
    Vilket drömläge ni har !!!så Underbart.
    Vilket utsikt.

    Och vilken fin torkställning ! Härligt att kunna stå där o h hänga tvätt !

    Skönt med semestern ! :) Njut !
    Vi har 2 veckor kvar ;) 5 Nätter så nu är det nedräkning som gäller :)
    Längtar !

    Ha en fin vecka du med ! Kram från Mig

    SvaraRadera
  7. Så fina bilder som vanligt...;))så fint växtstöd....ni bor ju så härligt till....
    Ha en fin kväll....
    Kramisar bia

    SvaraRadera
  8. Åh vilken fin torkställning!! Passar jättefint i er lantliga idyll!
    Kramis Suss

    SvaraRadera
  9. Men såååå fint!! Passar jättebra!!

    Hoppas du haft en fin kväll! Kram fredrika

    SvaraRadera
  10. Åh, vad skönt att du har semester i 4 härliga veckor.Njut!!!!
    Men den torkvindan var nog bland de finast jag har sett. Jisses, vad fin!
    Den har ni lyckats fantastiskt bra med.
    Vilken underbar trädgård ni har.
    Ha en skön kväll!
    kram Bodil.

    SvaraRadera
  11. Jisses !! Den vackraste torkvinda jag sett :))) Vill oxå haaaaaaa Kram Anna

    SvaraRadera
  12. *Dunk*....du vet...rakt ner på golvet. Vilken design av torkvinda!!!Sitter som en "smäck" i er underbara trädgård! Så DUKTIG du är!

    Njut nu av ledigheten. Var rädd om dig och de dina.
    Kram och vink från mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Taaaaack Monica!! Vad glad jag blir över det du skriver :) Ja det blev riktigt bra med torkvindan, ett riktigt smycke i trädgården :)

      Önskar dig en fin dag!

      Stöööörsta kraaaaamen aka

      Radera
  13. Verkligen en njutning att titta på den torkställningen! Och underbar utsikt åt alla håll också! Växtstödet är också väldigt snyggt! Vi har också upptäckt armeringsmattans möjligheter.

    Visst är det kul när man får genomföra sina projekt! Här har vi flera projekt i gång samtidigt nu, vilket jag ska berätta om vid tillfälle...

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  14. Men åh så snyggt, vilken ljuvlig miljö du har runt omkring dig, så vackert. Kram

    SvaraRadera
  15. Men så himla fin =) Älskar den. En fröjd att hänga tvätt kan jag tro =)
    Hoppas du har det fint <3 Stor kram

    SvaraRadera
  16. Så roligt att få hänga tvätten på en sån ursnygg torkställning:)

    Kram i sommaren!
    Eva-Mari

    SvaraRadera
  17. Riktigt snygg!!! Tror aldrig jag sett någon sån. De gamla vanlia är ju sååå fula!

    En sån där vill jag med ha till landet!

    Tack för inspiration och jättevackra bilder!
    Kram Mallin

    SvaraRadera
  18. En sådan snygging har jag aldrig sett! Wow vad cool! De vanliga är ju såååå trååååkiga :-) Jättefina bilder!

    SvaraRadera
  19. Ser så härligt somrigt ut!! Passa perfekt där hos er.

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  20. Tack snälla rara du💗

    Men du så fint ni gjort, oj, oj, oj!
    Den torkställningen går inte av för hackor😜sååå fin.

    Må så gott & njut av erat vackra hem & trädgård
    KRAM

    SvaraRadera
  21. Vilken fin torkvinda!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  22. Men OJ så vacker!
    Vilken skillnad mot dom enorma spindelnäten.
    Det här kommer jag nog ta efter...

    Kram Helén

    SvaraRadera
  23. Åååh, vilken vacker torkställning!! Förstår att du är nöjd :)

    Ni har det så fint i er trädgård!!

    Hoppas veckan börjat bra!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  24. Vilken snygg tvätt ställning!
    Kul med egen design och återblickar mot förr, underbart :)
    Jag har också önskat mig en sån...men än har jag inte sett den i trädgården ännu?!
    Här är det också semester! Fast vi är på resande fot...
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  25. Det var den finaste torkvinda jag någonsin sett, så otroligt fin! Jösses så bra ni bor! Härligt.

    Kram

    SvaraRadera
  26. Det ser super lækkert og indbydende ud :-) helt genneført med det tørrestativ :-) Flot og rigtig sommerligt hos dig!

    Ha´ det godt - stort kram fra OddStyle

    SvaraRadera
  27. Hej där,

    Ja brödskrinet.. tänkte nästan tradera ut det. Lite för stort för vårt lilla kök. :)

    Det är underbart att få hänga tvätt ute. Jag byggde ett sånt där det första jag gjorde då jag köpte huset. Ännu har inte krumelurerna kommit på plats med det SKA bli.

    Funderar på ett genomskinligt tak över, är så trött på regnskurarna.. hih...

    Kram och ha det gott!
    Sommaren är här!

    Linnea

    SvaraRadera
  28. Men såå vacker torkställning!!!:-) Såg en ritning på en sådan för några år sedan i tidningen Allt i Hemmet, en sådan skulle man ha haft tänkte jag!

    Kraam Izabell

    SvaraRadera
  29. jättesnygg torkvinda
    önskar dig en härlig semester
    kram Rosa

    SvaraRadera
  30. Jag säger bara WOW!!!
    Vilken underbar torkvinda... en sån vill jag ha!

    Ha det så gott!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  31. Även vi har byggt en gammaldags tvättställning som vi är väldigt nöjda med. Dock inte alls lika snirklig och fin som er. Mycket vacker!

    Kram

    SvaraRadera
  32. Men oj så fin!!!
    Måste ju vara en ren fröjd att tvätta nu :0)

    Åsa

    SvaraRadera
  33. Men åh, vad fin! En sån vill jag också ha!!! Vi har så liten tomt så jag har liksom skippat det där med torkvinda, tycker den skulle ta för stor plats, men nu vete sjutton om jag inte ska få plats med en sån här!

    /Jenny

    SvaraRadera
  34. Hej!
    Helt Underbar Torkvida!
    Jag har en fråga vart har du köpt snickarglädje/konsolerna till den?
    Jag har gjort en hatthylla för några år sedan med samma snickarglädje/konsoler. Men nu hittar jag inte vart jag kan köpa dom =(

    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera