lördag 15 juni 2013

SKOLAVSLUTNING







Yngsta dottern och några klasskompisar skrattar och har kul på skolgården - trots lite spridda skurar då och då :)




Högtidsdag



Här kommer lite foton till släkten från skolavslutningen igår :) Och såklart till er andra också som kikar in här hos mig :)





Dottern såg ut som en älva i sin fina klänning med den vackra ryggen. Och vackra ryggar fanns det gott om öööööverallt!!













Och är man en skonörd som jag går blickarna nedåt en sådan här dag :) Checka in de suuupercoola skorna till höger i bild ovan - Engelska flaggan, jag dööör så häftiga!!! 



Alla elever i 9:an fick en varsin ros av rektorn - en fin tradition tycker jag :)


Och i folkvimlet hittade jag min fina vän Carina under paraplyet :)













... och hennes stiiiiiliga avslutningsgrabb Viktor :)



Och innan det var dags att gå  hem bjöds det på glasstrutar...









Foton: Aka privat.



Och efter det, ääääännu mera glass på stan :) En perfekt dag med andra ord!


Tjingeling aka

19 kommentarer:

  1. Visst är det fint med skolavslutningar. Härliga bilder och väldigt fina skor... Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Superhärliga bilder! Åh så fina klänningar o skor också. Kramis Nilla

    SvaraRadera
  3. Önnskar jag var ung så jag kunde ha så snygga klänningar!! Och jag vill ha båda skorna!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder din dotter är så fin! kram Sofia

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara bilder! Du har fångat så mycket fina detaljer.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Så fina bilder från avslutninge och så tjusig de är i sina klänningar

    SvaraRadera
  7. Som vanligt får du till dina bilder, så man bara njuter! Även ett paraply på skolavslutningen blir en trevlig accessoar hos dig!
    Önskar dig en riktigt skön söndag i denna ljuva försommartid!
    Kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
  8. Så fint!!!! Du kan verkligen fånga upp det vackra för ögat :))) Kram Anna

    SvaraRadera
  9. så fin hon är dottern:) håller med vilka häftiga skor!!
    Skönt med lite sommarlov för dom nu, mina har varit så trötta nu sista månaden.
    Ha en fin dag.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga bilder du har tagit;)))
    Här regnade det också över våra studenter i torsdags...vi var ju på student avslutning då;)
    Nu blir det en sväng till torpet igen....hihi...
    Stor kram
    Bia

    SvaraRadera
  11. Ljuvliga avslutningsbilder, så fint du fångat stunden, en härlig tid de har framför sig, sommarlov . bara själva ordet är vackert. Kram

    SvaraRadera
  12. Skolavslutningen så underbar o du har lyckats fånga den härliga känslan som omger alla denna dag. Ljuvliga bilder. Kramsar Tina

    SvaraRadera
  13. Härligt med skolavslutning!! Det är något speciellt varje år :)

    Hoppas du och barnen får en riktigt fin sommar!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  14. Så mysigt och fint det är med avslutningar! Med endast yngsta kvar i skolan och hon går andra året på gymnasiet så blev det ingen här i år...synd!
    Håller med om skorna ;)
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  15. Vilka fina bilder du tagit! :)
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  16. Härligt med skolavslutning! Underbara klänning, så himla fint när lite av ryggen visas.
    Kram!

    SvaraRadera
  17. Skolavslutning är mysigt och vilka söta ungdomar och fina är dom i sina klänningar.
    Och du, jag är såpass gammal att då popen slog igenom och det var Carnaby Str som gällde då fanns det boots att köpa där med engelska flaggan på! Det hade varit något det. Jag hade inga, men det var häftigt!
    Agnetakram

    SvaraRadera
  18. En perfekt dag som ju innehöll det mesta. Vackra klänningar och snygga skor, sol och regn, bekanta, lyckliga ungdomar och glass. Härligt!

    Ha en toppenbra måndag

    SvaraRadera
  19. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera