lördag 22 juni 2013

DET BLOMMAR





Jag visste inte vart jag skulle plantera perennen så i avvaktan på annat fick det bli i plåtkrukan vid groventrénoch där gör den sig riktigt bra tycker jag :)




Midsommarhelg



Hoppas ni haft en fin midsommar så här långt! Jag har fått besök av dottern från studieorten och vi har hunnit med både strandmys och trädgårdspyssel - lovely :)



I bakgrunden - garaget och mitt rostiga växtstöd som maken gjort av en armeringsmatta. 






Foton: Aka privat.



Som ni märker är trädgården i fokus hos mig just nu :)


Tjingeling aka

13 kommentarer:

  1. Den gjorde sig riktigt bra där i krukan. Härligt att ha fokus på trädgården. Ha en fortsatt bra helg! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Vad fint det blev i krukan.
    Jag behöver verkligen fokusera på trädgården och rensa ogräs men jag har annat för mig.
    Vad kul att ni hade en fin midsommar.
    Vi ska ha lite midsommar firande här idag. Svensk-Amerikansk midsommar.
    Ha en underbar lördag.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  3. Så fina bilder du bjuder på (som vanligt)....här var midsommarafton också bra....vädret var soligt men lite kyligt....och så fick vi en rejäl regnskur mot natten också....men då var nästan festen över så det var bara att sitta på verandan ett tag....här blåser det idag men vädret är skapligt ändå;))....ha det gott min vän!!
    Kramis bia

    SvaraRadera
  4. Snyggt med de rostiga detaljerna i trädgården. Här är det regn så trädgårdssysslorna får vänta någon dag. Ha en fortsatt skön o mysig midsommarhelg. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Ja varför inte ha perenner i kruka. Den gjorde sig ju riktigt bra där.

    Kram Helén

    SvaraRadera
  6. Perfekt i krukan, snyggt på trappen. Här är det också trädgården som är i fokus, man måste passa på.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  7. Snyggt med perenner i kruka! Bra att plantera ut i rabatten när hösten är förbi. Lika fint som alltid hos dig.
    Ha en fin kväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Så vackert det blommar =D

    SvaraRadera
  9. Vad fint du har det och vad påhittig maken är!
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Hvor ser det bare skønt ud :o) dejlige billeder...
    Ha´ en rigtig fin søndag Aka - stort kram fra OddStyle

    SvaraRadera
  11. Javisst kan man njuta av perennerna i kruka också. Sen är det ju bara att peta ner dem i rabatten i höst. Ganska fiffigt egentligen! Ja, riktigt smart...:)

    Ha en fin midsommarsöndag.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  12. Finbesök av det finare slaget. ett sådant besök har jag också haft i helgen. Jag gillar´t.

    Ha en fortsatt fin helg!

    SvaraRadera
  13. Vilken bra idee- för det passade ju jättebra där. Vädret och trädgården/balkongen får mest fokus just nu så är det bara hahah Kram

    SvaraRadera