söndag 26 maj 2013

VÄXTSTÖD AV ARMERINGSMATTA





Växtstödet är på plats och det blev precis som jag tänkt mig:)





Skapa "rum" 

i trädgården




Grattis till alla fina mammor mors dag idag, hipp hipp huuurrraaa!!! Detta blir min första mors dag utan min kära mamma som är hos änglarna och det känns tungt i hjärtat... Idag följer jag istället med maken till svärmor för att fira henne och hoppas på en rundtur i hennes fiiiina trädgård :))



Här kommer några pics som utlovats på mitt "projekt växtstöd"...



Vår tomt är megastor och jag vill skapa olika rum i den genom buskar, plank och träd. På platsen ovan, utanför groventrén ville jag göra en "vägg" utan att skymma för mycket och då blev armeringsmattan perfekt tycker jag. Note to self - måste bygga en ny trapp!!



Växtstödet avgränsar gårdsplanen från trädgården och "bromsar upp" flödet. Jag har planterat en klätterros och lite perenner i rabatten under och snart ska mina fiiiina svarta stockrosor ner i jorden här också :)










Foton: Aka privat.



Jag ska visa er hur växtstödet blev sett från gårdsplanen ner mot stranden också, men väntar med det för annars röjer jag mitt andra projekt - återkommer med det alltså i ett annat inlägg :) Och på bilden ovan, vid garaget, pågår ytterligare ett projekt - är det sommar och utesäsong så är det, fniss :)



Tjingeling aka


30 kommentarer:

  1. Det ser super fint ut och jag ser fram emot att få följa hur det kommer bli en klädd vägg.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Ohh superfint verkligen, =D

    SvaraRadera
  3. Jaa det blir nog mycket utebilder på bloggarna ett tag framöver nu,....så även hos mej idag, haha...vi har haft så fint sommar väder några dagar...man måste ta vara på tillfället ;))
    Nu ska vi gå ut och äta mors dags middag hela lilla familjen.....
    Ha en jättefin dag du med min vän...hoppas du får många mors dags kramar;)))
    Stor kram bia

    SvaraRadera
  4. Åå vad kul vi håller precis på med ett liknande projekt i vår trädgård. Ha en fin morsdag o tack för din kommentar hos mig den värmde. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Vilket bra växtstöd, kommer bli kanon snyggt! Förstår att du saknar din mamma, stor kram! / Maria

    SvaraRadera
  6. Snyggt! Ska bli kul att se hur det ser ut när det växt upp lite på det!

    Ha en skön söndag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  7. Snyggt!! Ja tänk vad mycket snyggt det går att göra av ameringsjärn :)) Ha det gott. Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Jättefint, vi har också stor tomt som jag letar inspiration att få mysig, kan som vanligt hitta det hos dig :)
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  9. Perfekt ju! Snyggt och bra stöd för klättrare. Det där med flödet är intressant, man ska ju ha lagom fart på de osynliga energierna. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  10. Snyggt och välgjort! Men jösses, så många projekt du har på gång!
    Ha det fint, vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  11. Låter som en superbra idé att dela upp trädgården på det sättet. Verkar spännande och kulprojekt att fundera runt! Fint det ser ut!
    Grattis själv på mors dag!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  12. Men vad snyggt det blev! Gillar de röda detaljerna, massor!!
    Maken byggde ett växtställe av armering igår, tänkte sätta syrener bakom så det blir som en berså. Så mycket kul att göra i trädgården nu!!
    Kraaaam!
    Susanne

    SvaraRadera
  13. Det där blir hur bra och fint som helst.
    Tänkt sedan när det växer och klättrar lite växter i det oxå, super fint.
    Spännande att få se dina andra projekt du har på gång:)
    Ha en fin start på veckan imorgon.
    Kramar Jennie

    SvaraRadera
  14. Hur snyggt som helst. Jag har byggt en pergola med hjälp av sådan matta och det är jättefint och funktionellt dessutom :)

    SvaraRadera
  15. Vad snyggt det är...kan riktigt se växter klättra där. Kommer bli lummigt och mysigt.
    Kram fina och ha en toppen dag <3

    SvaraRadera
  16. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  17. Vad fint ni har det! Kommer bli toppen!

    Ja igår var 5 år utan min fina mamma. Fortfarande tungt.

    Kram kram Malin

    SvaraRadera
  18. Kommer att bli toppenbra♥
    Kramen♥

    SvaraRadera
  19. Ett sådant där växtstöd har vi också, men det tog lite tid innan klätterosen fick fart, så det hann planteras både humle och clematis för att få grönska! Förra sommaren var honungsrosen precis så som det var tänkt från början, så humlen fick flytta!
    Kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
  20. Det är snyggt med armeringsmattor, vi ska sätt upp till björnbären å de kan klättra på ;)
    Härligt med stor tomt du kan avgränsa och bygga rum i =)
    Så sorgligt med din mamma, sorgeåret är långt, sedan kommer fler fast förhoppningsvis går det lättare. Pappa gick ju bort nyss, fast ibland glömmer jag det för en stund och tror han finns med oss ännu...
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  21. Armeringsjärn är så otroligt användbara till olika saker. Jag gillar ditt tänk kring rum i trädgården. Bra att stoppa upp känslan av en jätteträdgård.

    Svarta stockrosor hade jag förra året i min koloniträdgård. Så himla läckert! Kram!

    SvaraRadera
  22. Kommer att bli superfint sen när växterna klättrar på den..stockrosor är så himla vackra!
    Kram viktoria

    SvaraRadera
  23. Åh det där kommer bli sååå bra när det börjar växa och täcks. Snyggt! Precis som den blomställning du gjorde förra året, så snygg den med.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  24. Det kommer att bli så fint så fint i rabatten och upp genom växtstödet. Läckert! Ha en fin kväll. Kramar

    SvaraRadera
  25. Så bra det blir och så duktiga ni är med nya projekt hela tiden :) Härligt med sommar och uteliv!!

    Hoppas dagen varit bra!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  26. Så fint du har gjort, kommer bli jätte fint när allt växer upp.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  27. Oj, vad snyggt det blev! Kan hända att jag stjäl den idén! :)
    Kram

    SvaraRadera
  28. Jättefint! Vi har gjort liknande framför våra komposter. Rum i trädgården är precis som jag tänker också. Dela av och göra det mer intressant. Tar lite tid att jobba fram bara, men tanken finns där och projekt blir det varje år för att så småningom nå till målet :)

    Kram Sanna

    SvaraRadera