fredag 10 maj 2013

TRAPPA TILL GAMMALDAGS FÖRSTUKVIST






My cup of tea :)




Trapp-fix

vid förstukvisten




Vår trappa till förstukvisten skulle behöva lite fix, den är rätt sliten efter många års användning.  


Så här ser våran trapp ut (gamla bilder i detta inlägg)...











... som ni ser är trappen utskjutande från förstukvisten (förstukvisten till höger i bild är ingången till tvättstugan). 



Jag tycker att trappen nedan är superfin i sin design...



Foton: Aka privat.



...snickrad inåt som svägerskan har det :) Charmigt också med målad brädvägg från verandastaketet ned till gårdsgruset.  Supersnyggt tycker jag! Vad tycker ni?? Hmm, tåls att tänka på :))



Kraaaaaaaaaam aka

23 kommentarer:

  1. Hej aka! Så himla fina bilder som vanligt! Jag gillar faktiskt gamla, slitna trappor, om de bara håller:)...fint!
    Önskar dig en mysig fredag!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  2. Halloj! Jag gillar båda varianterna, inget förtar det andra. Den som går utåt är ju härlig på sommaren när solen skiner och man vill just sitta i solen och fika eller äta frukost. Den andra inbyggda passar ju att sitta på när det regnar ute men man ändå vill sita ute för den är ju lite skyddad från ruskväder kan jag tänka mig.
    Ja som du ser får du ingen hjälp av mig inte! Jag gillar båda. Utåtgående på stor entre och inåtgående på liten entre är dock ett litet förslag.
    Ha en superhärlig helg!
    Kram vännen!
    Anette

    SvaraRadera
  3. Jättefint, ett härligt ställe att sitta o ta morgonkoppen på! O kanske vinka på brevbäraren, hehe!

    kramen

    SvaraRadera
  4. Verkligen fint! Kul att göra om lite :-)

    Ska bli spännande att se!

    Ha en härlig helg!
    kram Malin

    SvaraRadera
  5. Tycker ni har jättefin förstukvist!!
    Jag skulle vara nöjd med den....;)
    Verkar vara ett mysigt hus ni har;))
    Ha en härlig fredag!
    Största kramen till dej min vän.....

    SvaraRadera
  6. Tycker både du och svägerskan har superfina förstukvistar, en underbar tid nu när man kan vara ute och njuta av dom :)
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  7. Fina båda på sitt sätt. jag skulle nog föredra den som ni har redan mer yta att ställa blommor på och att sitta och mysa på. Fast så klart mindre slitage av väder och vind på den infällda... Snyggt med det målade... Kraaam Pia

    SvaraRadera
  8. Tycker båda är härliga på sitt sätt, ombonat och mysigt!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  9. Fina bilder!! Härligt att sitta på trappen med morgonkaffet :) Det är fint vilket som :) Ha en bra dag. Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Så vackert hus ni har ♥ Och er trapp tycker jag också om ! Ja jag föredrar nog den före den andra...Men smaken är ju som baken..
    Ha nu en härlig helg !
    Kram Anneli ♥

    SvaraRadera
  11. Väldigt fina bilder. Och jag håller med Anneli. Trevlig helg i vårvärmen! Kram Anna

    SvaraRadera
  12. Svägerskans är fin men den stjäl också plats från verandan. Mycket plats under tak är så viktigt när vädret inte är det bästa. På din trapp har ju blomsterkrukorna chans att få lite vatten från ovan. Jag gillar helt klart bäst din trapp!
    Ha ett fint veckoslut!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  13. Svårt val där. Kan inte välja båda är riktigt fina!!!! Kraaaam Nilla

    SvaraRadera
  14. Inåt är väldigt väldigt fint tycker jag. Vi har också en utanpå. Så det är säkert därför. Det man inte har vill man ju alltid ha :)

    Kram

    SvaraRadera
  15. Blev så glad av den första bilden, ser så härligt och välkomnande ut=) Så fint du ser ut att bo!
    Önskar dig en underbar helg!
    Kram

    SvaraRadera
  16. Jag tycker jättefint! Och sååå passande till huset :)

    Kramar

    SvaraRadera
  17. Åh, jag vet inte?
    Vi ska också få till en trappa från verandan och ner på gräset. Få se hur det blir??

    Ha en toppen kväll!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  18. Supersnyggt tycker jag med! Men det är då inget fel på er modell heller!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  19. Såå fina båda två, svårt val där..?!
    Måste jag så lägger jag rösten på den sista.

    Önskar dig en fortsatt fin helg
    KRAM

    SvaraRadera
  20. Wauu så fint det ser ud, det ligner fra en gammel film og dem elsker jeg... Sjæl, afslapning og rigtig hyggeligt :-)

    Må du få en dejlig "Mors Dag" Kram fra OddStyle

    SvaraRadera
  21. Jag tycker båda är jättefina =) Är ju vackert med lite slitet med, bara det är hållbart.
    Superfint, fick man lite inspiration, tack fina <3 Kram kram

    SvaraRadera
  22. Hej! Tittar in och önskar dig en skön söndag!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera