söndag 5 maj 2013

HUMLESTÖRAR SOM PORTAL






Foto: Aka privat.


Jag älskar att strosa runt i svägerskans vackra trädgård och har sparat en del inspiration därifrån, idéer jag gärna skulle vilja överföra till min egen trädgård. Checka in humlestörarna (gammalt foto) som bildar en portal mellan huset och gästhuset - wow vad himla fint, så skulle jag också vilja ha det, frågan är bara var det skulle passa hos mig... Får fundera vidare på det :)


Nu - trädgårdsfix i solskenet :)



Tjingeling aka


20 kommentarer:

  1. Härlig grönska. Du kommer nog på ett ställe där du kan ha humle på stör. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Härligt och Fint !
    Ha en god söndag ! Kram på dig med

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder, älskar humle som är så tacksam o växer så :)
    Ha en härlig söndag
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  4. Hej! Helt underbara bilder! Gillar när hela gården är fyllt med grönt, sagolikt!
    Har en skön kväll och en trevlig start på veckan!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  5. Fint! Men humle sprider sig väldigt, jag håller på att utrota den, det blev för mycket.
    Ha en fin ny vecka!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  6. Så fort jag såg bilden, tänkte jag också att så där vill jag också ha det!
    Men när jag ser mig omkring i trädgården så inser jag att det skulle bli väldigt långa störar för att kunna få till det! Borde haft gäststugan närmare huset!
    Superfint är det i alla fall!
    Kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
  7. Trevlig bild! Visst är det härligt på våren att planera trädgården och bad man ska göra för fix. Sen när hösten kommer så försvinner min inspiration helt så det gäller att passa på nu. Kram Nina

    SvaraRadera
  8. Otroligt vacker! Jag vill också ha en portal. Men jag tänkte faktiskt ställa den fristående i trädgården...dock lite osäker på om det är en bra idé eller inte :)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Verkligen fint med det gröna klättrande där! du hittar säkert ett fint ställe att ha dina humle:)
    Ha en fin kväll.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  10. Så härligt med trädgårdsinspiration, det är ju bland den bästa!=)
    Så roligt att det börjar grönskas hos dig med!
    Hoppas du får en fin start på nya veckan.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Så otroligt läckert! Du hittar säkert ett bra ställe att ha något liknande. Och jag fick en idé till min trädgård. Om den nu nånsin blir grön igen, våren kommer ju inte.....
    Agneta kram

    SvaraRadera
  12. Fint! Du får kanske göra en fristående portal vid entren eller nått.

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  13. Hej! Hoppas din måndag har varit bra och önskar dig en skön kväll!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  14. Så himla mysigt din svägerska vekar ha det;))
    Har precis varit ute och rivit ner gammal humle, den växer ju som attan...och den är på gång nu;)
    Här är det varmt idag...var som sagt i trädgården ett tag och fixade lite...men vi har mest gräsmatta...men gammalt löv vill man ju få bort, så har jag fixat lite med rosor o klematis...
    Ha de bra!
    Kramen bia

    SvaraRadera
  15. Vilken bra idé, humle växer så det knakar. En härlig trädgård din svägerska har.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  16. Underbar bild, förstår att du hämtar en hel del inspiration från den mysiga miljön. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  17. Vilken mysig bild =) Förstår att du hämtar inspiration därifrån, ser vackert ut. Du kommer nog på en bra plats ska du se =) Bara du får fundera en stund. Kram och ha en fin dag <3

    SvaraRadera
  18. Inte svårt att vara ute nu i det fina vädret. Du hittar säkert på något fint med humlestörarna. Kram Veronica.

    SvaraRadera
  19. OHH Så härlig trägård och så härligt väder det är =D

    SvaraRadera
  20. Vilken mysig trädgård, den gillades helt klart...så fundera på, det var charmigt

    kram kajsa

    SvaraRadera