måndag 13 maj 2013

HELGEN HOS OSS






Helgen bjöd på en hel del trevligheter hos oss :)





Helgen i bilder





Vi har haft en riktigt trevlig helg där vi umgåtts i familjen, lapat sol (äntligen), jobbat i trädgården, tvättat bilar, planterat växter, ätit gott och ja, jag gissar att vår helg varit som hos många andra...




Puh, bloggerskan hade näääästan dödat äldsta dotterns växt i garaget under vintern, tur nog kom det lite grönt från roten!!




Dottern har verkligen gröna fingrar och har odlat både tomater och kryddor! Och vilken lycka att hon fixade heeela mitt växthus klart inför säsongen - såååå tacksam!!! 



Visste ni att tomatplantor ska planteras långt ned i jorden...


... med jorden högt upp på stammen! På så vis blir stammen kraftigare.


Sonen hade fullt upp med tvätt av sin bil...





... och jag vet inte om det var sonen eller bilen som var snyggast just den här dagen, haha :))



Maken var inte heller helt sysslolös...











Gräva, gräva, gräva... stoooora hål till bloggerskans senaste projekt i trädgården :)



Foton: Aka privat.



För nu banne mig ska det här projektet som jag haft i mina tankar sedan länge bli klart :)



To be continued :)

32 kommentarer:

  1. En blomspalje kanske? Roligt att se dina bilder och ert stora engagemang i trädgården./ Annika

    SvaraRadera
  2. Vilken aktivitet hos er! Och det är å himla kul att jobba tillsammans i familjen!
    Ha det fortsatt fint!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  3. Fint med armeringsmatta som (jag gissar) växtstöd. Härlig helg ni verkar ha haft. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  4. Åh vilken mysig vår-arbetar-helg i solskenet med familjen. Mys! Ni bor sååå himlarns fint. herre!

    KRAAAM Amanda

    SvaraRadera
  5. Herregud så fin utsikt ni har!!! Och en massa projekt, men det är kul att fixa arbete till alla, för sen smakar maten så himla gott efter en dag med utejobb. Kramkram Anna

    SvaraRadera
  6. Vad härligt att få så mycket gjort! Har har det tyvärr varit alldeles för mycket regn de senaste dagarna enligt mig;) Tack för tipset om tomatplantorna, toppen!

    Vilken fantastisk utsikt ni har!!!

    kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Många projekt på gång, hihi...kul att hela familjen hjälps åt;))
    Jag har köpt några pallkragar och ska så lite olika sorters sallad, det ska bli mycket sallads rätter i sommar,hihi...hoppas du får en fin morgondag....;)
    Stor kram från bia

    SvaraRadera
  8. Oh visst är det väl härligt, idag har jag och mina två små planterat om våra prynadspumpor, minst sagt intressant för dom :)

    SvaraRadera
  9. Ohhh så trevlig helg ni haft nytta och nöje =D. Samt trevligt med projekt =D

    SvaraRadera
  10. Vilken aktivitetshelg! Hela familia ivolverad också, härligt!
    Hoppas veckan blir lika härlig och du, I can´t wait tills vi får se slutresultatet! ;-)
    KRAM! Judita

    SvaraRadera
  11. Spännande projekt! Ser framemot vad det blir, du är alltid så himla duktig!
    Kramar!

    SvaraRadera
  12. Hej på dig !

    Härligt !
    Det har varit lite så här med ... Skönt att greja.
    Jag kanske ska låna din dotter lite ;)
    Jag saknar dessa gröna fingrar men kanske kommer det med tiden...

    Så fint ni bor Aka ! Drömläge !!!

    Ha en fin vecka och må så gott !

    God natt !

    Kram från mig

    SvaraRadera
  13. Ni är så fina allihopa =)
    Och vilken underbar trädgård, bodde jag närmare ville jag komma och hjälpa till *hihi*
    Stor kram fina fina du <3

    SvaraRadera
  14. Vilka fina bilder du bjuder på! Låter som en toppenhelg!

    Tvätta bilden, där sa du något...oops min är helt gul av allt pollen. Fast idag regnar det i och för sig ;-)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  15. Japp, det visste jag! Varje gång du planterar om sätter du den i botten av krukan.

    Ska bli spännande att se vad du nu hittat på.

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  16. Ja vi hade väl en liknande helg vi med, fast någon dotter med gröna fingrar såg jag inte skymten av, det var synd. Sonen var definitivt snyggare än bilden också ;) He he!!

    Kram ullis

    SvaraRadera
  17. Heeeej!

    Jamen det är bra jobbat! Hela familjen i arbete! Och så mycket roligare det blir då, eller hur?! Jag har också en grej jag gått och tänkt på i evigheter och nu snart ska jag sätta planen i verket. Visst är det attans skönt när man kommer till skott! ;))

    Men jösses vad tiden går.. skriva bloggposter och lämna hälsningar kommer mer o mer i skymundan vid den här årstiden, känner jag. Så mycket annat pyssel man vill hinna med att tiden inte räcker till.

    Ha en fin vecka!
    Många kramar Sanna

    SvaraRadera
  18. Vilken härlig trädgårdshelg, det är underbart att få stoppa händerna i jorden och plantera, njuta av allt som knoppas. det är grejer det.

    Kram

    SvaraRadera
  19. Härliga bilder.. Så gott att vara ute å fixa ihop.
    Ha fina kvällen, kram

    SvaraRadera
  20. Oj, ni var effektiva, ni! Härligt när man kan vara ute och jobba. Så praktiskt med nån som har gröna fingrar:) (Skulle behövas här - att mitt olivträd överlevde är ärligt talat inte min förtjänst för det fick klara sig helt på egen hand!)

    Ha det bra!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  21. Hej aka! Först: som vanligt du har så himla snygga bilder, du kan verkligen det där...fota! Jag tycker din son är snyggare än bilen:) Och vilken härlig omgivning du har, vad ni har jobbat!
    Önskar dig en skön kväll och en fin onsdag!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  22. Låter som en alldeles underbar helg helt i min smak..:-)
    Älskar när hela familjen är samlad och man hjälpa åt med olika bestyr.

    Må så gott
    KRAM

    SvaraRadera
  23. jisses vilken härlig helg ni måste ha haft.....och visst är det ljuvligt när alla är samlade så man kan hjälpas åt.....och snacka om att jag blev lite avis av din vinst...jag bara älskar Estrid ERicsons elefant mönster, det blir att tapetsera köket med de svarta..kan nog bli hur ballt som helst....mmm gillar oxå det där med armeringsmattor...jag kommer att sätta upp två på husväggen som spalje för mina klätterhortensia..kan nog bli läckert Ha en fin fortsatt vecka kram från Maja

    SvaraRadera
  24. Vilken utsikt ni har där ut mot sjön, underbart!!
    Visst är man mest ute när vädret tillåter nu, man har ju varit i ide allt för länge nu :) Blir spännande å se vad som ska få växa där i armeringsnätet! jag har ramat in en av våra uteplatser och har massa klätterväxter där i, så fint är det.
    Duktig dotter du har där och tacksamt att få det där tråkiga förarbetet gjort :)
    Ha en fin kväll.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  25. mycket arbete.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  26. Jisses vilken aktivitet, ska bli spännande att få se ditt projekt. Ser ju en bild på armeringsjärn o blir nyfiken, har själv en ide om detta i trädgården. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  27. Låter som ni har lika fullt upp som vi har hihihi
    Men visst är vi bara "bäst" på att jobba :)
    Kramen rara du♥

    SvaraRadera
  28. Ska bli spännande att se vad ska göra
    Tack för grattis hälsningen och man kände sig jättestolt
    ha en bra helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  29. Väntar med spänning på fortsättningen.
    Ha det bra!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  30. Vilken underbar fart på hela familjen. Spännande med nya projektet. Hoppas vi får se mer av det.
    Kramar till duktiga dej!:))

    SvaraRadera
  31. Ja nog var det full fart hos er i helgen !
    Vilken duktig dotter du har och vilken tur att hon är trädgårdsintresserad ;) ! Och sonen verkar helt klart nöjd med sin nytvättade bil !
    Visst känner man sej nöjd efter en sån helg, när en massa saker hinns med.
    ha det gott fina du !
    Kram Anneli ♥

    SvaraRadera
  32. ÅHHHH vad härligt det ser ut:) jag saknar att vara på landet och påta i trädgården. Jag är uppvuxen på landet.

    Om du vill ha lite IKEA uteinspiration kan du kolla in min blogg:)

    ha en skön dag

    LOVE Maria från inredningsvis.se

    SvaraRadera