måndag 8 april 2013

VÅRIGT TV-RUM





Som ni kanske vet - jag gillar mönster :)





Kombinera färger

och mönster




Jag hade egentligen tänkt visa pics från mitt TV-rum lagom till påsk, men jag hann inte med det så inlägget kommer nu istället. Men det ser fortfarande likadant ut i rummet, för även om det andas lite påsk över detaljerna ger det vårfeelings också tycker jag :)



Inredningsdetaljer som bär en historia = personligt känsla  :)









Mörka möbler kräver lite ljusare detaljer - en vit kruka bryter bra mot det svarta bordet och bidrar till att lätta upp det mörka intrycket.





Alltså, jag gillar att blanda mönster!! Att kombinera olika mönster i samma färgskala är ett säkert kort som alltid funkar. Men det går också att mixa det supertrendiga med det supergamla, att göra kontraster som här - zebrarandiga moderna kuddar tillsammans med en gammal handarbetad kudde, det bildar en fräck stilkrock som fångar ögat och gör det intressant. 



Svart, grönt och senap = vår för mig :)













Foton: Aka privat.


Även om jag gillar färg tycker jag att det är viktigt att inte kombinera alltför många färger samtidigt i ett rum. Jag har valt svart och grönt (på kuddar och pläd) och bryter sedan av helt med en kudde i en avvikande senapsfärg.



My cup of tea :)




Kramiz aka


34 kommentarer:

  1. Gahhhh Aka vad snyggt love it! kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Snygg och personlig stikrock! Megasnyggt!!
    Kram Judita

    SvaraRadera
  3. Håller helt med dig och det där brudskåpet, funderar jag också på, så himla snyggt!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Underbart! Jag tokälskar ditt hem. Ett av de absolut finaste i hela bloggvärlden. Om jag får tycka till :)

    SvaraRadera
  5. Underbart tv rum,du har så mysigt hemma stor kram Diana

    SvaraRadera
  6. Verkligen fina mönster och färger. Blandningen är sååå läcker. Du kan det där du. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  7. Vrålsnygga bilder!!!! Påskkrukan så himla läcker. Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Snyggt och vårigt Här är jag lite för feg för att blanda mycket ;)
    Kram Suss

    SvaraRadera
  9. Jättefint, verkligen! Du är så stilsäker och vet vad du vill ha:):
    Åh vad jag gillar din påskkruka:).
    Ha en fin tisdag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Ser mysigt ut tycker jag!

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  11. Duktiga du! Alltid lika snyggt! :) Jag blir så glad när jag ser någon som inte slängt ut påsken innan den nästan har startat. Alla har så brottom om verkar inte njuta av det dom har skapat. Kram Anita

    SvaraRadera
  12. Du är bäst! Jag gillar din stil och du är säker, och jag tycker om att du berättar hur du tänker i ditt val av färger och detaljer. Och så är du en fin person!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  13. Mycket tjusigt, du är så duktig, allt blir rätt

    SvaraRadera
  14. Håller med alla andra här som lovordar ditt sätt att blanda olika mönster och färger och få till det så himla bra !
    -Duktig är du också att fotografera...Själv blundar jag och trycker ;)
    Ha en fortsatt fin vårvecka ♥
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  15. Visst kan man blanda flera färger och du gör det bra. Men man vill ju inte ha en "regnbåge" När min yngsta klädde på sig imorse sa jag lite försiktigt att kanske skulle du ta ett par andra tights i (mer passande färg till det övriga som hon hade på sig som redan var färgglatt). Då svarade hon: Jag vill se ut som en regnbåge!
    Ja vad svarar man på det :-) LOL
    Men ditt rum är långt därifrån men ack så underbart det är.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  16. Härligt snyggt, vårigt och frächt :)
    Kul att ändra, blanda och skapa! Det gör ju du i en skön mix...
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  17. Fint du har hemma hos dig♥
    Riktig inredningsgumma :)
    Kramen i solen vännen♥

    SvaraRadera
  18. Så fint Tv rum ni har...och Kina skåpet...me like!!! Stilfullt;))
    Ha det gott vännen!!
    Kramisar
    Bia

    SvaraRadera
  19. Jätte fint!
    Det där skåpet alltså, så himla fint..
    Ha fina kvällen, kram

    SvaraRadera
  20. Lækre inspirerende og levende billeder :-) så flot og stilfuldt :o)
    Rigtig fin aften - kram herfra OddStyle

    SvaraRadera
  21. Så snyggt o läckert kombinerat o ditt svarta skåp, to die for. Jag erkänner blir lätt avis på det, vill ha. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  22. Så snyggt att kombinera olika färger och mönster till det svarta, du är grym på det! Själv är jag lite feg och håller mig tyvärr allt för ofta till svart, vitt och grått, låter mig inspireras av dig :)

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  23. Tack rara du för dina omtänksamma ord på min blogg.
    Jag har njutit av alla dessa varma ord som jag har fått och allt det andra är bortblåst.
    Tänk vad gott det är att få höra att man duger och att man inspirerar andra.
    Jag har fått en hel kasse med måbra ord som jag kan ha på lager för nästa gång jag skulle vara nere:)
    Du har verkligen lyckats med att blanda färger och mönster, hel läckert.
    Ha en skön kväll.
    Varm kram Gerda

    SvaraRadera
  24. Vilken underbar vas!! Jag älskar den!
    Kram

    SvaraRadera
  25. Så himla snyggt =) Tack för inspiration fina du. Hoppas du får en toppen fin dag!
    Kramen <3

    SvaraRadera
  26. Så fint du har det! Att blanda mönster, färger, gammalt och nytt är super och gör inredningen så personlig. Så mycket bättre man trivs i sitt hem när man får till sin egen personliga stil vad & hur den än må vara! ;)

    SvaraRadera
  27. Jag tycker det är så svårt med mönster och färger att jag gärna bara håller mej till max tre färger och mycket enfärgat.

    Men du är ju duktig du! Tack för de fina bilderna!

    SvaraRadera
  28. Jag tycker du har en jättebra känsla för färg och mönster, det är verkligen ombonat och personligt hos er. Det gäller väl att våga lite mer och prova sig fram ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  29. Snyggt och personligt. Gillar verkligen kuddarna. Kram Nina

    SvaraRadera
  30. Så fint du har gjort, mysigt med blandningen av färger... Jag är nog lite feg ser jag.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  31. Jag förundras alltid över att du har så mycket fint att visa från ditt hem. Väldigt trevligt!

    Ha det gott

    SvaraRadera
  32. Ja visst var det en snygg tröja, han blev jättefin i den =D

    SvaraRadera
  33. Riktigt snyggt! Å vilket snyggt brudskåp! Läser vidare i din blogg och ser om jag hittar var det är ifrån.
    /Becca

    SvaraRadera
  34. Så duktig du är med färger och mönster och kompositioner, vännen. Glömmer man inte tv:n helt i den där fantastiskt vackra tillvaron? I och för sig gör ju inte det något... Att bara sitta och prata och njuta av allt det vackra är ju så mycket trevligare... Vasen är underbar! Och skåpet!! Ha en fin torsdag. Kramis

    SvaraRadera