måndag 22 april 2013

VÅRIGT ARRANGEMANG I TRÄDGÅRDEN







Liten söt pippi vill kanske flytta in här, men Nelson the naughty cat är inte att leka med - så det blir nog bäst att det söta fågelhuset får vara en prydnad istället :)



Plantering

utomhus



Lite utomhus-fix i helgen resulterade i detta...









Foton: Aka privat.


Det gäller att bygga på höjden för att skapa en dynamik. Om jag bara haft penséer i zinkhinken hade blivit för "platt". Som höjd, för att balansera det hela, valde jag att kombinera arrangemanget med en fågelholk och med forsythiagrenar som fick verka som illusionen av ett träd :)




Tjingeling aka

22 kommentarer:

  1. Vad fint och gulligt. Gillar dina tankar runt det hela, inte bara "trycka ner" lite flowers i en hink hos dig inte. Fina milda färger också. Kraaaaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Snyggt!! Häftig holk :)))) Kram Anna

    SvaraRadera
  3. så fint, ja katterna är ju inte att lita på precis hihi, fin prydnads holk iallafall:)
    Ha det så bra.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  4. Jättefint och välkomnande! Jag är sååå sen.. har inte planterat en enda vårblomma än! Å säg nu inte att du snickrat ihop den där fågelholken själv... fniss ;)) Kramelikram!

    SvaraRadera
  5. Ej hvor smart med huset i krukken, rigtig god idé :-) Det ser flot ud med dine fine planter. Rigtig fin dag - kram herfra OddStyle

    SvaraRadera
  6. Energi att kunna vara ute och fixa =) Superfint har ni gjort det. Eran trädgård måste ju vara helt underbar att fixa i =)
    Kramen fina <3

    SvaraRadera
  7. Jättesnyggt! Perfekt med höjd i krukan med den fina fågelholken och kvistarna.
    Ha en fin tisdag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Finaste du, än en gång tack för att du ger de här små - men nödvändiga - tipsen för att allt ska bli fullkomligt! Jag hoppas du har ett arbete där du får använda din kunskap och kreativitet.
    Ha en fin dag, vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  9. I vårt lilla hus, har ett likadant, där bor ugglan. Det påstår iaf lille R, hihi!

    kramen

    SvaraRadera
  10. Jätte fint!
    Jag fick ner några penseér i helgen, annars försöker jag planera min flaggstångsrabatt. Inte lätt!

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  11. Du kan konsten att göra fint både inomhus och utomhus. Du är duktig!

    Må så gott

    SvaraRadera
  12. Med eller utan pippi är det riktigt snyggt. Kram

    SvaraRadera
  13. Vilken fin holk du har satt i hinken, förresten hela arrangemanget var fint.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  14. Superfint!! Jag har ett likadant hus modell större på min bänk på framsidan, där har fåglarna lyckats peta in en massa pinnar för att bygga bo men dem kommer inte in själva stackarna;)
    Ha fina kvällen, kram

    SvaraRadera
  15. Så fint du har gjort ♥
    Jag längtar till värmen kommer hit också så jag får PLANTERA !!! Man får ju abstinens när man ser dina vackra bilder !
    Ha det gott !
    Kram Anneli ♥

    SvaraRadera
  16. Jätte fint och vårigt.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  17. Så härliga bilder! Vilken fin blogg jag hittade till!=)

    SvaraRadera
  18. Vilket arrangemang!
    Charmigt med fågel holken.
    Nu vill man att värmen ska komma till oss.
    Så att man kan vara ute trädgården och fixa och dona. Men i morse var det 2 minus grader, brrrr.
    Idag ska det bli varmare i alla fall skönt men så måste man jobba.
    Ha en fin onsdag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  19. En onsdags kram till dig raring =)

    SvaraRadera
  20. Så fint det blev! Våra holkar sitter betydligt högre upp, grannens katter är inte att leka med...:-)
    Kram på dig!
    Susanne

    SvaraRadera
  21. Så fint! Har inte riktigt haft lust att fixa så mycket med blommorna än, men nu så... Efter ett besök hos dig infinner sig genast inspirationen!:)

    Kram Pernilla

    SvaraRadera