måndag 1 april 2013

PÅSKDUKNING










Grönt, gult och orange, blandat med svart = påskfärger hos mig :)




Påskdukning




Här kommer lite pics från min påskdukning...




Sillsnaps i glasflaskan är ett måste enligt maken, bläää tycker bloggerskan...







Blommor på bordet är däremot ett måste :)









Textilier gör mycket för intrycket! Att lägga en kudde på en stol ger ett mjukare intryck och binder ihop färgerna i rummet.






Och såklart ingen påskdukning utan påskris :)




Och den superfina glasvasen från H&M passar lika bra till vårlökarna som till tulpanerna :)






Här återkommer det svarta i gardinen på stolsitsen och ljusstaken. Och på bordet går färgerna i samma nyans som mönstret på gardinen.















Belysning är superviktigt! Jag hängde upp en ljusslinga i det "mörka hörnet" kring matplatsen och genast blev det sååååå cozy! Här ser ni också den gröna pläden som bidrar till att mjuka upp intrycket och göra det lite mer ombonat. Äldsta dottern in action på bilden :) 




Foton: Aka privat.


Och på väggen - en äggkrans :) 


Nu - dags att njuta av den sista lediga dagen innan ny arbetsvecka!


Kramiz aka

38 kommentarer:

  1. Så fint, gillar gardinerna också!!
    Visst är det härligt att april månad äntligen är här, nu blir det bara bättre o bättre!

    Vårkram till dig

    SvaraRadera
  2. Åh vilken ljuvlig påskdukning, så mysigt att slå sig ned där och njuta ! Ha en härlig 1.a april . Kram

    SvaraRadera
  3. Underbart fint, hoppas påsken varit fin. Kram

    SvaraRadera
  4. Superfint o mysigt, så härligt att det är april och kaaaanske vår på gång också :)
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  5. Jätte, jättefint..:-)
    Du är sååå duktig!

    Önskar dig en fin dag
    Stor kram Susanne

    SvaraRadera
  6. Jättefint du dukat! Ser så mysigt och ombonat ut, du är så duktig på att binda ihop alla färger till en helhet.
    Snyggt med ljusslingan i hörnet.
    Ha en fin eftermiddag och kväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Vilken vacker påskdukning du har gjort.
    Allt binds samman så vackert, vad duktig du är.
    Ha en god fortsättning på påsken.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  8. Vad fin med en genomskinligt kruka, man ser liksom hela växten. Me like!

    Nu är denna ledighet slut och en ny arbetsvecka tar vid i morgon. Jag hoppas du får en underbar vecka!

    Kram Helén

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig påskdukning! Den stora svarta ljusstaken mitt på bordet är wow. Ha en fin avslutning på helgen!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  10. Du är mästerlig, så vackert och så genomtänkt! Håller med dig om att textilier behövs för ett ombonat intryck!
    Ha det fint!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  11. Ljuvlig påskdukning, ögongodis för en inredningstok. Ha en bra start på veckan. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  12. Vilken härliga inspiration jag hittar här, du har helt rätt att blanda den fina färgen: ha en härlig annanpåskafton.

    Hälsningar, Marion

    SvaraRadera
  13. Så himla fin och välkomnande påskdukning !
    -Det syns att du verkligen har lagt ner både tid och kärlek !
    Ha nu en fortsatt fin vecka ♥
    Stoora kramen/ Anneli

    SvaraRadera
  14. Gud så vackert!! Hoppas ni haft en underbar påskledighet!

    Kraaam!

    SvaraRadera
  15. Wow!!! Du har alltid så fina bilder, de utstrålar sådan värme och hemtrevlighet. Helt rätt att binda ihop färger med textilier :))) Kramar Anna

    SvaraRadera
  16. Ohh så fint & mysigt =D

    SvaraRadera
  17. Så fint dukat. Där kan man inte än att känna sig väkommen till bords. hoppas helgen varit skön.
    Kram Anita

    SvaraRadera
  18. Så fin dukning och härliga färger! Ser mysigt ut!
    Önskar dig en fin vecka!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  19. Härliga färger och bilder som alltid :)

    /s

    SvaraRadera
  20. Så fin du dukat!
    Alltid så skoj att titta in till dig♥
    Kramen fina♥

    SvaraRadera
  21. Hemtrevligt, jordnära, smakfullt och genomtänkt!!:-)

    Kram Liisa

    SvaraRadera
  22. Vilken fin och härlig påskdukning - du har verkligen fått till det med alla detaljer...och jag måste nog hålla med mannen, flaska bara bör vara med :)

    kram kajsa

    SvaraRadera
  23. Hej Aka!

    Men det är ju så snyggt med några klickar svart i inredningen måste jag säga! Dukningen är fin och genomtänkt och när jag fick syn på gardinen så var det som pricken över i! Allt föll snyggt på plats och jag såg precis hur du tänkt. Jättefint!! - och så gillar jag dina vinglas :)

    Det där med att måla ägg minns jag från när jag var barn. I vuxen ålder har jag inte hållit fast vid traditionen och när jag ser dina bilder så saknar jag det faktiskt. Ni ser ut att ha enormt roligt och väldigt trivsamt! Mycket kacklande om vems ägg som är bäst förstår jag, hihi ;))

    Kram på dig!
    Sanna

    SvaraRadera
  24. Vacker dukning med härliga färger och mysigt med ljuslingan!
    Ha en härlig kortvecka!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  25. Vilken härlig påskdukning du har gjort... vackra bilder.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera

  26. Men så trevligt det ser ut! Kramkram

    SvaraRadera
  27. Vad vackert! Riktigt riktigt vackert! :)
    Ni har såååå fint hem!

    Kram Åse

    SvaraRadera
  28. Så himla vacker påskdukning du är verkligen påhittig!! Kram Sara

    SvaraRadera
  29. Gud så fin dukning!!! kan tro ni trivdes där. Kram Nilla

    SvaraRadera
  30. En vacker dukning gör så klart att maten smakar bättre. Fint av dig att låta maken få ha sin snaps - det gjorde nog hans humör riktigt bra.

    Jag har också en äggkrans som jag älskar! Ris och ros är bra, men av mig får du bara ros för ditt ris, hihi! Kram!

    SvaraRadera
  31. Så otroligt många vackra bilder på din dukning! Jättesnyggt! Det skulle vara en fröjd att, som gäst, slå sig ned vid ett sådant bord :)

    Jag önskar dig en fin dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  32. Fräsch dukning ;))....och golvet gillar jag skarpt...visst är det klinkers ?
    Önskar dej en fin kväll vännen;)
    Stor kram
    Bia

    SvaraRadera
  33. Härliga bilder, gillar den där glaskrukan den måste jag spana in.
    Ha en fin vecka, kram

    SvaraRadera
  34. Så mycket härliga bilder på vacker dukning!
    Jag håller med er båda, jag... både blommor på bordet och snaps till sillen är ett måste ;) :)
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  35. Vackert! Blir sugen på finmiddag :)
    Kram

    SvaraRadera
  36. Åh vilka fina bilder. Håller med om att levande blommor är ett måste. Kram kram

    SvaraRadera
  37. Vad fint du gjort! Bubbelvasen fick stå framme också. Håller med, snaps går bort!!

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  38. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera