fredag 1 mars 2013

SEKRETÄR PÅ KONTORET





Den sväljer MAAAAAASSOR - min sekretär på kontoret:)




Möbel till
kontoret:)




Pardon me, här har ni en bloggerska som är rätt kass på både uppdateringar och svar på frågor och kommentar, men puh det har verkligen varit mycket senaste tiden!! Jag lovar att återkomma till er som frågat om recept (förra inlägget), återkommer!!



Nu min fråga, vad tycker ni?? Måla sekretären eller inte?? Svart färg?? Behålla i originalet - den går faktiskt ihop med Josef Frank-tapeten... Kanske vit färg??




















Så här ser sekretären ut öppen....








... och stängd...



Och här en bild från en annan vinkel från kontoret...




Foton: Aka privat.


Ja vad tycker ni - måla eller inte??


Kram aka

38 kommentarer:

  1. Jag tycket den var vacker som den är ...*ler
    Kram
    och ha en fin helg.
    Pernilla

    SvaraRadera
  2. Sitter och beundrar din underbara tapet.. men nu var det ju sekretären jag skulle tänka på...! Den är ju jättefin som den är, men jag skulle nog måla den svart. Ha en fin helg! Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Hej igen Aka!!
    Vi har en liknande sekretär som vi har ärvt efter svärmor...och jag kommer aldrig att måla den...tycker inte du ska göra det! Den är så snygg som den är...vit skulle förstöra hela sekretären tycker jag iaf!! Det passar liksom inte ;))Den passar så fint till tapeten;))
    Ha en fin kväll vännen!
    Kramen

    SvaraRadera
  4. INTE måla.... jättefin som den är!
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  5. oj, vad svårt!!! Jag kan faktiskt se den framför mig i vitt, svart och precis som den är! Jättefin!! Jag förstår din vånda... svårt val, för man vill ju inte ångra sig på en sådan fin pjäs. Hoppas du får smakråd av någon annan :-) Ha en go kväll!

    SvaraRadera
  6. Jag tycker att den är så fin dom den är. Jag tycker du ska spara den. Visst är det kul med variation och jag är en ganska vit tjej men se den i svart vore inte alls fel.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  7. Den kan säkert vara vacker i svart, men lika vacker omålad. Kram

    SvaraRadera
  8. Åhh vad fin- jag gillar den som den är.....Kraaaam

    SvaraRadera
  9. Den är jättefin! Svårt det där med att måla eller inte. Man får känna sig fram. Men om du beslutar dig för att måla håller jag på svart.
    Ha en fin helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Jättefin sekretär! Jag hade nog målade den svart (men jag är ju svart/vit...) kanske kan vara svårt att få den bra målad. Men visst är den fin som den är!
    Ha en fin helg, kram Suss

    SvaraRadera
  11. Oj vad svårt, tycker den är snygg som den är. Så jag säger måla vit eller behålla som den är =D
    kramar

    Hoppas inte du gjorde illa dig då du drutta omkull?

    SvaraRadera
  12. Superfin och jag har nästan en likadan som jag också funderat länge på om jag ska måla eller ej! Jag tycker din är fin som den är och passar superbra till den stil du har, så jag säger inte måla!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  13. Absolut fin som den är. Jag har målat en sekrätar som var ful som tusan och det var inte lätt, så mycket vrår hit och dit sen gäller det att få det snyggt. Men din är ju så ooootroligt fin. MÅLA INTE. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  14. Jag tycker den passar bra som den här mot er härliga tapet. Riktigt fint blir det ihop om du frågar mig...

    Jag är inte heller världens bästa bloggerska just nu men vill ändå tipsa om en liten tävling hos mig där du kan vinna härligt ekologisk hud- och hårvård från c/o GERD. Välkommen att delta
    http://husprojektet.bloggplatsen.se/2013/02/24/9511670-tavla-om-valfri-produkt-fran-c-o-gerd/

    SvaraRadera
  15. Jag som annars alltid säger måla svart eller vitt, måste nog i det här fallet frångå min svartvita värld. Jag hade behållit sekräteren som den är, passar så fint med tapeten o övrig inredning. Spännande att se vad du kommer fram till. Ha en härlig helg vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  16. Oj det var svårt. Jag vet inte. Är just nu lite trött på brunt och träfärgat men det beror på att vi har lite mycket av det hemma så det är väll därför. Men att ge sig på att måla en hel sekretär med alla lådor och små vrår verkar vara ett stort projekt, kan vara knepigt att få snyggt. Hos dig passar ju träfärgen bra så jag skulle nog lämna den som den är. Annars kan jag se den svart men inte vit, passar liksom inte med tidsandan tycker jag
    Lycka till med ditt beslut.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  17. Det är ju en härlig möbel,och den skulle inte stå omålad hemma hos mig.Så svart säger jag:)
    Men den är fin som den är till tapeten..
    Kul att du är med på min utlottning! Ha en finfin lördag..kramiz..

    SvaraRadera
  18. Men herregud så snyggt!! Och tillsammans med den tapeten! Mitt svar är klockrent INTE MÅLA!!! Nu önskar jag att jag inte bodde i hyresrätt, vill också ha snygga tapeter istället för de tråkiga jag redan har... Kanske ska rebella lite och betala för nya tapeter i hallen - hade ju iofs tänkt bo kvar ett tag :)

    Ha en hääärlig helg, vännen!
    Kraaam

    SvaraRadera
  19. Heeej!

    Håll fingrarna borta från målarpyttsen! ;)) Jag höll på att dö när jag såg bilden på FB *fniss* tycker helheten blev sååå himla fin! Jag gillar det varma träet mot Frank-tapeten och det vita golvet, det skapar fina kontraster. A perfect fit!

    Ha en skön helg!
    Kram Sanna

    PS. Vilken fin mello-middag ni hade. Supertjusigt dukat!

    SvaraRadera
  20. Hejsan.
    Oj vad fin den är men tycker absolut den ska få vara som den är! Jätte fin med lite ljust och mörkt trä i byrån.Passar fint in där den står!
    Ha en härlig lördag.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  21. Jättefin♥
    Tycker inte du ska måla. Den är så vacker som den är :)
    Ha en fin dag!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  22. Den är vacker men om jag skulle målat den hade jag valt vit men behållt insidan ( alla små lådorna) som de är . Kram

    SvaraRadera
  23. Nej, inte måla... den är ju underbar som den är.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  24. INTE måla!!! Den är ju så vacker som den är. Och passar perfekt till tapeten, precis som du själv skriver.

    Kram Helén

    SvaraRadera
  25. Är det originalfärg ska du inte måla den!!! Den gör sig så jättebra där den står, du förstör charmen på den om du målar, då blir den ju lika alla andras, det här är ett original för sig.
    Jag älskar dessa gamla fina möbler och i så gott skick som den ser ut att vara i.
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  26. Hej! Den är mycket fin! MÅLA INTE!!!:) Önskar dig en skön lördag kväll!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  27. Jag tycker inte du ska måla den, den är så fin och stämmer så bra med tapeten. Måste du måla så ta svart men målar du vitt slår jag ihjäl dig....
    Ha en fin kväll, vännen!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  28. Nej, inte måla den! En del möbler är liksom helgerån att måla, dessutom blir sällan sekretärer fina för de har så mycket lådor och annat plock och orginaldetaljerna med de mörkare partierna är ju så oslagbara!
    Här hemma får vår stora mörka sekretär stå som den är, den får istället en vit duk över sig ibland... Vackert mot det mörka träet.

    Jättefint mot väggen också! Och visst slukar de massor! De är ju perfekta som förvaringsmöbler!

    ha det fint!

    kram Linnea

    SvaraRadera
  29. Måla den vit är mitt förslag :-)

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  30. Hej!
    Roligt att du vill vara med och tävla!
    Jag vet inte varför det strular med att kopiera bilden från bloggen! Men om du vill länka så hittar du en bild här.
    http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2013/03/01/valfri-vara-53/

    SvaraRadera
  31. Helt klart behålla som den är!! Då behåller ni dess "personlighet" och den blir inte en i mängden av alla vitmålade möbler i världen :)
    Vi har behållit vårt skåp original trots att det är lite skruttigt och nött i färgen.

    Trevlig söndag!

    SvaraRadera
  32. Jättefin! Men jag hade målat den, definitivt! Så här:
    Svart utanpå och vit inuti! (Vitt på lådorna inuti) men målat svart runt dem, på det som ser lite mörkbrunt ut. Hoppas du förstår hur jag menar... Jo, det skulle bli så FINT!
    Kram! Judita
    Ps. Du såg FAB ut på förra inlägget!

    SvaraRadera
  33. Den är jättefin som den är! Men om du ska måla... inte vit! Utan svart, eller i och för sig...arbetsbordet var ju vitt, där maken satt... men ...nej, måla inte! ;) :)
    Spännande att se hur du gör!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  34. Hej! Tack för din snälla hälsning! Önskar dig en skön söndag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  35. Måla inte men byt ut stolen, jättefin byrå!🔆solig kram Tina

    SvaraRadera
  36. Om du ska måla så måla vitt tycker jag.
    Den är himla fin. Så det är nästan synd att måla den.
    Ha en skön söndag.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  37. Tack Tina för att du tycker till och lämnar en kommentar!!!

    Kram tillbaka till dig!

    //aka

    SvaraRadera