lördag 16 mars 2013

BINDA IHOP INREDNINGEN MED FÄRG








Den röda färgen återkommer på flera ställen i vardagsrummet och binder ihop möbelgruppen.




Inreda 

med färg  





Är det jul igen?? Haha, nääääää men ni som följer bloggen vet säkert att jag gillar rött, en färg som enligt mig är lika fin till både jul som sommar. Det handlar om helheltsintrycket, där så mycket mer än färgen styr hur man uppfattar årstiden i rummet. 






Tulpaner med ris bidrar till det våriga intrycket, men det gör också...








... den röda kudden som är somrig med sitt virkade skira kuddöverdrag. Samtidigt bidrar kuddens färg till att hålla ihop soffgruppen som består av röda fåtöljer vid sidan om. 






Foto: Aka privat.


Och ovanför soffbordet kommer förhoppningsvis "snyggaste lampan ever" att hamna och försköna denna plats, om jag nu inte blivit lurad på köpet (som maken tror...)  


Nu - prommis i solskenet!




Trevlig helg!

35 kommentarer:

  1. Så fint och rött är en härlig färg året om!:)
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Jag älskar också rött och har det som accentfärg i mitt vardagsrum också. Inte jul, bara härligt!

    Hoppas du får en fin helg!
    Kram Helén

    SvaraRadera
  3. Heeej Aka!

    Har ju missat massor hos dig! Tiden flyger iväg här..

    Men hördu, du förklarar så bra hur du tänker kring möbler och inredning. Det har jag tänkt många gånger. Du kanske inte är medveten om det, men du ger oss jättemånga tips! Du förklarar så bra kring ditt tänk och det får i alla fall mig att lyfta blicken och se mig runt lite mer än vanligt :)

    Stor kram till dig och ha en skön helg!
    Sanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men just det ja! "Snyggaste lampan ever" blir jag supernyfiken på såklart! Vad har hon hittat..? ;)

      Radera
  4. Snyggt med det röda! Helt rätt. :)

    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  5. Det där rummet gillar jag verkligen. Det röda lyser upp och man blir glad.
    Trevlig helg!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Snyggt, rött är en härlig färg som passar året om, jag har oxå rött som detaljfärg hos mig. Ha en fortsatt fin helg. Kram

    SvaraRadera
  7. Man blir glad av rött....det är en härlig färg tycker jag också;) Det är snyggt att blanda gamla möbler med nya...som du har gjort...ser så fräscht ut sååå;))
    Önskar dej en fin helg med mycket sol (om den lyser hos er)vi ska ta en sväng till landet...
    Stor kram från mej;)

    SvaraRadera
  8. Snyggt med den röda färgen som återkommer på flera ställen i rummet.
    Jättefint har har du det i vardagsrummet.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Så hemtrevligt och flott!!! Du har en förmåga att förmedla värme och en hemtrevlig känsla :)))) Som du vet så gillar jag ju RÖTT. Ha en trevlig dag och jag sitter gärna ner en stund i dina röda fåtöljer. Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Rött är en härlig färg, både till jul och våren... snyggt
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  11. Rött är jättesnyggt, har haft den som favoritfärg länge fast det inte märks så mycket just nu. Säger det igen,ditt hem är superduper
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  12. Du är skicklig på inredning, så snyggt! Som jag sagt tidigare behövs färg i hemmet för att det inte ska bli tråkigt och intetsägande!
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  13. Väldans vackert och inbjudande!
    Härligt med varm färg i inredningen.
    Längesen jag lämnat kommentar, men kikat in här har jag gjort hela tiden :)

    Ha en mysig helg nu!
    kram, A-C

    SvaraRadera
  14. Rött är en härlig färg året runt o inte bara till jul. Superfint inrett på ett mysigt o personligt sätt som jag bara älskar. Ha en fortsatt skön helg. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  15. Svart, vitt och rött... vilken härlig kombo!! Jag gillar det jättemycket! Håller med dig... den färgkombinationen kan man ha året om! Supersnyggt och personligt inrett! Ha det gott i helgen!

    SvaraRadera
  16. Ohhh så snyggt, så avis på ert hem

    SvaraRadera
  17. Passar fint med det röda där! Det är inte bara en julfärg ;)
    Härligt mysigt hemma hos dig, kram Suss

    SvaraRadera
  18. Hej! Mycket fint! Gillar hur alla färger passar och smälter ihop. Golvlampan är snygg! Letar efter nått liknande.
    Har en skön söndag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  19. Åh mycket fint. Vad glad jag blir av att se lite rött, alldeles för lite färg i de flesta hemmen just nu (även mitt). Kram Nina

    SvaraRadera
  20. Snyggt! Du är bra på inredning!
    Nä, såklart rött inte är det samma som jul! ;) Som du säger, det är så mycket annat som avgör. Jag har inte mycket rött alls till jul, så rött är inte jul hos mig ;) Däremot tycker jag rödrandigt blandat med marinblått är somrigt och snyggt! ;) :)
    Ha en fin söndag fina du!

    SvaraRadera
  21. Såå snyggt! :)
    Härlig färg det var på den röda kudden!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jenny! Vad kul att du gillar :)


      Stöööörsta kraaaamen aka

      Radera
  22. Så fint du har det♥
    Jag kanske kan få låna dig, när vi ska inreda vårat nu hus :)

    Ha en fin dag!
    Söndagskramen♥

    SvaraRadera
  23. Hvor ser det bare super skønt ud og rigtig godt farvevalg :-))
    Fin søndag eftermiddag - kram

    SvaraRadera
  24. Rött är absolut lika fint året runt och det ser så fint och hemtrevligt ut hemma hos dig, inbjudande :)

    Hoppas du haft en bra helg!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  25. Ett smakfullt hem fyllt av liv. Jättefint!

    SvaraRadera
  26. Ja, rött är en snygg färg i inredning. Gillar den också skarpt.
    Kram och ha en bra vecka

    SvaraRadera
  27. Jag tycker det är skönt att jag inte är ensam! Jag älskar rött och har också det som temafärg. Man blir ju glad :)
    Hoppas du får en underbar vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  28. Men visst! Rött är i allra högsta grad en året-runt-färg. Särskilt så som du väljer att använda den. Underbart! Ditt hem är så underbart!

    Kramar

    SvaraRadera
  29. Vad fint du gör! Du är så duktig! Det såg så fräscht ut!

    Kram!

    SvaraRadera
  30. Vad fint du har det! Modigt av dig att våga färg. ;) Själv har jag blivit otroligt feg med det senaste året. Måste bli en bättring.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  31. ÅÅåhhhh! Du gör det alltid så smakfullt och fint och den RÖDA tråden talar verkligen sitt tydliga språk! Tjusigt!
    Kram1 Judita

    SvaraRadera
  32. Håller verkligen med dig om att rött passar lika fint året runt. Och jag tror nästan att jag har mer rött här hemma på sommaren än på julen :-)

    Ha en fin dag!
    KRAM

    SvaraRadera
  33. Fint, fint, fint! Älskar rött med! Då är jag inte ensam att ha röda asseccoarer även på sommaren:-) Så otroligt mysiga bilder!

    Kram Liisa

    SvaraRadera