lördag 2 februari 2013

RENOVERAT RUNT FÖNSTER I WALK IN CLOSET





Resultatet blev preciiiiis som  jag tänkt mig:)))



Fönster-
renovering


Ni vet ju att jag haft en "surdeg" till uppgift vad gäller renoveringen av det runda fönstret i vårt walk in closet, urk!! Vi köpte fönstret på Blocket, det hade suttit i ett 100 år gammalt hus, men vilken syn det var!!





Sååå slitet!!!! Men samtidigt... huuuuur charmigt som helst:))) Och efter lite kärlek blev fönstret sååååå vackert!










andra sidan fönstret är det 5 meter ner till vardagsrummet. Till höger i bild ser ni spegeln som är på plats - så nu är vårt walk in closet nästan färdigt - fattas bara ett fönsterfoder som gömmer glipan mellan fönster och tapet, samt ett par runda mjuuuuuka fluffiga mattor som jag planerat till golvet. 












Foton: Aka privat.



Jag är helnöjd med reslutatet!! När vi flyttade till vårt hus var det knallgröna bubbliga tapeter och ett gulnat furugolv i detta rum - vilken skillnad det blivit!



Kramiz aka

32 kommentarer:

  1. Hur fint som helst!!! Och dina loppade stövlar står så fint under bordet också, hihi...läckert med runt fönster...
    Har du sett Melodifestivalen...Yohio från min stad (Sundsvall) gick direkt till Globen..kul!
    Får önska God natt!!!
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Så fint!!! Jag är så svag för gamla runda fönster :) Allt är tjusigt. Ha det gott. kram Anna

    SvaraRadera
  3. Jätte tjusigt!
    Så himla snyggt med runt fönster.
    Vilken walk in closet ni har!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  4. Du ska verkligen vara nöjd! Det är hur snyggt som helst. Och jag älskar runda fönster :)
    Ha en underbar söndag! Idag ska jag stå i min butik, avkoppling och njutning att få göra ngt helt annat :)
    Kramar

    SvaraRadera
  5. God morgon fina Aka !

    Det vlev ju toppen bra ! :)
    Så fint ! Härligt och lite Lyxigt också :)
    Mysigt att ha ett fönster.Gör ju jätte stor skillnad.

    Så fint att ha mattor och den där pallen var ju jätte fint.
    Jag hittade en och målade den i vit. Habde en tanke att ha det i grått men då blev den vit...
    Men man kan ju alltid ändra.
    Vi har ett enklare svart pall i uthuset och även svart piano.
    Dom ska få vara svarta ;)

    Hoppas att du får en toppen söndag och ännu en gång ha en riktigt God Helg ! :)

    Kram fån mig ! :)

    SvaraRadera
  6. Jag som alltid har önskat mig en walk in closet blir avis kan jag säga. Den är helt grym o fönstret blev pricken över iet. Förstår att du är nöjd, jag hade varit överlycklig om jag hade fått hänga in mina kläder i en sån här lyxig walk in closet. Ha en skön söndag. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. Såå vackert! Runda fönster är verkligen något extra.Vilket jobb du måste ha lagt ner på det!
    Härliga söndag till dig.....kramizar!

    SvaraRadera
  8. Jättefint. Kul när det blir så där som man tänkt till slut. Svårt med foder kan jag tänka mig. Kanske frigolitlister funkar. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  9. så fint.
    Vackert fönster.
    Ha en fin söndag!
    Hanna

    SvaraRadera
  10. Åh så fint fönster!! Hela din W in Closet är så himla snyyygg.
    Ha en fin söndag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  11. Så fint det blir! Blir riktigt avis på dig! Vilket jobb med fönstret, men det var det verkligen värt!
    Ha en bra dag!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  12. Nu får jag nog sätta fart med att packa upp efter min Stockholmsresa. Tack för all din snygga inspo.
    Kram Anita

    SvaraRadera
  13. Vad fint! Älskar när gammalt möter nytt.

    SvaraRadera
  14. Tänk om jag hade din gåinigarderob! Så fint!

    Jag behöver din adress,gå in på min blogg så får du veta varför.
    Mailadress finns i högerspalten!

    Soliga kramar!

    SvaraRadera
  15. Inte alls svårt att förstå att du är helnöjd med er walk in closet! Den är ju hur underbar som helst!!!
    Ha en finfin söndag!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  16. Ja, vilken skillnad det har blivit!! Förstår att du är helnöjd!
    Ha en skön söndag!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  17. Fantastiskt så fint du har det! Och det gamla fönstret är ju alldeles ljuvligt! Kram Sara

    SvaraRadera
  18. Åhhh Aka, helt underbart :) kram Diana

    SvaraRadera
  19. Blev super snyggt!
    Ha en toppen söndag.
    Kram Kia

    SvaraRadera
  20. Så snyggt det blev!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  21. Grattis Aka till den läckra tavlan du har vunnit!!!
    Hoppas du får en härlig kväll!
    Här blir det bingolotto..vann ju en ny lott förra söndagen (en liten vinst här med hihi..)
    Kraaam

    SvaraRadera
  22. Ett sådant drömhem du har, huuuur snyggt som helst. Du får till det där lilla extra i allt du gör :)
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  23. Så fint fönster och dina läckra stövlar ser jag också!
    Har ett rum som ska göras om till walk in closet, men jag undrar när det ska ske??
    Ha en fin ny vecka!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  24. Wow, snyggt! Ser ut att vara ett underbart rum! Kram Victoria

    SvaraRadera
  25. Det gjorde du bra, blev toppenfint!!

    kram på dig

    SvaraRadera
  26. Super fint, där inne skulle jag oxå vilja ha mina kläder..
    Ha fina kvällen, kram

    SvaraRadera
  27. JÄTTEFIIIINT!! Förstår att du blev nöjd! Och vilket stort rum- härligt!
    Kramar! Judita

    SvaraRadera
  28. SÅÅÅ fint!!
    Vad kul att få tag på ett sådant gammalt fint fönster, Det är så fint med runda, det blir lite mjukt på något vis.
    Ja vilken skillnad det blivit i ert rum då förstår jag.
    Kul att få se fina bilder på allt ni gör och har gjort.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  29. Wow! Vad duktig du är! Det känns som ett inredningsmagasin med hjärta hemma hos dej!
    Man blir så glad!
    Kram!

    SvaraRadera
  30. Vad fint! Min walk in closet har numera blivit ett barnrum istället i väntan på att huset byggs ut.

    Kram Therese

    SvaraRadera
  31. Hej Aka,

    Vad fint det blev! Runda fönster ger rummet karaktär. När man tänker på belöningen efteråt så är det klart värt att renovera ett gammalt fönster :) Önskar dig en bra start på veckan!

    Kram Sanna

    SvaraRadera
  32. Va fint..blir alldeles salig, tänk att ha en egen walk in closet, med så fina saker..

    kram kajsa

    SvaraRadera