lördag 16 februari 2013

KNOPPBRÄDA I LANTLIGT SOVRUM








Det är inte bara det runda fönstret i vårt walk in closet som kommit på plats, knoppbrädan till väggen i sovrummet har också hängts upp:)





Ombonat i 
sovrummet 




Jamen huuuur lång tid ska det behöva ta att få saker och ting gjorda??? Jag vet inte hur länge jag haft min furufärgade knoppbräda liggandes i garaget, jag har tänkt att "ja ja, jag ska fixa den - snart..." Tiden har gått och ingenting har hänt. Men nu är äntligen brädan på plats och det blev ombonat och fint tycker jag:)






Mina vinterskor från när jag var bebis har länge legat undangömda i ett skåp...



... men det blev charmigt att ha dem framme tycker jag:)


Den lilla ljuslyktan har jag fått i gåva av äldsta dottern och vem ligger i den - om inte självaste...




... Ernst K i form av en tändsticksask:) Han skulle gärna få flytta in här som fysisk person också, haha!!



Vit färg gör stor skillnad! Att ha brädan i furu skulle iiiinte ha blivit bra i det här rummet...



Och där jag är...


... finns my darling:) 




Foton: Aka privat.


Tänk att vissa saker är riktiga "surdegar" att få klara - trots att det bara handlar om lite vit färg och ingen ansträngning alls!


Nu - välbehövlig städning:) 

Önskar er en riktigt fin mello-lördag!!



Kramiz aka





41 kommentarer:

  1. Blev ju bra det där!
    Varför är det så tro? Att man inte får arslet ur vagnen och bara fixar. För oftast krävs det inte så mycket och tar inte sån lång tid. Sen när det väl är gjort undrar man varför man inte gjort det tidigare?? :)

    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  2. Ja men visst är det så att vissa saker tar såå lång tid innan tar tag i och gör det färdigt!
    Blev hemskt fint iallafall och du vet ju..jag älskar din tapet i sovrummet!!
    Ha en fin dag.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  3. Käner igen mig. Att man inte tar tag i saker som sen är gjorda på ett kick. Fint blv det , snyggt med lyktan som hänger....Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  4. Jag vet hur det är.Jag har äntligen kommit in i en målar period.
    Vad fin knoppbrädan blev! Jättefint i sovrummet.
    Ha en fin lördag.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  5. Visst är det så att man helt enkelt glömmer av vissa projekt, ibland så dyker dom upp och är borta lika snabbt igen :) Så fint det blev, supermysigt sovrum...
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  6. Det blev väldigt väldigt fint när det blev klart! Kram och en riktigt härlig Mello-lördag till dig, kram

    SvaraRadera
  7. Åhh, vilka ljuvliga bilder!! De får mig att tänka på våren... LJust o superfräscht!
    Ha en fin lördag!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  8. Sedärja så finfint det vart =D

    SvaraRadera
  9. Åhh,så vackert sovrum.. undrar om jag får tänka om:) mönstrade färgade tapeter är ju jättefint:)
    Ha de bäst vännen...kramiz

    SvaraRadera
  10. Heja dig som fick målat knoppbrädan och hängt upp! Jättefint!!
    Jag har tänkt köpa en sådan eller liknande hur länge som helst, men inte har det blivit av ännu... Suck:)).
    Mysigt du har det i sovrummet.
    Jag tror det blir fotboll istället för mello här:)).
    Kram kram

    SvaraRadera
  11. Härliga bilder!!! Mysigt med dina kängor. Ha en trevlig kväll. Kram Anna

    SvaraRadera
  12. Superfint! Ja, tänk om man fick allt gjort... Sådär som man tänker nästan varje morgon :) Sen när man tagit itu med den där surdegen så gick det ju ganska snabbt i alla fall. Känner igen mig! Kram, Marthina

    SvaraRadera
  13. Du kan det där med inredning! Jättefint!! Hängare i form av knoppar har jag kikat på idag, i inredningsbutiker i GBG... där stod jag läääänge :-) Jättefint ju! Städning? Verkar inte behövas :-) Ladda inför mello istället :-)

    SvaraRadera
  14. Så fint det blev och charmigt med de gamla barnskorna. Visst är det märkligt att vissa saker bara inte blir gjorda, skönt när den vita färgen är på plats och det blir bra :)

    Önskar dig en mysig lördagkväll

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  15. Härligt med brädan och fint pynt! Dina små stövlar är så gosiga.
    Jag gillar Ernst så vi kan ju slåss om honom!
    Ha en fin kväll!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  16. Vad fint det blev. Tänk vad mycket man har haft i furu som fått ny färg. Enkelt! Och jag ÄLSKAR att man målar om och återanvänder istället för att köpa nytt.

    Önskar dig en skön kväll.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  17. Hihi...visst är det kul att måla furu , vitt...det var precis vad jag gjorde för ett tag sen...ett litet skåp blev vitt...vet inte om du har sett förra inlägget hos mej...men visst kan vit färg göra underverk !!! Idag har vi haft strålande sol o plusgrader...härligt var ute och tog några härliga bilder ;)))
    Ni har så fint i ert sovrum!!
    Nu blir det mello här också ;))
    Stooor kram

    SvaraRadera
  18. men det måste finnas någon mening med det där....för man gör ju det om och om igen ..*skrattar.

    Kram
    Pernilla

    SvaraRadera
  19. Jaa jag är som du! Har en massa projekt som aldrig blir klara! Jag fattar inte varför det blir så!? Ska ta och skriva upp allt jag vill ha gjort och sedan kryssa av när jag blir klar!
    Ditt sovrum är så fint, precis som hela ert hus och tomt och allt!
    Kram helena

    SvaraRadera
  20. Så mycket fint! En favvis var ju de vita bebisskorna! Uuuursööta!!!!!!!!!

    Kram
    Pernilla

    SvaraRadera
  21. Strunt samma hur lång tid det tar, nu är det gjort. Och väldans fint resultat blev det! Det var nog de sötaste vinterskorna jag sett. Jättefina! Gillar er tapet också, underbar!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  22. Gahhhh vad fint : ) Aka vann rätt låtar ikväll? Det tycker inte jag ; ) kram Sofia

    SvaraRadera
  23. Vackert sovrum! Gullig sängkamrat har du också:)
    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera
  24. Lite som jag fast jag har nog ännu längre startsträcka :/ Men när man väl sätter fart så går det fort och man undrar varför man inte gjorde det långt tidigare..

    Så fint i ert sovrum, och nä, furufärgad knoppbräda hade inte blivit snyggt där..

    Ha nu en fin söndag..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  25. Otroligt lugn och fin atmosfär!
    Korgen med tidningarna i fotändan ska jag "sno" så snart Nikkis spjälsäng försvinner därifrån ;)

    Kram PIllan

    SvaraRadera
  26. Så charmigt och snyggt i sovrummet!!
    ...och du som verkligen verkar få saker och ting gjorda. Ja, vit färg kan verkligen göra under.
    Ha en fin söndag! Kram Anna

    SvaraRadera
  27. Nämn inte målafärg och att måla om något!!! Jag vet precis vad du menar. Det är ju så enkelt att slabba lite färg över en bräda men gör man det? NEJ då! Har flera sådana och nu blev jag påmind!!!
    Hur som ...
    Ditt sovrum är ju superfint och mysig och den knoppbrädan har fått så fina saker hängandes på sig. Jättefint!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  28. den tapeten du har tycker jag är så otroligt vacker.
    Ha en fin dag!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  29. Perfekt att hänga prylar på.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  30. Älskar ditt sovrum, så rofyllt o mysigt. Skulle gärna lägga mig där o läsa en bra bok o sen zzznark. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  31. Så himla snyggt du har det i sovrummet, älskar tapeten!! Ha det gott kram från vännen Maria

    SvaraRadera
  32. Första gången som jag är inne på din blogg, hittade hit ifrån Backlidens gård via Husprojektet- Från folkskola till drömboende. Jättefin blogg och vilket härligt hus ni har!
    //Monzan

    SvaraRadera
  33. Härliga bilder Aka :) och så mysigt du har det kram Diana

    SvaraRadera
  34. Hvor er det bare nogle rigtig lækre billeder du viser :-) det fremstår super exklusivt, enkelt og stilrent :-) I like...
    Kram herfra

    SvaraRadera
  35. mmmm läckert läckert...knopphängaren var sååå snygg på väggen...jag ha varit lite motvalsakärring o målat min svart!!!!!! ÅÅÅÅ läckert att ha Ernst så där i korgen..han hade jättegärna fått inreda mitt hus..HA en härlig vecka kram från Maja

    SvaraRadera
  36. Men så känner man sig desto nöjdare när dessa "surdegar" är ur världen! Och snyggt blev det ju dessutom!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  37. Ja det där med att börja är en stor del i ett projekt. När man väl är igång funderar man ofta vad det var som tog sån tid. FIN är brädan i sin vita skrud! Heja dig!! Kram!

    SvaraRadera
  38. Så fint sovrum- så mycket fina detaljer! Och ja, vissa saker är bara sååååååå svåra att få gjorda ! Kram Sara

    SvaraRadera
  39. Lugnt och skönt :) Ett härligt sovrum!


    /S

    SvaraRadera
  40. Hej! Mycket fint! Ja, vilken skillnad vit färg kan göra, märker det nu i mitt kök! Jag tror jag har en sån knoppbräda i källaren. Önskar dig en trevlig kommande vecka!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  41. Precis vad jag behövde som går hemma och muttrar över att vårat sovrum behöver fixas. Ni har det sååå fint i erat =) Precis i min smak! Tack för härliga bilder.
    Stor kram

    SvaraRadera