tisdag 15 januari 2013

VITA TULPANER I VARDAGSRUMMET








Vår-vintriga
blommor




I löööööve tulpaner och har dem gärna i både köket och vardagsrummet. Och de vita tulpanerna andas verkligen både vinter och vår samma gång tycker jag:)







I bakgrunden ser ni ett av det "röda inslag" som inte kommer att plockas bort trots att julen är över - den röda fåtöljen:) Och jag har faktiskt hittat en kudde som passar såååå bra i den - återkommer till det:))


Foton: Aka privat. Vas: Miljögården.

Jag har blandat tulpanerna med eucalyptus-kvistar som jag tycker förstärker den vintriga känslan:) För hey - det är ju faktiskt fortfarande vinter:)



Tjingeling aka 

32 kommentarer:

  1. Snyggt, snyggt, supersnyggt! Jag håller med dig, tulpaner är härligt att få in efter julen! Insekterna på väggen gillar jag varje gång jag ser dem. Riktigt fräcka! Tack för fina bilder och inspiration!

    SvaraRadera
  2. Tulpaner blir man glad av!
    Nej, inte ska du ta bort den röda fåtöljen, färgklickar behövs!
    Ha det riktigt fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. O vilken vinter det blev här på västkusten fullt med snö, härligt. Vita tulpaner är ljuvliga skulle kunna fylla huset med dem, men är fortfarande glad för tulpanerna mannen kom hem med i torsdags. Härliga bilder o nu är jag nyfiken på hur kudden ser ut. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig vas!! Jag köpte tulpaner till min ena syster idag, som fyller år! Med kvistar och vide i!! Kram!

    SvaraRadera
  5. Vitt är klassiskt vackert och naturligtvis vinter. Vår också eftersom det är tulpaner, på tulpanens dag...Gillar din röda fåtölj! Kraaaaam Pia

    SvaraRadera
  6. Sååå fräscha bilder du bjuder på..me like!!
    Jättefina tulpaner...måste köpa ett gäng i morgon när jag ska iväg på stan ;))
    Kraaaaam från bia!!

    P.s Härlig färg på väggen!!

    SvaraRadera
  7. Så fint och fräscht och vackert och vasen är superfin! Fåtöljen är ju så fin i sin glada färg.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Jättefiiint med tulpaner, måste jag också skaffa =D

    Sista bilden, sådan färg har vi på våra väggar i vardagsrummet, så fint

    SvaraRadera
  9. Vilken snygg vas du har tulpanerna i!
    Måste köpa en ny omgång tulpaner
    Och visst är det härligt med vit vinter!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  10. Håller med om allt! Vårvintrigt, för "än är det vinter kvar säger mor" ;) (Blåsippans sång, du vet ;) ) Jättesnygg bukett i en tokvacker vas!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  11. Just löööööve tulpaner också, vännen. I ALLA regnbågens färger. Nattinatt fra Norge

    SvaraRadera
  12. Ljuvligt med vita tulpaner :) fina bilder!

    SvaraRadera
  13. Tjusigt!! Det är något extra med vita tulpaner :) Kram Anna

    SvaraRadera
  14. tittar bara in och säger hej och scrollar ikapp mig bland dina inlägg...Ha en fin vecka.
    Kram

    Pernilla

    SvaraRadera
  15. Mycket vackra bilder på vackraste vita tulpaner! / Annika

    SvaraRadera
  16. God natt ! ;)
    Härligt ! Krispiga och fina !
    Så fint med alla tulpaner nu.
    Fina bilder :)
    Ha en fin fortsättning på veckan!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  17. Du fick tag i den lite flikiga sorten som jag också tycker om! Vackert som bara den:)

    Onsdagskram i snöyran!
    Eva-Mari

    SvaraRadera
  18. Hejsan.
    Nu har jag suttit här ett bra tag och kikat i din blogg. Hann ju bara lite snabbt häromdagen men idag så. Vilket arbete ni lagt ner på huset. Den tapet som ni har i sovrummet har jag kollat på men det är ju så svårt å se hur det blir på en hel väg, ser ju att det blev himla fint! så den får det bli här i huset oxå framåt:)
    Gillar gärnspisen i dotterns rum så mysigt!
    Ha en fin dag.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  19. Jättefint tycker jag =) Och vita tulpaner, sååå fint <3 Hoppas du får en mysig dag!
    Kram kram kram

    SvaraRadera
  20. Härligt och frächt med vita tulpaner! Ser så fint ut hos dig!
    Ha det gott!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  21. Fint och fräscht med tulpaner!
    Du har riktigt vår hos dig vännen♥
    Ha en fin dag!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  22. Tulpaner ar sa vackert. Gillar hur de liksom "prasslar" nar man satter ner dem i vasen ;-)
    Har ar det inte sa vanligt med just tulpaner som snittblomma, men de finns. Som uteblomma finns de i massor och anvands ofta till stora pampiga rabatter. I september (varan var) finns en stor festival har i Victoria dar de visar upp tusentals tulpaner i vackra fargkonstalationer.
    Kanske ett bes;k dar nasta ar for ett blogginlagg?!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  23. Tulpaner är lovely, gillar dem i alla färger.

    SvaraRadera
  24. Väldigt trevligt med tulpaner i vas hemmavid.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  25. Tulpaner är alltid ett säkert kort, de är omtyckta av nästan alla.
    Njut av en fin torsdag!
    Kram

    SvaraRadera
  26. Hej hej!

    Det är härligt att frossa i tulpaner så här års. Superfint med eucalyputs-kvistarna i din bukett tycker jag. Tyvärr har jag utvecklat nån sorts allergi mot tulpaner på senare år, så nu drar jag mig för att köpa, även om jag sååå gärna vill! Vilket dilemma, va? ;)

    Kram till dig!
    Sanna

    SvaraRadera
  27. Så vackra tulpaner!
    Gillar verkligen de vita! Kram Suss

    SvaraRadera
  28. Tulpaner känns så skönt vårigt

    kram Rosa

    SvaraRadera
  29. Vackert!! Det är ju så fint med vitatulpaner och fint med kvistarna så det blev en vintrig bukett med lite vårtouch :)

    Hoppas du haft en bra dag!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  30. Ja visst är låten härlig, man blir glad =D

    SvaraRadera
  31. Älskar också tulpaner, framför allt vita.Ditt vardagsrum är underbart kram Diana

    SvaraRadera