torsdag 10 januari 2013

VÅRFRÄSCHA GARDINER TILL TV-RUMMET





Jag är riktigt nöjd med gardinerna i TV-rummet, de släpper in mycket ljus och passar perfekt till soffgruppen:) 




 Skira
Gardiner



Nog för att julen till viss fortfarande råder här hemma med både hyacinter och julstjärnor, men lite vår har allt börjat smyga sig in även hos mig:)



Ljust ljust grå-randiga gardiner till de blommiga fåtöljerna blev mitt val:) Det går jättebra att blanda olika mönster i inredningen tycker jag, om det görs i samstämda färger.



Hmmmm, julens "left overs" är rena mardrömmen - vem kan liksom strunta i allt gott som finns i skafferiet???


Foton: Aka privat.

I bakgrunden - köket och trappan upp till yngsta dotterns rum:)


Tjingeling aka

38 kommentarer:

  1. Du har så pyssligt och fint. Spännande att se i tidningen sen... Ha en fin kväll. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Supersnygga gardiner förstås! Att blanda mönster gör det så mysigt...
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  3. Vackra gardiner, härligt att få in lite ljus och ändå ha det ombonat! Du har så fint!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  4. Läckert och så snygga kuddfodral du har
    kram

    SvaraRadera
  5. Visst kan man blanda,lite:) snygg fåtölj har du! ha de gott vännen..kram

    SvaraRadera
  6. Härliga gardiner, blev superfint!

    Kram Catta

    SvaraRadera
  7. Ja, vad fint det blev, riktigt snyggt med blandningen blommigt/randigt. Kraaaaam Pia

    SvaraRadera
  8. Ååååå, vilket mysigt hörn du har där. Skulle mer än gärna krypa upp i fåtöljen:)). Gardinerna är så sira och fina, passar perfekt.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Så fina gardiner och vilken härlig myshörna!
    Där hade jag gärna suttit med en bra bok och suktat efter godiset ;)
    Kram Suss

    SvaraRadera
  10. Jättefina gardiner och det är så fint när det är olika mönster och struktur men samma färgskala, det är något du kan, verkligen. Det kan inte jag, jag rör ihop allting.....
    Den där fåtöljen hade jag kunnat tänka mig, tack!!!! Så vansinnigt snygg är den!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  11. Underbara gardiner! Tänk att man börjar längta efter våren direkt efter jul! Kan man inte få den ute, så får man försöka göra som du, få in lite ljusare färger i inne.
    Du har alltid så fina bilder.
    Ha det gott!
    Melodys matte

    SvaraRadera
  12. Gillar verkligen de där supertunna- mera ljus ja tack;) Kram

    SvaraRadera
  13. Vackra bilder, du har så fint! Är riktigt sugen på att förändra i mitt vardagsrum och hitta på något nytt och nu fick jag ny inspiration från dina fina foton! Och jag håller med dig - mycket ljus vill vi ha =)
    Ha en härlig helg!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  14. Superfina, bara älskar ditt underbara hem Aka stor kram Diana

    SvaraRadera
  15. Att blanda är snyggt och fåtöljen wao så läcker. Ha en fin fredag. Kram

    SvaraRadera
  16. Snygga, jag har något liknande i hallen. Lagom diskret och jag gillar ränder!

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  17. Som du säger passar gardinerna toppen hos er =) Visst är det mysigt att få fixa lite vår, en liten drömmande om vad vi har framför oss smyger sig på. Kram och ha en toppen fredag <3

    SvaraRadera
  18. God morgon fina du !

    Jätte fina gardiner. Det är fint med dessa tunna och luftiga gardiner.
    Så fint tyg det är på fåtöljen.

    Ha en riktigt God helg !

    En varm kram till dig

    SvaraRadera
  19. Underbart fint I Like ♥
    Gör dig nu en riktigt go helg, kram från Maria ♥

    SvaraRadera
  20. Tjenamors!
    Jag gillar din lilla hörna där i TV rummet. Ser väldigt inbjudande ut. Där skulle jag kunna sitta uppkrypen och läsa en bok medans du lagar något gott till mig eller bara tar fram några godisrester sedan julen ;-)
    Kram och trevlig helg på dig!
    Anette

    SvaraRadera
  21. Går absolut att blanda olika mönster, bara det går i samma färgskala, som du säger!;)
    Härligt lugna färger har du på fåtöljen,kuddarna och gardinen...perfekt!! Tycker ni verkar ha ett trivsamt hem;))
    Ha en mysig fredag nu vännen!
    Kram

    SvaraRadera
  22. Såååååå fint. Ha en mysig helg
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  23. Jag tog med alla left overs till jobbet där de gick åt i ett nafs! Kola, tryffel, rubbet.

    Grått och vitt och beige är också mina färger! Dovt, sobert och elegant men samtidigt rustikt. Ursnyggt om du frågar vad jag tycker! Ha en fin helg! Kram!

    SvaraRadera
  24. Har dottern en egen trapp till sitt rum? Alltså är hennes rum som ett loft eller ett eget plan. Blev verkligen nyfiken nu ;)
    Och alla dina bilder är ljuvliga.
    Kram

    SvaraRadera
  25. Fin fina bilder!! Ha en härlig kväll. Kram Anna

    SvaraRadera
  26. Åh så fint!! och vilken underbar fotölj!!!

    Kram

    SvaraRadera
  27. Mysig liten vrå att sitta o läsa en spännande deckare i . Gardinerna är supersnygga o passar perfekt med övrig inredning. Ha en skön fredagskväll. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  28. Fina gardiner..
    Önskar dig en underbar helg, kram

    SvaraRadera
  29. Ja, visst kan man blanda mönstrat om man håller sig till samstämda färegr! :) Men du kan nog blanda det mesta och ändå få det snyggt! Gillar ditt hem!
    Trevlig helg!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  30. Hoppas du får en toppen dag =) Kram

    SvaraRadera
  31. Tack. Ha en fin lördag.
    Kraaaaaam

    SvaraRadera
  32. Snyggt! Gardinerna gillar jag, påminner lite om mina köksgardiner...

    Trevlig helg min vän!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  33. Vad fint det blev:)
    Kram från Victoria på www.victoriasprovkök.se

    SvaraRadera
  34. Du har det jättefint, som alltid! Må så gott kram Maria

    SvaraRadera
  35. Så hemtrevligt hemma hos er Aka!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  36. Finfint! Härligt med lite vår i hemmen nu!
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  37. Fantastiskt fint! Classy! kram

    SvaraRadera
  38. Heeej söta Aka!

    Som vanligt är det en ren fröjd att titta in hos dig! Jag har beundrat alla dina fina julbilder. Teamet var väl helnöjda efter en dag i ditt fina hem kan jag tro! Du har känsla och öga för personlig inredning, det har jag sagt förut. Ska bli jättespännande att se ditt hem i tidningen. Lova att påminna när det närmar sig bara, vill för allt i världen inte missa det numret!! ;))

    Stor kram till dig!
    Sanna

    (nu ska jag hoppa över till en suuuperfin utlottning jag såg hos en viss bloggerska, fniss)

    SvaraRadera