söndag 20 januari 2013

SVART KINASKÅP I INREDNINGEN





Ett helt perfekt utrymme att ha adventsprylarna i - det gamla Kinaskåpet:)



Svart
Kinaskåp



Vet inte om ni minns men jag visade en bild på Kina-skåpet i min nyårskrönika...





Jag hittade skåpet på Blocket och slog till på stående fot - som alltid;) Men när skåpet kom på plats här hemma fick jag VERKLIGEN onda ögat av maken...



... som fick lov att ta ner skåpet i småbitar och sedan bygga ihop det igen!! My god vilken ångest jag hade sittandes i soffan och såg på eländet.... inte undra på att jag hade haft "en sådan tur" att få skåpet "billigt", haha!! Så klart att ingen annan hade lust att ta tag i ett sådant renoveringobjekt:))) 


Men skåpet hade sin plats i mitt hjärta och när maken väl hade fått ordning på det kändes det bara sååå himla bra - jag ääälskar det gamla antika kinaskåpet:))






Foton: Aka privat.

Och så klart - inget Kinaskåp utan tassel:)))

Tjingeling aka

29 kommentarer:

  1. Kan tänka mig mannens kommentarer;)
    Men vackert blev det ju..
    Lite missvisande bilder jag visade, det är kläderna jag arbetar med;)
    kram

    SvaraRadera
  2. Snäll make du har, nu är ju skåpet jättefint:)). Perfekt med fin förvaring.
    Ha en fin vecka.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Åhh dessa skåp är helt underbara! Lyckliga du :)

    Förvaring är toppen och dessutom när utsidan är vacker!

    Kram P

    SvaraRadera
  4. Men snälla nån vilken tur du har!
    Men varför var han tvungen att
    Montera ner det?
    Supersnyggt och vad det passar hos dig!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Haha... det påminner om när mannen här hemma släpade upp det stora svarta skåpet tillsammans med sin pappa ;) Jag hade tur, som hade min svärmor som räddade skåpet undan containern som stod utanför ;) Själv var jag lyckligt ovetande och befann mig i mataffären ;) Det ramlade bort en hylla som aldrig kom på plats igen, samt hela bakstycket ramlade isär, men det spikade han ihop igen ;)
    Ditt svarta kinaskåp är otroligt snyggt! Hälsa maken det ;)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  6. älskar kinaskåp! De är helt fantastiska. Så jag tror säkert det var värt varenda svordom och ond blick. :) Kram

    SvaraRadera
  7. Jag har lite blandade känslor om allt som har med Kina att göra. Skåpet är väldigt fint ingen tvekan alls. Jag har kanske inte berättat vad Kina betyderför mig.. ska göra det en vacker dag. Kraaaaam Pia

    SvaraRadera
  8. Snyyyggt skåp...men jag undrar också varför måste ni montera ner det ??
    Snygg "tassel" också fniss....
    Ha en bra start på nya veckan vännen!
    Kraaaaam bia

    SvaraRadera
  9. Så fin! Hoppas du hade en skön helg!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  10. Hejsan!
    Vilket jättefint skåp.
    Men varför fick ni montera ner det?
    Jättefint passande tassel också.
    Ha en skön början på veckan.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  11. Oj vilket fint skåp =) Och den där tasseln till blev toppen. Hoppas du får en bra start på veckan fina du <3 Kramen från mig

    SvaraRadera
  12. Inte bara tur att du fick skåpet så billigt - du har tur som har en så snäll och hjälpsam man också!!
    Skåpet är jättefint och snyggt med den röda inredningen till det svarta!
    Ha en fin vecka!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  13. Underbart skåp, man kan fynda när man är snabb...
    Det är bra att ha en händig och tålig make :)
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  14. Verkligen snyggt skåp, kul att kunna fynda! Kram

    SvaraRadera
  15. Jättefint skåp :)
    Ha en fin start på veckan vännen!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  16. Whaat!? Vad hände? Nu måste du berätta allt om detta skåp, inte hålla oss på sträckbänken sådär, hehe. Var det felmonterat? Slarvigt byggt? Maken hade långtråkigt och behövde ett nytt projekt..? Varför så billigt? Kopia..? Jamen sånt här väcker maaassor av nyfikna frågor ju.. ;)

    Hur som helst så tycker jag det är ett jättevackert skåp och det smälter så fint in i övriga inredningen. Det blir fyrverkerier idag också ;)

    Ha en bra start på veckan - kram Sanna

    SvaraRadera
  17. Snyggt! Klart att det är värt lite extra jobb - det varju ett kanonfynd!

    Kram kajsa

    SvaraRadera
  18. Otroligt vackert skåp! :D Kanonfyndat!

    SvaraRadera
  19. Vackert!!!! Klart det ska vara en tassel ah..tofs hängandes. Oh ja vad vi kvinnor är tacksamma för att våra män fixar och trixar våra blocketköp :)) Ha en härlig kväll. Kram Anna

    SvaraRadera
  20. Men Aka vilket underbart skåp, har letat efter ett sånt hur läääääänge som helst, jag är grön av avund. Gillar, gillar, gillar det. Ge mannen min mail om han tröttnar på det o vill bli av med det blink, blink. Grattis till ett kanonfynd. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  21. så fint skåp.
    Ha en fin kväll.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  22. Att få onda ögat kan det ju vara värt :-) Jösses vilket snyggt skåp! Kul med fina och lite annorlunda möbler! Ha en fortsatt go kväll!

    SvaraRadera
  23. Kram vännen <3 Hoppas du mår fint!

    SvaraRadera
  24. Riktigt riktigt läckert förstår att du gillar det super mycket. Kram

    SvaraRadera
  25. Vilken tur att din man satte ihop det! Verkligen jättefint!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  26. Du har en duktig man du! Så fint ditt fynd blev.
    Kram Anita

    SvaraRadera