lördag 5 januari 2013

SVART BRICKBORD I INREDNINGEN





Ut åkte satsborden och in med brickbordet - I SVART FÄRG:) 




Julpimpad
bibbla




Inredningsteamet som besökte mig igår tog foton under temat "Jul" så reportaget kommer att publiceras först nästa vinter:) Och med det temat så var det bara att plocka fram granris, julblommor, fårskinnsfällar och maaaaaassor med ljus:) Efter att teamet åkt hem passade jag på att ta lite egna fotonolika ställen i huset så räkna med en del "juliga foton" här inne hos mig en tid framöver:))

Här kommer lite pics från min "jul-pimpade" bibbla...







Min furu-chocks-lampa gillades mycket av inredarna - sååå himla kul tycker jag:))))





Brickbordet köpte jag busbilligtloppis:) Bordet var ingen vacker syn från början, men lite svart färg gjorde verkligen skillnad!



På loppis hittade jag även den bronsfärgade julgransfoten av glas:)



Kudden med en guldig snöflinga (från Hemtex) hittar ni på rea just nu.



Massor med kuddar förstås - men det gillas som bekant iiiiinte av maken, haha!! Ren-kudden finns på Rusta.



Dottern satte en grankvist i en whiskey-flaska  och visst blev det jul helt plötsligt:))  Och i bakgrunden - min fisktavla (som ju iiiiinte gillas av så många, haha!!)



Jag tog bort all jord från en hyacint och lät rötterna flyta fritt i botten på en hyacint-vas. 


Foton: Aka privat.

Vad superbra det blev att använda brickbordet i bibblan (bordet stod nere i mitt TV-rum tidigare). Vad himla kul att få tips av proffsiga inredare! Hur ofta får man liksom en sådan chans - att gå runt i huset och få tips på vackra förändringar som kan göras!! Jag tycker det blev riktigt vintrigt, sobert och inbjudande, vad tycker ni?



Tjingeling aka

38 kommentarer:

  1. Det blev riktigt bra aaaallt på bilderna ;))
    Och tidningarna är ju alltid ute lååångt innan reportaget ska visas...hur skulle det annars gå, hihi...det skulle bli kaos kanske, fniss...
    Den där lampan gillar jag mycket ;))
    Ha en jätte fin kväll vännen!
    kram

    SvaraRadera
  2. Grattis så roligt att få proffs besök även om jag tycker du fixar det super på egen hand. Ditt brickbord får gärna flytta hem till mig, vilket fynd.
    Var har du köpt din fina randiga matta? Tack för din snälla kommentar om mitt köksbord.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. verkligen snyggt.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Så himla fin kombo alltihop! Älskar alla bilderna, såååå fint!

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Så himla fin och vintrigt! Gillar framförallt grangrenen i flaskan, enkelt och snyggt!

    SvaraRadera
  6. Jaha, var inte satsborden bra?
    Fisktavlan har jag i stugan plus en med nån annan art, vet att inte alla gillar dem men jag gör det!
    Fina bilder du visar.
    Kramar
    Eva

    SvaraRadera
  7. Jag tycker det är galet snyggt!!!!!!!!!!!!
    Men du har så bra smak och stil, så du behöver egentligen ingen hjälp av inredare!!!!! Fast jag förstår att det var kul!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  8. Jätte fint :)
    Vad kul med inredare hemma..ibland behövs det någon som kommer in med nya ögon ;)
    Kram Fia

    SvaraRadera
  9. SUPERSNYGGT!!!!!!!!!!!!!!!! Bordet, "vasen" lampan ja hela konkarången;) Duktiga du. Kram

    SvaraRadera
  10. Vilken rolig fag och vilka fina kort! Ska bli kul att se nästa jul!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  11. Fint med det svarta bordet.ska bli spännande att se repotaget.Så roligt med lite proffshjälp,men som sagt,du fixar det så bra själv:) ha de gott vännen...största kramen..

    SvaraRadera
  12. Wow, fantastiskt fint!! Å jag älskar brickbordet, är ute efter ett sådant, får ta en loppistitt pronto =))

    Kram och natti, Catta

    SvaraRadera
  13. Supertjusigt tycker jag att det blev!

    Kram

    SvaraRadera
  14. Snyggt! mattan är bara så snygg :)

    /S

    SvaraRadera
  15. Men å vad fint, alltihop! Julgransfoten, vill ha! Kram Marthina

    SvaraRadera
  16. Vilken spännande dag! Jag tycker du är så duktig med att fixa och trixa till det att det inte behövs några proffs. Kram

    SvaraRadera
  17. Jättefint hos dig! Så roligt att få tips och idéer av inredare, men jag håller med om det som många redan skrivit, du har sååå bra smak själv:)).
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  18. Jättefint vart det, verkligen inbjudande =D

    SvaraRadera
  19. Ja håller med, annars blir det för sladdrigt och slappt liksom
    Kramar

    SvaraRadera
  20. Så snyggt Aka, ditt hem är så mysigt kram Diana

    SvaraRadera
  21. Vad bra att de kunde komma med lite tips sadar och gratis ocksa forstass :-)
    Ser sa himla Ja allt ar sa mysigt.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  22. Sååå snyggt Aka, har inte alls lust att vänta tills nästa jul med att se repoaget;)
    Kram

    SvaraRadera
  23. Mycket bättre med detta lilla luftiga bord, själv har jag aldrig soffbord. Måste vara jättekul att få små tips i sitt eget hem! Allt ser väldigt fint ut!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  24. God fortsättning på dig! Vilket fint brickbord och så härligt vintrigt ni har det hemma! Me like!

    SvaraRadera
  25. Så mycket fint du visar....som alltid.
    Så då måste vi vänta till nästa jul innan vi får se ditt hem i tryck?
    Skicka hit inredningsteamet till mej, jag har helt tappat förmågan att se vad som enkelt kan förändras här och behöver hjälp!

    Kramar

    SvaraRadera
  26. Men vad kul!!! Kanonfint, så jag är inte förvånad att de ville komma till dig! Brickbord har jag span efter, men inte lyckats hitta något än. Superduperfint fixat!!

    SvaraRadera
  27. Suuuuuuper läckert ! Kram

    SvaraRadera
  28. Fina bilder som vanligt från ditt vackra hem och så roligt att få lite tips ifrån proffsen :)

    Hoppas helgen varit bra och att du får en bra start på veckan!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  29. Så snyggt!!! Lampan är ju så läcker. Ha en bra kväll :) Anna

    SvaraRadera
  30. Suck! Så fiiint du har.
    En bra vecka önskar jag dig!

    SvaraRadera
  31. Så fina bilder som alltid från ditt vackra hem, jag gillar också lampan:) Ha en fin vecka! Kram vännen Maria

    SvaraRadera
  32. Jätte fint! Ha en bra vecka /Carola

    SvaraRadera
  33. Du har jättefint hemma och brickbordet var verkligen snyggt =) Kika gärna in på min matblogg och tävla i min nya tävling =)

    SvaraRadera
  34. Så snyggt bord, tror det får bli ett brickbord här hemma med.

    Kram

    SvaraRadera