fredag 18 januari 2013

SOVRUM I LANTLIG STIL





Olika mönster på tapeten och sängkläderna, men rummet upplevs ändå lugnt och harmoniskt eftersom färgerna går ton i ton. 






Sleepy weekend


coming up





Jag gillar ju mönster på både textilier och tapeter och i sovrummet har jag gått loss på det ordentligt:)))












Foton: Aka privat.

Samstämda färger som lugnar ner det brokiga i rummet. Och  i morgon bitti blir det sovmorgon, huuur härligt är inte det:))


Men nu är det hög tid att inta veckans bästa dag, tjoho:)))  






En riktig favvolåt!! Vad gillar du hatten Monica, haha???



Kramizar Aka

36 kommentarer:

  1. Bilder som platsar i en inredningstidning! Kanonfin inspiration för min del som ska fixa till övervåningen i vår! Hög tid för fredag, men jag inser att det är hög tid för förändring också nu när jag ser dina fina bilder :-) Ha en riktigt bra fredag!

    SvaraRadera
  2. Det måste vara lugnt o harmoniskt i sovrummet, precis som ditt!! Så vackert!

    Stor kram o trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Så himla snyggt!!! Härliga färger, och vilket jättefint sängbord! Hihi, jag har samma lampa i vårt sovrum:)).
    Tack för inspirationen:)).
    Ha en fin dag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Lovley! Hoppas ni sovit gott!!
    Jättefint Måste jag säga!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Vilket otroligt behagligt sovrum trots mönster och färger.
    Sängborden var helt fantastiska, dom finns var????

    Kram Linda

    SvaraRadera
  6. Ohh så fint sovrum ni har och gillar tapeten massor

    SvaraRadera
  7. Det där kallar jag ett snyggt och mysigt sovrum =) Ohh vill med ha, men min man valde färgen i sovrummet och den är brun *suck* Vill ha ljust och romantiskt. Hmm ska nog övertala honom att göra om igen =) Kramen fina

    SvaraRadera
  8. Trots olika mönster ser det mycket lugnt och harmoniskt ut, du är duktig att få det fint!
    Ha en fin helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  9. Ser ombonat ut. Gillar sängbordet med lyktan och snygg lampa!

    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    Ps. Sovmorgon vad är det? :)

    SvaraRadera
  10. Fin tapet, passar i ert sovrum ;)
    Fina sänggavlar också ;))
    Hoppas du får en trevlig o mysig helg!!
    Kramen från bia

    SvaraRadera
  11. Var kommer de ljuvliga sängkläderna från?

    SvaraRadera
  12. Mysigt ni har det!
    Där sover du nog som en prinsessa♥
    Kramen på dig♥

    SvaraRadera
  13. Läser att du fått frågan tidigare men jag undrar också vart de härliga sängkläderna kommer ifrån :) Kram

    SvaraRadera
  14. Finfint!! Jag gillar den tapeten :) Stilren. Ha nu en härlig kväll. Kram Anna

    SvaraRadera
  15. Du är så säker när du inreder, det är alltid fint!
    Själv skulle jag aldrig komma på att blanda mönster sådär eftersom jag inte tror det funkar. Men det gör det, hos dej!

    Njut av sovmorgon i morgon, till dess, ha en fin fredagskväll!

    Kramar

    SvaraRadera
  16. Jamen, det är så snyggt! Du är fena på det här med inredning, perfekt harmoni! Inte funderat på en alternativ karriär! Full av beundran är jag.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  17. Snyggt snyggt med dessa mönster!! Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  18. Du har sååå vackert i hela huset!
    Önskar dig en skön helg! Anita

    SvaraRadera
  19. Du kan det där du, med mönster och färger! galet sött sängbord! Är det ett gammalt eller är det nytillverkat?
    Trevlig helg och njut i ditt vackra sovrum ;) Sovmorgon imorgon, ja visst!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  20. Halloj!

    Varmt, ombonat, blått o vitt - I love it! Ha en skön lååång sovmorgon kära Aka.

    Kram Sanna

    SvaraRadera
  21. Jaa, jag håller med dig. Det funkar hur bra som helst. Men alla lyckas inte med det konststycket :)

    Kramar

    SvaraRadera
  22. Snyggt i ert sovrum! Fin kombo! Här är jag alldeles för feg för att blanda... Fina sovrumsmöbler ni har. Kram kram

    SvaraRadera
  23. Åh jag älskar den tapeten.. har två vänner som har den och vill sååå gärna ha den i vårat sovrum. Älskar´t
    Ha fina kvällen, kram

    SvaraRadera
  24. Stilsäkert och sobert! Ett mycket vilsamt sovrum:)

    Ha en skön sovmorgon!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  25. Ljuvligt, underbart hur snyggt som helst Lovely. Ha en fin lördag. Kram

    SvaraRadera
  26. Jättevilsamt och lagom romantiskt. Gillar sängarna har tittat många år på den stilen till matbord och stolar från Mio Wilma tror jag den serien heter. Snyggt! Härlig hatt! Fniss! Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  27. Underbart rofyllt o snyggt sovrum. Sängkläderna är helt ljuvliga. Mönsterna o färgerna är så fint kombinerat, i love it. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  28. Mycket fint och smakfullt! / Annika

    SvaraRadera
  29. Väldigt, väldigt fint Aka!

    SvaraRadera
  30. Härliga bilder igen. Kul att få se den fiiinnna tapeten som jag vill ha:)
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  31. Så snyggt ni har det, älskar dina tapeter!! Kraaaaaaaaam Maria

    SvaraRadera
  32. Gahhh Aka såfint : ) kram på dig! Sofia

    SvaraRadera
  33. Åååh, såå fint och smakfullt inrett! Jag är nog lite rädd för för mycket mönster så kul att se att det verkligen kan vara riktigt snyggt när man kombinerar på rätt sätt!

    Hoppas du får en skön söndag!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  34. Så vilsamt fint ni har det. Förstår att det blir sovmorgnar där. Kram Veronica.

    SvaraRadera
  35. Hej Anonym och tack för att du kikar in här hos mig:) Här kommer svar på din fråga, påslakan och örngott finns liksom pläden på Ikea, överkastet är från Åhléns.

    Ha det bra!

    Stor kram aka

    SvaraRadera