torsdag 24 januari 2013

SKÅP I SOVRUMMET







Jag har ju nämnt det förut - jag går mot strömmen en del vad gäller trender, färger och allt övrigt vackert som visas bland inredningsbloggar. Och jag måste säga att jag just därför är jätteglad att ni fortsätter att kika in här  hos mig:) 



Röda
inslag




Ni som följer bloggen vet ju att jag är svag för rött och orange...






Dalahästar i all ära men vad är det mot en "dala-gris", haha! Jag fick grisen i gåva när jag var riiiktigt liten:)




Julblomman är kvar sedan "jul-reportaget":)






Foton: Aka privat.

Skåpet i sovrummet pyntas efter årstiden. Just nu är rött/orange är en färg som återkommer i flera rum hos mig:) 



Obs!! Note to self, bara måååååste hinna med att måla golvtrösklarna vita!!!!



Trevlig helg!

36 kommentarer:

  1. Vilken fin Dalagris! Den måste ju får vara med, den är väldigt läcker. Och det är så fint med lite färg, jag faller alltid för det, jag blir glad!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Man ska inspireras av trender och nyheter ...men välja och hålla fast vid det man själv tycker bäst om ...då trivs man bäst tror jag..:).

    Du har ju sååå fint !!!

    men kan kanske hålla med om att trösklarna hade varit finare vita...*ler

    kram och tack för alla dina positiva kommentarer inne hos mig / Pernilla

    SvaraRadera
  3. Fint!! Jag är oxå lite galen i rött och orange. Men guuud vilken fin Dalagris. Ha det bäst :)) Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Vilken fin dalagris, jag har inte ens en dalahäst. Skulle vilja ha en.
    Fint med rött som lyser upp hos dig i det vita.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  5. Sa fint du har (jag har sagt det forr eller hur?)
    Men sa satt jag dar och drommde mig bort i hur mysig du har det och sa fint allt ser ut och sa laste jag att dina trosklar inte var malade. Fick ju ga tillbaka och titta och dar var de!!! De omalade trosklarna "haha" Att du inte skams "skratt" ;-)
    Tank jag hade inte lagt marke till dem om du inte skrivit om dem. For visst ar det oftast sa att man sjalv ar mer noggran och kritisk pa saker runt om sig an vad andra ar. Men nu nar du papekat dem sa visst bor de vara vita men sag inget mer om dem sa ar det ingen som marker dem.
    Ha en skon helg!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Så fint och ljust! Gillar grisen:) Har det bra!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  7. Bara för man älskar inredning och mode så behöver man inte älska allt av det som är inne just nu! Jag tycker om när ett hem blir personligt och det blir det när man blandar av det man har + lite nya saker, en bra mix så att säga och det har ju du!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  8. Ett hem som ser exakt ut som ett annat är ju inte så mysigt eller personligt, bara trendigt. Du har så mysigt och härligt på alla vis.Charmig dalagris.. Rött är ju kärlekens färg..Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  9. Älskar erat hem och små färgklickar är alltid trevligt =) Mysigt att kika in här för du inreder som du gillar och det är så snyggt och personligt, mysigare så <3 Kramen

    SvaraRadera
  10. Du har ju ett supermysigt hem- gillar allt!! Och skulle man hänga på alla trender skulle det bli både dyrt stressigt och kanske lite opersonligt? Kram Sara

    SvaraRadera
  11. Tack snälla du för din kommentar hos mig. Om du viste hur många böcker i stilen ”hitta dit inre” har jag läst. De flesta skulle jag ställa frågan till författaren, vet du vad livet är, vet du vad du skriver om. Du min vän, har hittat till det riktiga livet. Lever i nuet och skriver om det. Jag önskar att flera av dessa psykologer/psykiatriker skulle titta in i blogg världen och skulle ta till lärdom hur det är på riktigt!

    Fortsätt att gå mot strömmen! Att se det som alla andra ser, men med andra ögon. Så känner i alla fall jag med den kommande cafen. Kan kan läsa och titta in hos hur många bloggar som helst - men, men, ... det är det som finns i ditt inre som gäller. Att skapa enligt ditt inre gör dig dig glad och du har hittat fram för det som många sträver efter, men inte hittat den rätta melodin ännu - kanske inte hittar den alldrig. Det är för att vara en livets konstnär. Det är varför vi är skapta för - att skapa en genuin tillvaro - bild av oss själva! Du gör det. Därför är du en genuin livetskonstnär! Vackert eller hur! En riktig energoboost som du skriver. Det gäller även att våga. Våga ta tag i de stora drömmar. Du har allt som krävs. Det som behövs först är en livskonstnär. Har man hittat dit, har man hittat en väg som är rätt - en lång väg för många - men du är där. Undrar hur mycket enenrgi och drömmar du har egentligen - och varför inte prpva, de vildaste, galnaste - vilken resa, eller hur.

    Annars. Jag gör som du. Jag har fantastiska fönster för alla blommor att trivas. Ett gammalt hus med lagom drag. Pelagonerna blommade i deccember och nu är amarylliserna på fart och bara njuter av sitt liv. SÅÅÅ vackert. Jag bygger mitt hem för att alla skall trivas - känna den där gammaldags känslan för ett välkommet hus. Går mot strömmen kanske, som du ... vet ej, men det är mitt hus - så som jag ser ut i mitt innersta!

    Kram, Kram och Kram

    Kram

    SvaraRadera
  12. Det är ju det som gör det, iaf för mig. Variationen på alla bloggarna är så inspirerande, vi har ju alla vår lilla touch och smak för hemmet. Gillar din!

    kraam o trevlig helg

    SvaraRadera
  13. Jag gillar din stil:)). Skåpet är så fint, roligt at byta inredning efter säsong och smak. Vi har så pyttigt sovrum att nästan inget får plats mer än sängen. Charmig dalagris!
    Ha en fin dag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  14. Du har ett jättefint hem och jag har sagt det tidigare att jag tycker så mycket om att du har färg i ditt hem!
    Ha nu en riktigt fin fredag!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  15. Ska försöka ta kort på mitt kök en dag, du kommer att älska det. Där sparas det inte på den röda färgen i inredningen (dock vita luckor :))
    Kram

    SvaraRadera
  16. Vad snyggt med en röd färgklick i det annars ljua rummet. Så där skulle jag också vilja göra men av nån anledniing tycker jag aldrig jag får till det. Så jag håller mig till de "mesiga" färgerna...

    Måste bara säga att ert sovrum är så otroligt fint. Inte behöver du hålla dig till trenderna när du har sån känsla för inredning!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  17. Men måste säga att det är det som är sååå bra att du går mot strömmen. Det gör ju jag också. Och jag älskar rött...gärna mörk engelsk röd som återkommer här i hörnan.
    Gör dig nu en fin fredag och helg, kram från Maria

    SvaraRadera
  18. Härliga bilder från ditt vackra hem, rött är en härlig färgklick och grisen är super söt. Kram

    SvaraRadera
  19. Jätte fint med lite färg som bryter av mot det ljusa, just därför är ju vitt så bra. Man kan ju ha all världens färger till det! mina färger är ju turkost och rosa:0
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  20. Inte kan man följa trender hela tiden, då skulle man ju få hålla på stup i ett o förändra !!:)
    Nej , du har det så fint och mysigt i ditt hem, ibland kan man ju ta in nåt man gillar och förändra lite gran, typ kuddar, plädar, mattor, blomkrukor, gardiner...det räcker för att det skall kännas nytt tycker jag iaf...och den Dala grisen var så läcker...jag har två ärvda Dala hästar...en vit o en orange :))
    Ha nu en jääätte fin fredag, vännen!
    Kramen från mej :)

    SvaraRadera
  21. Nice blog. I will keep visiting this website very often. I’m extremely impressed with your writing skills as well as with the layout on your blog.
    --------------------------------
    Thanh Le - HomeDesignLove.Com
    http://www.homedesignlove.com
    I'd be happy if you allow me to your blog list.

    SvaraRadera
  22. Rigtige dejlige billeder fra dit hjem, der ser meget hyggeligt ud... Det er flot du har kommet farven rød ind, det frisker rigtig fint op.
    Rigtig dejlig weekend - kram Tina

    SvaraRadera
  23. Ser jättefint ut allt!
    Ha en härlig helg!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  24. Jag tycker att du gör rätt i att gå mot strömmen. Din smak passar er hus som hand i handske. Som alltid, Snyyyyggggttt!
    Kram Anita

    SvaraRadera
  25. Super fint med rött som accent färg..
    Ha fina helgen, kram

    SvaraRadera
  26. visst är det kul med lite färg här och där är lite trött på allt vitt nu.
    har lite svårt för rött annat än till jul. Har bestämt mig för att pröva på kolonin i textilier och lite annat smått och gott.
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  27. Ohhh läckert, älskar det =D

    SvaraRadera
  28. Det är så fint med färg!

    SvaraRadera
  29. Jag tycker att det är det som är charmigt, en egen stil. Riktigt snyggt med de röda detaljerna i ert sovrum! Önskar att jag också vågade använda mer färg. Tack för härlig inspiration!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  30. Du har det så fantastiskt fint hos dig! Älskar precis alltihop! Det är sån harmoni i ditt hem! Lantligt men ändå modernt!

    Kramen!

    SvaraRadera
  31. Älskar din personliga, varma stil o rött är alltid rätt En härlig färg i inredningen. Ha fortsatt skön helg. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  32. har aldrig sett en dalagris ..men den var ju för söt.
    Gillar dina färger ...passar så bra där
    ha en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  33. Hej söta Aka,

    Åh, alla dessa vackra hem... som ibland får mig att vackla och känna att mitt eget kanske inte "duger", om du förstår vad jag menar.

    DU är min inspiration mot strömmen ju! Du får mig att inte "falla" i trendfällan och stå fast vid min egen stil.

    Det är så skönt med någon som går sin egen väg. Du inspirerar!


    Tack för att du tog dig tid att berätta mer om skåpet. Jösses vilken pärs! Skönt att din man lyckades få ihop det igen. Bra med en händig karl i huset eller hur! ;)

    Trevlig helg!
    Kram
    Sanna

    SvaraRadera
  34. Rött och orange är fina färger tycker jag. De ger en varm och hemtrevlig känsla. Fint mot de svala färgerna i rummet.
    Man lägger nog märke till vissa saker, som trösklar, mer på bild än i verkligheten. Jag såg på min blogg att jag verkligen måste måla våra innerdörrar vita.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  35. Gillar skåpet! Verkar rymma en hel del eller är lådorna små?

    Ha en toppen söndag!
    Kram Kia

    SvaraRadera