onsdag 2 januari 2013

SATSBORD I BIBLIOTEKET





Vilken färg tror ni blir bäst??



Färgval


Synpunkt önskas! Jag kan inte bestämma mig för i vilken färg satsborden i bibblan ska målas. Svarta, vita? Eller ska de vara kvar i denna träfärg? Njaää, jag vet inte... nog för att jag är Mrs Furu men det får iiiiiinte bli för mycket av det goda, haha!! Maken röstar för att borden ska målas svarta, men det spelar egentligen inte så stor roll för honom:)








Foton: Aka privat.


Ja vad tycker ni??


Tjingeling aka

33 kommentarer:

  1. Jag gillar svarta bord, så för mig är valet enkelt. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag håller med maken.Svart kan bli snyggt mot allt det vita..taklampan är ju i trä eller? Den passar ju till borden som de är nu, spraya den svart oxå..bara ett förslag Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. God fortsättning gulliga du! Jag tycker nog svarta bord,eftersom du har svarta inslag i kuddarna sen hade nog det blivit en vit lampa för min del:) kram/Anne

    SvaraRadera
  4. Så snyggt med sådana bord! Lite annorlunda och kul med två bord! Jag håller nog med maken... svarta skulle bli riktigt snyggt... det ser man speciellt när man tittar på den nedersta helhetsbilden. Kul pyssel du har framför dig! Det kommer att göra stoooor skillnad!

    SvaraRadera
  5. Även jag håller helt klart med maken ;) Svart, så det blir lite mer "tyngd" i möblemanget ;)
    Men lampan, den ska du inte spraya svart! Även om jag inte tokgillar trä, så är den sjukt snygg mot det vita/svarta. Bryter av så snyggt! Det ser ut som den matchar med det fina fotot/tavlan i bakgrunden? ;)
    Snygg bibbla!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  6. Hejssan vännen!
    Har suttit och tittat på borden, tänkt mej dem i olika färger....tror nog jag håller med maken i detta fall.
    Önskar dej en god fortsättning.
    Kram Erica

    SvaraRadera
  7. Jag tror att jag sallar mig till alla andra och sager SVART. Fast en ide kunde ju vara att prova att mala ett bord i tex svart och se om du gillar det. Fast det ar nog sakrast att prova vitt forst om du skulle andra dig och vill ha det svart for att mala nagot svart till vitt ar ju jobbigare. Du kanske kan ha ett av varje vettja?!
    Testa att mala ar mitt tips iallafall.
    Kram och hoppas jag inte forvirrade dig mera nu hahha
    Anette

    SvaraRadera
  8. Jag håller också med maken, tycker du ska måla borden svarta!!

    Fina kuddar du har i soffan :)

    Önskar dig en god fortsättning på det nya året!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  9. Hej och god fortsättning på det nya året! Jag tycker att du ska måla bordsskivorna svart men behålla benen i träfärg. Kram!

    SvaraRadera
  10. Tror definitivt svarta bord blir det snyggaste!
    Även om jag är en "vit person"! :)
    Men svart blir nog häftigast! :)

    Kram Åse

    SvaraRadera
  11. Tyckte de var fina som de är, men ska de målas så tycker jag som alla andra svart!!!
    Lycka till! Kram Helena

    SvaraRadera
  12. Jag tror svart blir jättefint! Annars får du testa med ett svart och ett vitt och känna dig fram:)).
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  13. Oj vad svårt!
    Jag tror svart skulle vara häftigt.

    Kram och god fortsättning!

    SvaraRadera
  14. Jag röstar på black. Det är bara dammet som talar emot det. Jag älskar bibliotek. Min rygg "inte det" vid alla flyttningar vi gjort genom åren. :)

    SvaraRadera
  15. Jag håller med många av de övre kommentarerna. Även om jag inte hade sagt det för ett år sedan så säger jag.....SVART! :)

    Kram Ida

    SvaraRadera
  16. Hejsan Aka!
    Nu är ju trenden lite mer ombonat och naturnära, så jag blir lite kluven när det gäller färgen på borden...nästan så jag tycker att du ska ha dom som dom är...lägg på en svart bricka kanske ? Det var svår fråga tycker jag:)) Hur du än gör blir det säkert bra :)
    Kraaaam bia

    SvaraRadera
  17. Gott Nytt År!
    Svarta blir nog snyggt. Det är rätt mycket vitt så svart bryter av lite.

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  18. God fortsättning på det nya härliga året 2013 och jag tycker som de flesta andra här svart!!!! ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  19. Svart skulle bli snyggt =) Hoppas ni har det bra och har haft det trevligt under jul och nyår. Stor kram fina <3

    SvaraRadera
  20. Tycker de är väldigt fina som de, så jag hade behållt dem så men ska de målas hade jag valt svart . Kram

    SvaraRadera
  21. Ooohhh, svart svart!! Jag har svart bord till min vita Ektorp-soffa och det är supersnyggt, om jag får skryta lite!

    SvaraRadera
  22. Sort ingen tvivl :-) God fortsætning på 2013.
    Kram Tina

    SvaraRadera
  23. Jamen svart tycker jag... men det blir garanterat snygg vad du än gör :)
    Ha en härlig kväll
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  24. Svart skulle vara väldigt snyggt mot allt det andra... Att tänka på är att ta en matt färg så smutsen inte syns så väl. Jag har målat både byrå och brickbord i matt svart och det blev riktigt bra..
    Kram

    SvaraRadera
  25. Jag tycker de är fina som de är, bryter av mot svart och vitt! Men måste du måla så använd svart färg! Så tycker jag!
    Ha det fint!
    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  26. Jag kan bara hålla med alla föregående talare att om du ska måla borden gör de svarta, tror nog att det blir finast till övrig inredning. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  27. Vitt eller svart, det spelar ingen roll vilken av dem du väljer. det blir bra oavsett. Kommer att bli så snyggt!

    SvaraRadera
  28. Svart eller knallturkos tycker jag ;-)
    Varm kram Helen

    SvaraRadera
  29. Jag röstar på svarta!
    Tro vad det blir...vi får veta va?
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  30. Jag skulle ALDRIG måla dom över huvud taget! Knyter ihop den vackra retro-lampan, tavelramen med borden och gör allt mjukare. Tycker jag...

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  31. Det går ju att mjuka upp den svarta färgen och hålla den mot den gråsvarta nyansen. Vilken snygg lampa som hänger över borden. Så jag håller nog med Eva-Mari. Måla inte borden.
    Spännande med inredningsreportaget!
    Kramar Anita

    SvaraRadera