söndag 16 december 2012

TREDJE ADVENT






Tredje ljuset brinner och dottern bakar lussekatter:) Och checka in mina julgardiner i bakgrunden, love!!!! Passar perfekt in i mitt gamla hus:)))



Julförberedelser




Bara en vecka kvar och bloggerskan har maaaaassor to does att göra!!! Men i dag har det varit soft, yngsta dottern har fått sin tid, viktigt, viktigt, viktigt... Här har bakats lussekatter och pepparkakor:))




Och hur blev då resultatet??


Foton: Aka privat.


Riktigt mumsigt:))))


Önskar er en riktigt fin vecka!!

Kramizar aka

22 kommentarer:

  1. Mysigt med lussebullebak! Tredje advent redan, det går fort nu...
    En del kvar att göra här med men en massa bröd blev bakat här idag i alla falla ;) kram Suss

    SvaraRadera
  2. urfina gardiner som sitter som ett smäck i ditt vackra hus!!

    här är lusekatterna uppätna för länge sen men blev lit esugen på att dra igång en omgång till nu efter ditt inlägg.

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Så skönt för dig att ha en "hjälpreda" i köket. Så fin i pappas tröja....ja, jag ser gardinerna. Hänger som en "smäck" i Akas mysiga kök!
    Underbara och kärleksfulla bilder tagna av en fin mamma!
    Kram på dig. Var rädd om dig!
    Vink vink.

    SvaraRadera
  4. Hej Aka!
    Du har en fin hjälpreda !
    Lussekatter som är så gott :)
    Din tegelvägg är så himla fin...me like....
    vad kan jag säga mer .....jo god natt min vän...
    Kraaaam Bia

    SvaraRadera
  5. Men vilka fina bilder! Och vilken mysig dag ni haft! Jag har jobbat hela helgen och fortsätter tre pass till, men sen börjar min ledighet!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Ohh så trevligt och gottit också, så mysig tredje advent =D
    kramar

    SvaraRadera
  7. Ser underbart mysigt ut!!!!
    Ha en fin sista veckan innan jul!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Så mysigt med julbak och så härligt juliga bilder. Ha en fin måndag. Kram

    SvaraRadera
  9. Först ska jag tacka för dina fina kommentarer, du är så rar!!
    Härliga bilder du visar och dina gardiner är ju så gammaldags fina, har aldrig sett gardiner av det tyget tidigare. Visst ska barnen ha sin tid, det ångrar man inte en endaste gång i livet, julstöket blir som det blir och jul blir det oavsett om inte garderoben är städad!
    Ha det riktigt fint!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  10. Superfina gardiner och mysiga bilder. Alltid så mysigt att titta in hos dig. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  11. Så fina bilder, du förmedlar en underbar julkänsla!!

    kram

    SvaraRadera
  12. Lika mysigt som alltid hos dig. Gillar att kika in här:)).
    Så fina gardiner och lussekatterna ser supergoda ut.
    Ha en fin dag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  13. Men jisses vilka giganter! Såg ljuvliga ut!
    Kramar, Judita

    SvaraRadera
  14. Kul att du gilla mitt peppishus. Tjejerna gillar det ocksa. Star dar titt som tatt och kikar pa det. Tur att det ar inslaget sa de sma tassarna inte nallar!!
    Harligt med lussebullar. Hoppas hinna med det endera dagen.
    Kramis Anette

    SvaraRadera
  15. Riktig mysig julstuga och stämning hos dig;) Kram

    SvaraRadera
  16. Juliga, härliga bilder. Kul o mysigt att ha sällskap i köket. Fin gardin som skymtar i bakgrunden, passar perfekt hemma hos dig. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  17. Mysigt med julbak tillsammans.. Härligt med julgardiner, jag hinner aldrig fixa det;(
    Ha fina kvällen, kram

    SvaraRadera
  18. Härligt att baka tillsammans, och mumsigt ser det ut att bli!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  19. Vad mysigt att baka tillsammans...
    Ha det gott,
    kram Sussi

    SvaraRadera
  20. Vilken julkänsla!! Jag kan tänka mig att det doftade gott hemma hos er! Någon påse lussekatter ligger kvar i frysen än så länge, men det försvinner farligt snabbt :-) Ha en go tisdagskväll!

    SvaraRadera
  21. tack för att vi får vara med på ett hörn allt är så vackert ha ett bra nyår kram Sonja

    SvaraRadera