söndag 30 december 2012

NYÅRSKRÖNIKA






A House With A View! Ännu ett år har gått och såklart vill jag göra en återblick av det gångna året! Hope you like It:)





Det gångna 
året...



Tänk, ytterligare ett år är till ända! Och jag måste säga att detta år inte varit det bästa i mitt liv, men det har ni kanske inte märkt så mycket av här på bloggen. Men ärlighetens timme är här då det nya året står för dörren och som ni vet så är det ju ingen av oss som slipper undan "livets nycker".Och vad viktigare är - att lära och utvecklas av alla motgångar och svårigheter som drabbar oss - för drabbas det gör vi ju alla vare sig vi vill eller inte... Men försök att se alla vedermödor som en utvecklingsfas - för det är ju faktiskt det som det handlar om - att lära av livet och bli bättre rustad för varje törn vi får:)


Men icke att förglömma allt det roliga som hänt under året, händelser som gett lite motvikt till det negativa..


Tänk bara hur trevligt vi hade det hos makens bror Roger i början av året:)



Och efterlängtade renoveringar har det varit flera under året, vi har slipat golvet på hela övervåningen...



... och efter det gjorde vi ett walk in closet:)


Och sååå himla bra det blev...




För att slippa insyn gjorde maken ett insynsskydd...



... med inspiration av bästa Ernst E och med ett riktigt favvo-tyg (har samma som draperi i hallen).


Och det var inte det sista som gjordes, biblioteket kom till också! Vi monterade stockar och platsbyggde hyllplan...





...perfekt! Bibblan blev ett riktigt mysigt rum...






Februari kom och såklart firades...





... Alla hjärtans dag:))) För varma hjärtan finns gott om i den här familjen:)))


Efter det firades våren in...



Fina vänner kom förbi och vi...  



... åt gott:)


Det kom vykort från dottern på studieorten...



... och från sonen...



... som jobbade utomlands - sååååååååå underbart, den bästa njutningen en förälder kan uppleva - att barnen lever livet och mår bra:)))


Njöt gjorde jag också av de sagolikt vackra svarta tulpanerna som kom fram i rabatten.


Och så glad jag blev över det überfina växtstödet maken snickrade...




Student-tider kom...







Fiiiinaste Lina tog studenten och bjöd in till en studentfest man sällan skådat - wow!!! My god så mycket gott det bjöds på och så vacker hon var på sin stora dag...





Min inredningsstil här på bloggen har ju till viss del varit lite annorlunda andras, ni har ju t.e.x fått utstå diverse furu-chocker genom året (och än är de inte slut), haha...




Mrs Furu - thats me, haha :)))



Sommaren kom och det dukades rosa:)




Äldsta dottern kom hem på sommarlov och det var så himla mysigt när hon bodde in sig i...



...gästrummet:)


Vi fiskade kräftor.



Softade och badade:)



Och så klart - grillade:)



Maken och yngsta dottern byggde en brygga - och vilket jobb, det blev kanon!!!!




Vi blev bjudna till svärmor på en såååå himla god sommarmiddag... 



...med smaskig tårta till efterrätt, mums!

Och stackars Mr Charming fick utstå...


 ...photoshoots! Men är man snygg så får man faktiskt skylla sig själv, haha!!


Och vinsterna har varit flera detta år - huuurra!!!



Maken fick de snyyyyyggaste av solglasögon, gah... 


Och den senaste vinsten var...


... den suuuperfina uggle-kudden, jag döööööööööööör så snygg!!!!


Hösten och vintern kom och vi började att fixa inomhus igen...







... jag fyndade en fin rund spegel loppis:) Liknande dem som finns på "dyra gatan" - lycka:))


Och den hööööga lampan...



...blev kanon i vardagsrummet:)


TV-rummet började ta form...




... samtidigt som det pyntades utomhus...







Julen kom...











... och vi hade det himla mysigt med våra släktingar:)))



Sååå hur summerar jag då året? Jo....


Den snyggaste...



... var svärmor studentfesten:)


Det charmigaste...



... var svägerskans brunn:)


De duktigaste...



... var döttrarna på deras dansuppvisning och sonen som körde land och rike runt:)


Det finaste...



... var svägerskans trädgård (och min brygga:)


Det häftigaste var kompisens cooooooola ...



... tapet i köket, läckert läckert!!


De snällaste...

... var alla ni überfina bloggläsare som lämnat så fina kommentarer här hos mig:)))


Och det sorgligaste...



... var att min mamma och katt dog... och att en annan nära och kär blivit sjuk...


Och vad har ni läsare då att se framåt emot detta kommande blogg-år?? Joooo...


Foton ovan: Aka privat.

... att se projekt TV-rum bli klart:) Och att följa renoveringen av ett annat rum i huset:) Och såklart att följa alla kommande projekt i trädgården och vid stranden:)


Hoppas ni vill hänga på här hos mig då vi äntrar nya året 2013:)




Gott Nytt År!

35 kommentarer:

  1. Önskar dig en underbar dag imorgon och ett Gott Nytt År. Så glad för att ha hittat dig.. Kram

    SvaraRadera
  2. Fina bilder från det gångna året bjuder du på.
    Då hoppas jag på ett bättre 2013 för dig.
    Stor kram!
    Ett gott nytt år!
    Önskar jag dig
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Men vilken fin årskavalkad! Jag häpnar vilket jobb du lagt ner! När man ser dina bilder och vet all sorg du går igenom, så ser man ändå att tiden, kanske inte läker alla sår, men tiden gör så vi orkar leva vidare och lär oss livet har både glädje och sorg att bjuda på! Dina bilder är så fina och så mycket glädje i!! Tack snälla för ditt fina inlägg! Önskar dig ett riktigt Gott Nytt år, så ses vi igen nästa år!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Wow vilken årskrönika!! Vad mycket du hunnit med. Sorgligt med din mamma och kisse. Jag är så glad att jag hittat till din fina blogg och ser fram emot att följa dig 2013.
    Gott Nytt År!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Helena skriver så fint i sin kommentar så jag bara hänger med på den. Det är alltid lika spännande att kika in hos dig på alla dina härliga projekt.
    Massor med stora Nyårskramar till fina dig!
    Anita

    SvaraRadera
  6. Men kära Aka...vad fint inlägg du gjort!!:)
    Det är roligt att följa din blogg, me like!;)
    Nu önskar jag dej ett gott slut och ett...
    GOTT NYTT ÅR ! Med nya möjligheter;))
    Stor nyårs kram från Bia;))

    SvaraRadera
  7. Vilket år med både glädje och sorg, kanske så livet är?
    Utöver dina alltid vackra bilder och sköna text fäste jag mej så och blev ytterst rörd över dessa dina ord:
    "Den bästa njutningen en förälder kan uppleva- att barnen lever livet och mår bra."

    Tack för dem!
    Och visst följer jag dej in i 2013.

    Kramar

    SvaraRadera
  8. Åh, så klart jag är med även 2013!
    Känner igen nästan allt du radar upp från året. Och blir både glad och rörd av denna otroligt vackra fina krönika! Älskar din blogg och ditt mysiga hemtrevliga hem!
    Gott slut och gott nytt finaste du!
    Kram /Maria

    P:S vad lika de är din man och hans bror

    SvaraRadera
  9. Så mycket fint ni rustat om hemma och härligt att ni fått trevliga besök och släktingar tagit studenten. Så fubbigt att få varit på franska rivieran då som din som varit, samt så härlig bild på dina fina dotter där på studieorten =D

    GOTT NYTT ÅR på er nu
    kram

    SvaraRadera
  10. Vilken krönika! Tack för det här,året! Gott slut och gott nytt år! Kram

    SvaraRadera
  11. Fantastikt fint inlägg du gjort..:))
    Du är såå duktig!

    Ser fram emot nästa år här på din fina blogg..:))

    Gott slut & Gott Nytt År till dig fina du
    Stoor kram Susanne
    (Och du, vilket spegelFYND du gjort..avis..;)

    SvaraRadera
  12. Vilken underbar årskrönika, vackra bilder och ord!
    Tack för att du delar med dig!
    Gott Nytt År!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  13. Ett år går väldigt fort, men tänk så mycket vi hinner uppleva av både glädje och sorg. Härlig årskrönika!

    Önskar dig ett gott slut och ett Gott Nytt År!
    Elisabet

    SvaraRadera
  14. Härlig krönika! Jag ser fram emot att följa din blogg även nästa år! Självklart! Ha ett riktigt Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  15. Vad kul det var att följa din lilla krönika! Jag som inte hållt på att blogga så länge, tycker att jag vet mycket mer om dig och ditt liv nu! Härliga bilder!
    Gott Nytt År!
    Stor kram
    Helen

    SvaraRadera
  16. Oj vilken fin krönika!
    Klart jag följer dig 2013 och hoppas att det året blir ett bättre år för dig!
    Gott Nytt År, kram vännen

    SvaraRadera
  17. Vilken krönika!
    Vilket arbete du lagt ner.
    Visst följer jag dig år 2013 och hoppas att det blir ett bra år för oss alla.
    Gott Nytt År.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  18. Jättefin krönika, sååå fina bilder. Jag vill önska dig en fin nyårsafton och ett riktigt gott nytt år. . Kram Mimmi

    SvaraRadera
  19. Underbara bilder Aka och så sorgligt med din mamma, min mamma höll ju på att dö men lever numera i rullstol efter 3 månader på sjukhus och en allvarlig hjärnblödning. Med och motgångar så är det vi måste ta oss igenom dom.2013 ska bli ett bra år.Ett riktigt gott nytt år önskar jag dig fina Aka stor kram Diana

    SvaraRadera
  20. Jag är stum.... Det här var absolut den mest spännande och BÄSTA ÅRSKRÖNIKA jag ever läst!!!!!!!!!
    Bilder och "titta vad VI gjort" finns det i överflöd här i blogglandet, men väldigt få som berör och som faktiskt visar att det bor en FAMILJ där bakom och inte renoveringsrobotar!!
    Gumman, vad jag blev berörd!!!Tack!!!
    Kanske för att jag känner igen mig av alla törnar och som fått fart på min "utvecklingsfas":-). Så skönt att få ett ord på det!

    Jag ler varje gång jag sett dina nya inlägg och skyndar fort in
    Från och med nu blir det även på nytt en massa spår efter mig.
    Du är SÅ härlig att följa!
    Ha ett underbart GOTT SLUT och det BÄSTASTE NYA!
    Massor av kramar till dig och din härliga familj,AKA!!!

    SvaraRadera
  21. Men guuuud vad snål jag var!
    Jag glömde ju det viktigaste här!
    Så himla fint hem ni har! Färger och detaljer på rätt plats!
    Bibblan blev så kanonbra! Ser vi har lika soffa....farlig att somna i:-)
    Staketet så Lovely, för att inte säga vad mannen du har ådstakommer!
    "Nä, jag går ner och bygger en brygga"....my god!
    Å furu min vän....du gör dom små rackarna till superfina detaljer...skratt!
    Pöss å Kram!!!

    SvaraRadera
  22. Gott Nytt År till dig fina du !
    Tack för detta bloggåret och tack för all fin inspiration som du delar med dig !
    Alltid lika kul att titta in till dig ! Du har ett härligt sätt att skriva !
    Tack för allt !
    Ha en riktigt fin Nyårsafton !
    Varma nyårskramar från Mig !

    SvaraRadera
  23. GOTT NYTT ÅR fina du♥
    Hoppas vi ses nästa år igen :)
    Kramen från mig och Izor♥♥♥

    SvaraRadera
  24. Älskar krönikor. MAn ser liksom vad man och andra gjort. En massa saker som hänt hos dig och som jag minns när du visar. Min favvo var också med, trädgårds"spiran" i falurött.
    Gott Nytt År!
    KRam Anette

    SvaraRadera
  25. Gott nytt år härliga och fin Aka. Vi hörs...Kraaam Pia

    SvaraRadera
  26. Wow Wow Wow vilken underbar årskrönika du bjuder på, hade själv tänkt att göra en men insåg jobbet blev stort. Fantastiskt det du bjuder på och så¨klart vill man hänga med vidare.

    Ett gott nytt år på dig
    Kram Anna

    SvaraRadera
  27. Fantastisk Tilbageblik på året der gik...! Billeder siger mere end 1000 ord :-) Du ønskes et rigtig godt nytår til dig og dine.
    Kram Tina/OddStyle

    SvaraRadera
  28. Trevlig summering av året med fina bilder. Jag önskar dig en mysig nyårsafton och ett Gott Nytt År. Kram

    SvaraRadera
  29. Wow vilket inlägg, vilken sumering av ert 2012.
    Nu önskar jag er ett riktigt fint 2013!
    Kram fina du

    SvaraRadera
  30. Uuuuuuuunderbara bilder, som vanligt!! Och vilket händelserikt år!! Jag har dock helt missat din sorg, jag beklagar och skickar styrkekramar så här i efterskott...

    Hoppas hela familjen får ett sprakande gott nytt år och jag lovar att synas mer i kommentarsfältet under 2013!
    Stooora kramar till er!

    SvaraRadera
  31. Kramar till dig och en önskan om ett Gott Nytt År!

    Ida

    SvaraRadera
  32. Oj oj oj vilka bilder!
    Tack så mycket för allt fint du delat med dej!

    och du har så rätt i det du skriver, man kan aldrig förbereda sig på de prövningar som kommer som vi alla får ta del av. men jag hoppas att du får ett superbra nytt år!

    Stor kram!
    Sarah

    SvaraRadera
  33. Wow! Vilken fantastisk årskrönika! Tack för att du finns och för att du är du, Aka. Ett extra tack till dig kommer i mitt inlägg senare framåt aftonen...:-) Ha en fin sista kväll! Nu ser vi fram emot 2013! Kramis

    SvaraRadera
  34. Wowsii, här var det mkt vackert o se på!!

    KLART jag är med vidare, Klem Anna

    SvaraRadera
  35. Vilken fin årskrönika du lagt upp. Vad fint ni verkar bo.

    SvaraRadera