lördag 29 december 2012

MINIGRAN PÅ VEDSPISEN





Den söta minigranen står på vedspisen - en tålig växt som faktiskt passar att ha i inredningen året om tycker jag, det hela handlar ju om vart den placeras och i vilken kruka.



Dekorativ
vinterväxt



Den här tiden på året plockas pyntet på och av vedspisen nästan varje dag, för det går ju liksom inte att elda i spisen och ha saker på den samtidigt. Men det omaket tar jag mig gärna för det finns inget bättre än att göra en brasa om kvällen:)






Foton: Aka privat.

Den fina metallkrukan passar perfekt att ha som ljuslykta också, bara att ställa i ett blockljus, fiffigt:)


Tjingeling aka

26 kommentarer:

  1. Underbara bilder, Aka!
    Så bra att ha krukan till flera olika varianter i inredningen, I like!

    KRAAM

    SvaraRadera
  2. Gah, vilken snygg kruka!! Älskar minigranar:)).
    Du har det så himla fiiint, och gardinen är lovely.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Så underbart att kunna elda i en vedspis, minns lukten och värmen i mammas kök när hon eldade i sin!

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Du har det sa fint hemma hos dig. :-)
    Gillar spisen och granen star i en sa himla sot kruka. Varma kramar Anette

    SvaraRadera
  5. Fin vedspis, ett smycke i sig. Både vacker och varm.. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  6. så gulligt och fint och vilken fin spis.
    Ha en fin lördag!
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  7. Åh nu blev jag alldeles nostalgisk en sådan vedspis hade vi i vårt förra hus, gick ju tyvärr inte och ta med när vi flyttade. Så vackra och värmer så gott . Kram

    SvaraRadera
  8. Fint stilleben du fått till på den härliga spisen!! Jag gillar tegelväggen också...är ganska svag för tegelväggar, me like;))
    Mina små granar har jag fått kasta ut, för dom barrar som bara den, fniss...
    Ha en mysig kväll nu:)
    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Ohh så fint och fint granen pryder där,

    tack för du är flitig att besöka mig, det värmer
    kramar

    SvaraRadera
  10. Vilken härlig vedspis! Önskar så att jag hade gjort plats för en sådan i köket när vi byggde huset, tror den hade använts flitigt så här års!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  11. En sådan vedspis fanns här i huset när vi köpte det, men vi valde att byta ut den mot en braskamin som vi mycket av. Nog skulle det ha varit lite roligt att ha vedspisen kvar, är vad jag tänker när jag ser dina fina
    foton!
    Ha det gott!
    Melodys matte som tittar in här då och då!

    SvaraRadera
  12. Du har så otroligt hemtrevligt hemma hos dig! Gillar stort!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  13. Vår vedspis (som vi också eldar i ofta) är likadan som din men spegelvänd. Den har nummer 27. Jag är så glad för den lilla vedspisen!
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  14. God fortsättning på julen! Hoppas den varit bra.
    Minigran kanske man ska prova? Våran stora åkte ut idag, barra som en tok!

    Ha en toppen helg
    Kram Kia

    SvaraRadera
  15. Wow så fint! Den där lilla vedspisen är verkligen helt underbar, vill ha!

    SvaraRadera
  16. Oj, så förtjust i din vackra krukhink jag blev! Nu måste du berätta vad du hittat den?

    Ett riktigt gott nytt år önskar jag dej!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  17. Åh, så fint vedspisenär underbar kram Diana

    SvaraRadera
  18. Vilken vedspis, instämmer med ovanstående, makalöst vacker!
    Kram

    SvaraRadera
  19. Fina Aka det är inte bara din vedspis som värmer utan också alla dina varma härlliga kommentarer hos mig, blir alltid lika glad att läsa dem o att hälsa på hemma hos dig. Underbara bilder du bjuder på idag skulle gärna sitta framför spisen, ta en kopp kaffe o snicksnacka med dig. Ha nu ett härligt nyår. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  20. otroligt fint det var där på spisen! har tallkvistar i min likadana hink:)
    Gott slut fina du och tack för alla fina kommentarer hos mig! Ser fram emot att läsa din blogg 2013 också. kram Nilla

    SvaraRadera
  21. Tack för ett fint bloggår med underbara inspirerande bilder! Gott nytt år på dig vännen! Kram Maria

    SvaraRadera
  22. Dessa granar är så otroligt vackra. De är så sköra men ändå majestätiska på något sätt. Undrar om de går att plantera ut på sommaren?! Annars får det gå ändå.

    Gott nytt 2013!

    SvaraRadera
  23. Åh, önskar att vi hade ett kök med en sådan spis...
    Tack för hälsningen på min blogg!
    Gott slut och en fin nyårsafton önskar jag dig!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  24. De små granarna är ju så fina och så snyggt du gjort på den vackra gamla spisen!!

    Önskar dig ett riktigt gott slut och ett GOTT NYTT ÅR!!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  25. Det är så vackert! Så ombonat och så vackert. Gillar dina bilder. Som vanligt kan man säga :)

    Och nu önskar jag dig det bästa nyåret!

    Kramar

    SvaraRadera