söndag 2 december 2012

LANTLIG FÖRSTA ADVENT






Första adventsljuset sprider stämning hemma hos oss:)




Första 
Advent


Bloggerskan har haft en riktigt trevlig dag! Först besök hos pappa för lite adventspiff hos honom:) Dessutom hann vi med en jullunch också, mums! Och sedan hem till svärmor som bjöd på en middag to die for, tack Gunvor - alltid lika supertrevligt OCH GOTT  att besöka dig:)) Tyvärr glömde jag kameran hemma (eller tur kanske somliga tyckte, haha) så det blev inga pics därifrån (som jag vet att släkten på annan ort hade velat se:)) Däremot vill jag göra mitt bästa för att försöka sprida lite första advent-feelings till alla er som kikar in här...





















Foton: Aka privat.



Lantlig touch hos mig som ni ser:) 

Nu - dags att kika in och inspireras av all hääärlig adventstämning ni bjuder på:)



Kramiz aka

34 kommentarer:

  1. Hej Aka!
    Alltid lika mysiga bilder som du bjuder på...jag gillar ju förstås det lite shabbiga bordet som du visar :))
    Ha en fortsatt trevlig kväll !!

    Har ni mycket snö?
    Kram Bia

    SvaraRadera
  2. Mys och fina bilder..Önskar dig en ny fin vecka..kram

    SvaraRadera
  3. Tack för underbar adventsstämning! Så fiina bilder. Amaryllisen är så vacker, den passar så bra där på bordet i den fina tunnan.
    Önskar dig en fin första advent.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Lantligt och sååå fint!!!

    Adventskram:)

    SvaraRadera
  5. Så fint du pyntat och vilken fin header du gjort!
    Ha en fin kväll!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Pyntat och fint och super fin ny header.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Min vita amaryllis blommar också precis i dag! Jag har en till som nog slår ut om en vecka eller mer. Bra att låta dem slå ut lite i otakt så har man ju blommor hela december, denna mörkrets månad. Adventskramar från mig till dig!

    SvaraRadera
  8. Ohh så fint pyntat och så mysigt att besöka både svärmor och pappsen

    Kramar

    SvaraRadera
  9. Åhh, vad mysigt ni har det Aka stor kram Diana

    SvaraRadera
  10. Det där bordet gillar jag mycket!!

    Kram på dig

    SvaraRadera
  11. Mys, Mys, Mys! Vad fint att sätta amaryllisen i en sådan gamal fin trätina. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  12. Vad jag gillar din amaryllis, speciellt med den fina "krukspiralen" som du satt i. En sadan skulle jag vilja ha i mina krukor pa verandan. Har inte sett dem har. Kanske skulle jag ta mig for att forsoka gora en.
    Du en liten fraga. Skulle du vilja dela med dig av hur du gor ditt blogghuvud, ett sadant med flera bilder? Ar lite sugen men har inte sett om det finns nagot specifikt program for det eller om man nu maste gora det i Photoshop eller sa.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  13. Härligt! Stor mysfaktor hemma hos dig. Önskar dig en fin start på veckan!

    Kram Sanna

    SvaraRadera
  14. Så fint du har pyntat på det gamla fina bordet (jag har fortfarande inte hittat mitt som var likadant, nu är det inte så att jag har så många ställen att leta på, men jag har ju undrat vart det tog vägen - jag lämnade det med huset, det riktigt gamla huset, när jag sålde det, för det såg jag när jag var inne där för ett tag sedan - vilka misstag man begår, eller hur?).
    Det var väldigt fint med amaryllisen i smörbyttan (smör? bytta i alla fall).
    Tack för den stämningen.
    Kramar

    SvaraRadera
  15. Åh men åh så ljuvligt och bordet I love it ! Kram

    SvaraRadera
  16. Åh, så fint och mysigt! Hoppas du hade en fin första advent.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  17. Mysigt du har det där i ditt lantliga kök, och mysigt med lite adventsstämning. Själv missade jag lite av adventsfeelingen hemma, men tog igen det med ett skönt julbesök på Malmöhus Slott.

    Kram kajsa

    SvaraRadera
  18. Lantligt och härligt! Adventsstake, vit amaryllis och den gamla spannen (för det är det väl eller en ostform?), brickor och ett väl använt bord - underbar kombination!
    Tack så jättemycket för dina alltid härliga och positiva kommentarer!
    Kram på dig! Eva

    SvaraRadera
  19. Tack för att jag fick njuta av vacker advent stämning...vita amaryllis...tycker jag mycket om!
    Önskar dig nu en bra vecka! Var rädd om dig fina Aka!
    Kram och vink från mig.

    SvaraRadera
  20. hejsan! vad roligt att hitta en fin blogg med lite färg i. Jag har själv nyligen startat upp en blogg och tittar nu runt bland alla duktiga bloggerskor...titta gärna in til mig om du har en stund över <3 Nina

    SvaraRadera
  21. Och härlig advenstämning bjöd du på, känner värmen enda hit. Vit amaryllis stor favorit hos mig. Ha en härlig kväll. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  22. Riktigt fina bilder.

    //Petra

    SvaraRadera
  23. Du är så inspirerande att det räcker med att göra det näst bästa ;) Om du fattar hur jag menar ;)
    Så mysigt!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  24. Ni har det så mysigt hemma hos er =) Det är så man vill bjuda in sig själv för att få se det fina in real life *skrattar* Hopaps ni mår fint. Stor kram från mig =)
    PS: Nu är det tävlingsdags på min blogg

    SvaraRadera
  25. Vilken fantastisk adventsstämning och vackra bilder! :)

    Kul att du tyckte om mitt nät-magasin. Det gör mig såklart väldigt glad!

    Jag önskar dig en fin dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  26. Det lantliga är vackrast!
    Fin advent ni haft, hoppas veckan fortsätter så.
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  27. Jag får verkligen advents stämning av dina underbara bilder!! Ha det gott kram från vännen Maria

    SvaraRadera
  28. fina bilder.
    Här har vi fått riktig vinter med snö och kallt.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  29. Taaaaaaaaack Petra för din kommentar, uppskattas!!!

    Största kramen aka

    SvaraRadera
  30. Så fint du gör! Min adventljusstake fixa jag igår! : ) Bättre sent än aldrig. Får tända den ikväll kanske istället.

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  31. Hej!
    Du har verkligen fått till en fin advent. Fint med amaryllisen i träämbaret.
    ha en fin fortsättning på veckan.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  32. Ja här var det adventskänsla, så mysigt! Och ditt bord blir alltid rätt oavsett årstid känns det som.
    kram linda

    SvaraRadera
  33. Ååh du har så fint, Aka! Så vacker adventsljusstake och det lantliga är så ljuvligt fint hos dig. Får alltid sån stark längtan till att bo i ett stort hus på landet när jag kikar in här :)
    Tack för dina härliga hälsningar & stor kram!
    Madeleine

    SvaraRadera