måndag 10 december 2012

KUDDE MOTIV UGGLA






Ljuset lyser -  och i bakgrunden, den fiiiiiiinaste kudden:))) Huuuur stor tur har inte jag som haft turen att vinna i utlottning hos den här söta tjejen:)))




Scener ur ett 
äktenskap - del 6





Bloggerskan till maken: Du... kolla in den här kudden... nu vill jag säga MED EN GÅNG att du inte får sabba den!!!

Maken: ?????






Bloggerskan: Jamen du vet hur det brukar bli, du sitter ner den fullständigt och sedan ser den ju ut som sju svåra år, fattar inte hur du bär dig åt!!! 

Maken: ??







Bloggerskan: Det här är den finaste kudden som finns i heeeela huset och jag VILL INTE att den ska bli nedsutten och förstörd!!




Maken: Alltså... det finns kuddar överallt i hela huset!!! Det är ju som att befinna sig på ett minerat område!!!!

Bloggerskan: ????





Foton: Aka privat.


Slutsats: Design, form och estetik uppfattas alltid individuellt! 



Tjingeling aka

35 kommentarer:

  1. Hahahaha... härligt med ett gott skratt :-) Kul läsning! Jag scrollade ner, och ner och ner för att se hur slutet skulle bli och leendet blev bredare för varje "scroll". Jag håller med dig, kudden är verkligen jättefin och det där dilemmat kanske du inte är ensam om ;-)

    SvaraRadera
  2. Men snygga stolar i alla fall....och snygg kisse också,hihi...
    Ha en fin kväll/natt..fniss...
    Många kramar Bia

    SvaraRadera
  3. Hahaha, ja, man kan ha olika perspektiv... Finfin kudde är det i alla fall! Godnattkram från Bergen

    SvaraRadera
  4. Roliga, underbara och varma du. Vilken fin kudde jag vill ha.. Fattar inte vad det är med makar och kuddar, verkar vara en epedemi liksom.. Kraaaaaaaam Pia

    SvaraRadera
  5. När jag ville köpa på oss lite fler kuddar frågade mannen var vi skulle sitta.
    Kram Anita

    SvaraRadera
  6. Hahaha, jag kan inte ha fina kuddar f;r maken f;rst;r dem, jag har gett upp!!!!
    Fin kudde, vilken fin vinst!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  7. Känner igen det där! Grattis till vinsten! Väldigt fin!!!Önskar dig en fortsatt fin vecka! Kram Anna

    SvaraRadera
  8. haha så underbar konversation varvat med bilder!!!!!! kram Nilla
    ps fin kudde!

    SvaraRadera
  9. Där fick du mig att fnissa =) Härligt att läsa. Här låter det precis likadant. Mannen är dett ständigt frågetecken *hihi* Kram och ha en fin dag nu <3

    SvaraRadera
  10. Grattis till vinsten! Du är för härlig, vilket klockent inlägg! Hihi!!
    Ha en fin dag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  11. Ha ha, du är rolig! Och visst är det så att det uppfattas olika, nersuttna kuddar hittar jag ofta hemma! Du visar fantastiska bilder och grattis till den fina kuddvinsten!
    Ha en fin dag!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  12. Haha! Och alltid (oftast) är det männen som inte fattar ett enda dugg!! Fin kudde, grattis! Och så ser jag en jättefin ripsmatta... gammal eller ny??

    En fin dag önskar jag dej!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  13. Haha,underbart! kunde ha varit hemma hos oss det samtalet ägt rum;) fin kudde! grattis!
    Stor kram fina du!

    SvaraRadera
  14. Hahaha, det där MÅSTE jag bara få visa för maken! Han tror nog att vi är ensamna om den där problematiken... Och det har gått så långt så jag har fått kuddförbud! ;-)
    Fast jag köper inte "fler", jag byter bara överdragen nu. Man måste vara smart... hihi.
    Klockrent skrivet!
    Kram, Judita

    SvaraRadera
  15. Åh vad fint du har det hos dej!
    och överdraget på stolarna var bara SÅ fina med! :)

    SvaraRadera
  16. Ja se dessa "karlar"....vad ska vi göra med dem?
    Känner så igen mig....men vänta ska du se att de kommer, de kommer den där "känslan" för det vackra. Men det tar FLERA år!!!....*fniss*...
    Kör med kvinnlig list, du vet...hi,hi,
    Må gott kära Aka! Kudden var sååå läcker!
    Kram och vink från mig.

    SvaraRadera
  17. Hihi, så sant Aka:)

    Jättefin kudde, ugglor är söta!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  18. ha ha underbart och vilken fin kudde gahhh vill ha : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  19. Härligt! Kudden är superfin, kram

    SvaraRadera
  20. Hihihi...genetiskt tror jag :) Jättefin kudde.
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  21. Åh, den passade perfekt hemma hos dig!
    Du har ett attans fint hem! :)
    Kul att du gillade den.... :)

    Kramar i massor!
    /Åse

    SvaraRadera
  22. Verkligen en jättehärlig kudde;-)!
    Ha det gott!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  23. Ha, ha. Som en scen hämtad hemma hos mig. Vad är det med kuddar o män som inte stämmer???? Och kudden får gärna flytta hem till mig. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  24. hahahahahaahhaahahaaa!!

    Kram Ida

    SvaraRadera
  25. Guuu, så jag känner igen mig! Hahahaaa...

    kram

    SvaraRadera
  26. Det där var ju kul att höra! Då är det inte bara här alltså......
    Här knölas kuddar ihop överallt och filtar, i en enda röra, och det finns ingen som puffar kuddarna tillbaka och ibland tänker jag, nu åker han ut......men då gapar och skriker jag lite och så puffas dom och så är vi tillbaka på ruta 1 igen. Kan man gå i terapi för detta? Fast jag vet inte om det är jag eller omgivningen som behöver gå......
    Men vi är flera ser jag! Känns skönt så!
    Kramar

    SvaraRadera
  27. Hihihi.. fniss fniss.. sådär är det här med!! Hur svårt kan det va liksom??! Åååh jag såg en så rolig humorbild om just det här dilemmat, som jag gärna skulle vilja visa, MEN nu hittar jag den inte.

    Kram Sanna

    SvaraRadera
  28. Haha vet precis hur det är, har några märkta kuddar här hemma som mannen inte får ha, tyvärr tar hunden dem ibland;)
    Ha fina kvällen, kram

    SvaraRadera
  29. Underbart inlägg!!!!!! Visst är det så! Så mycket skrynklor som jag hittade på "renkudden" härom dagen... så jag fattar! ;)
    Kram /Maria

    Förresten, den kudden är såååå fin! Grattis till vinsten! Igen ;)

    SvaraRadera
  30. Den är verkligen hur fin som helst, klart att den inte får bli förstörd!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  31. *skratt* Ja, det där känns ju igen ordentligt :) Här är ju så mycket kuddar också och alla klagar på det. Utom jag som tycker att det är precis som det ska vara :)

    Ugglan är superfin, så se till att maken håller sig undan :)

    Kramar

    SvaraRadera
  32. Tänk att "dom där" inte ser kuddar som dekoration utan tror att de ska användas! Samma hos oss!
    Söt var han, ugglan.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  33. ha,ha,ha typiskt karlar !! men kudden är ju jättefin

    kram kajsa

    SvaraRadera
  34. Åh vilken fin kudde, den hade passat perfekt hemma hos mig :-)

    SvaraRadera