lördag 1 december 2012

JULKÄRVE VID INFARTEN








Inte bara mumsigt för pippisarna - riktigt hemtrevligt också:)




Med tanke på
fåglarna...




Jag hinner iiiingenting här hemma, puh! Och jag är sååå imponerad av alla ni bloggerskor som både hinner pynta OCH uppdatera bloggen varje dag - wow!!! Hur bär ni er åt, tipsa gäääärna:)) Men lite stämning har även jag hunnit med att få...




Foton: Aka privat.


Enklast tänkbara, men charmigt tycker jag:) Och såklart lite adventsljusstakar och stjärnor i fönstren. Helt otroligt, i morgon är det redan första advent!!

Önskar er en trevlig lördagkväll!!


Tjingeling aka


29 kommentarer:

  1. Åh vad juligt och hemtrevligt det är med kärve. Fast var är snön? titta in hos mig så får du se .. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Så fint du gjort det! Du hinner ju visst. Det är jag som inte hinner och det är jag som sitter här förundrad över alla andras energi och tid till allt - hur gör man? Vi får börja nån slags frågelåda om hur man disponerar tiden, jag bara sitter här och bläddrar och tänker mig trött.......
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Det är väl inte så bråttom. det är ju 3 veckor till jul det är väl då allt ska vara klart eller? annars blir det jul ändå har jag lärt mig.
    Ha nu en fin advents söndag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Så fint du gjort det med kärven!!
    Visst är det så att tiden inte riktigt räcker till. Inläggen är en sak men tyvärr är det svårt att hinna kommentera på andra bloggar.
    Ha en fin lördagskväll, kram Suss

    SvaraRadera
  5. Har du inte fått någon snöö?????
    Ska också inhandla en kärve till pippisarna! Jag är inte färdig med pyntet, hinner inget heller!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Så härligt mysigt med kärve, jag är inte på långa vägar klar med mitt pyssel det får ta den tid det tar, ha en fin 1.a advent. Kram

    SvaraRadera
  7. Såmfint du gjort!!!

    Jag vet inte hur andra gör - de jobbar kanske ine? Bloggen är deras jobb?

    Ha en fin kväll

    SvaraRadera
  8. På nåt sätt är det gott att höra att det är nån mer än jag som inte hinner och orkar, man får nästan lite ångest av alla bloggare om pysslar så mycket, men jag ska nog pyssla och fixa också .... ett annat år!
    Du har gjort fint med julkärven och det blir fåglarna glada av och jag blir glad av dina bilder!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  9. Hihi, jag hinner inte heller:)). Men jag kör samma adventspyntning som förra julen, då går det lite fortare:). I dag försvann sambon på hockey (Frölunda) och sedan på julfest, så då har jag pyntat och fixat.
    Så mysigt med en kärve utanför. Jag har matat fåglarna lite extra nu när det är så kallt.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Blev ju bra det där och fåglarna blir nöjda också!
    Har inte ni fått nån snö?
    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  11. Önskar att man kunde plussa på lite extra timmar på dygnet. Jafg tror att det är likt för alla, man hinner inte riktigt med. Bästa tipset gör det som är roligt o njut av det, det blir jul ändå. Önskar dig en fin advent. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  12. Jaa nu går det undan :))
    Har pysslat hela dagen....har inte varit ute mycket idag....här har det snöat hela dagen...vi har fått ca 40 cm snö...så det är julstämning på hög nivå, fniss...
    Ha en fin 1a advent ;)
    Stor kraaaam Bia

    SvaraRadera
  13. Så fint för både er och fåglarna!
    Bara att invänta snön...vi fick 4 dm i natt :)
    Ha en fin advent,
    kram Sussi

    SvaraRadera
  14. En kärve är SÅ charmigt! Småfåglarna tycker nog detsamma. Här har vi tjuvstartat och tänt det första adventsljuset redan inatt, hemmarullade bivaxljus...;-( Riktig trevlig advent till dig och de dina. Kramis

    SvaraRadera
  15. Men vad fint =) Klart små fåglarna med vill ha mat. Hoppas du har det fint. Ska kika lite i bloggen och se vad jag missat =)
    Kramen

    SvaraRadera
  16. Enkelt och fint och gott åt fåglarna!

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  17. Mysigt och glada fåglar kram Diana

    SvaraRadera
  18. Tänk så här: Julen är ingen tävling som handlar om vem som hinner göra mest, fixar allt själv från grunden osv. Lägg ner kraven och "bara var"! Ooops, nu var jag lite kontroversiell ;-)...

    Kram!

    SvaraRadera
  19. Idag utses vinnaren av min utlottning<3

    SvaraRadera
  20. Vad härligt med julkärve. Gammeldags och så trevligt.

    Aka, jag förstår inte jag heller, hur farao andra hinner med :-)

    Kram

    SvaraRadera
  21. så fint med julkärven.
    Ha en fin kväll.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  22. När jag tittar förbi är det redan söndag...och helgen är snart slut. Hoppas att du har haft det riktigt bra! Så gott för pippisarna att få en julkärve! Sedan är det så himla mysigt också!
    Var rädd om dig Aka!
    Kram och vink från mig.

    SvaraRadera
  23. Hejsan hejsan!

    Ja det är allt lite stressande, men jag försöker ta det i min egen takt och låta bli tänka på hur andra gör. Men visst undrar man hur folk hinner med allt ibland.

    Vilken fin julkärve ni gjort! Det ser så fint ut med kärvar och jag skulle gärna vilja ha en själv. Undrar om det går att få tag i en här.. får undersöka saken.

    Tack för berömmet om min julheader. Jag blev riktigt nöjd själv faktiskt. Ibland får man till det ;)

    Ha en skön söndagskväll!
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  24. Ja hur hinner folk :)
    Försöker lulllulla lite men hinner aboslut inte fota allt, och dåligt med ljus är det också eftersom man jobbar osv....
    Hur som helst, jättefint med kärven ju!
    Ha en fin första advent, kram Helena

    SvaraRadera
  25. åhhh vad fint med julkärve : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  26. Själv har jag virkat en julkärve av torkade vasstrån, ekologiskt odlade i närmiljö.
    Tjipp tjopp

    SvaraRadera
  27. Taaaaaack Katrin för din kommentar, du har helt rätt!!!

    Kraaaaaaaam aka

    SvaraRadera