tisdag 18 december 2012

LANTLIGA JULGARDINER





Rött, vitt och lite grönt - my christmas:)



Jul i
köksfönstret



Det är inte lätt att hitta rätt gardin i ett haaaaaaaaav av alla julgardiner ute i butikerna! Det som är snyggt i butiken behöver nödvändigtvis inte se bra ut hemma hos mig. Jag ville ha ett par tidlösa julgardiner som skulle passa in i husets miljö, gardiner att ha många jular framöver...







Grovt tyg, hällor och träknappar.






Foton: Aka privat.

Det blev charmigt tycker jag:) Gardinerna hittar ni här.

Nu, dags för lite mat och sedan - julkortsfix:)


Kramiz aka

33 kommentarer:

  1. Vilken underbar gardin, den är lite gammaldags påminner om ett madrasstyg som min mamma hade... super snyggt!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Kan tänka mig att dom passar utmärkt i erat hus! Verkligen snygga,älskar mönstret:)
    ha de gutt! kramizar!

    SvaraRadera
  3. Jätte snygga...dom där gardinerna har jag sneglat på i några affärer här i stan..det finns kuddar i tyget också...har jag tur kanske jag hittar dom på rea fniss...dom passar jääätte bra hos er ;))
    Ha det bra i julruschen nu vännen!
    Stor kram bia

    SvaraRadera
  4. Jättefina gardiner, passar hur bra som helst hos dig! Nu kom jag o tänka på att jag ju har några randiga, fina jag med men jag har ju inget rött i år så de fick bo kvar i kartongen. Fast nu när jag ser dina saknar jag dem lite...
    Kraaaam! Judita

    SvaraRadera
  5. Snyggr med madrasstyget som gardiner!

    Kram i julbrådskan!
    Eva-Mari

    SvaraRadera
  6. Av den lilla glimten jag såg i förra inlägget förstod jag att gardinerna skulle vara ursnygga hemma hos dig o det är de verkligen. Du får till en så varm o härlig känsla att man bara vill komma o hälsa på. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. Åh, så snyggt! Skulle passa fint i mitt kök också!
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  8. Passar bra här också! Fattar att du köpt dom nu.. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  9. Ursnygga! Vill också ha! ★ :)

    Ha det bäst!
    Kraam
    Ina

    SvaraRadera
  10. Åh, nu blev jag lite kär:)). Så himla snygga gardiner!! Passar som en smäck hemma hos dig. Jag har inte gardiner i köket, nu blev jag sugen på att köpa det:)).
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  11. Dom där var väl helt perfekta! Härligt tyg, underbara knappar och fint mönster. Där hittade du verkligen helt rätt! Superfint!!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  12. Så snygga! Och så scrollade jag ner och såg vilket underbart tyg! Underbart!

    Kram
    Pernilla

    SvaraRadera
  13. Superfina gardiner, gillar dem verkligen

    SvaraRadera
  14. Sååå fint, så mysigt med julpynt och du har det helt kanon.
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  15. Hej Aka,

    Du träffade mitt i prick med det gardintyget. Jättefina! Passar fint in i ditt hus. Mönstret påminner om gamla bolster från förr. Vilket supersött pepparkakshus ni gjort! Det är en av många saker jag ofta tänker att, "nästa jul" då ska jag fixa ett! Men jag kommer visst alltid på det lite för sent ;)

    Kram Sanna

    SvaraRadera
  16. Riktigt snygga gardiner och vilket härligt tyg! Påminner om mormors madrass tyg, fast det var blått!Har du sytt dom själv eller fanns de att köpa färdigsydda?
    Kram Helena

    SvaraRadera
  17. Så festligt! Precis som några tidigare sagt är det ju samma mönster som i gamla madrasstyg fast de var ju blåa. Men det blev jättesnyggt där hos dig, gillar att de är långa.
    Tack snälla, jo då du har delgett mig infot om din header TVÅ gånger hihi!! ;-) Men bättre än ingen.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  18. Du lyckades verkligen hitta perfekta gardiner =) Jag älskar dom. Passar jättebra hos er.
    Ser så mysigt ut att man vill kryp in och hälsa på *hihi* Hoppas du har det fint. Kram

    SvaraRadera
  19. Åh de är så fantastiskt fina de där gardinerna, har dräglat så många ggr över Svanefors fina textilier i den där stilen... men det passar liksom inte hemma hos mig. Men hos dig är det perfekt!! Ha så härligt! kram Milla

    SvaraRadera
  20. Vilket läckert tyg, snyggt med träknappar ! Kram

    SvaraRadera
  21. Jätte fina gardiner!
    Lite som madrass tyg man hade förr, eller hur?
    Ha en fin kväll,
    kram Sussi

    SvaraRadera
  22. Superfina, gillar mönstret massor.
    Stor kram

    SvaraRadera
  23. Vilka underbara gardiner! Helt i min stil, lyckat val.

    Kram kram

    SvaraRadera
  24. Perfekt! Helt perfekt!

    Kramar

    SvaraRadera
  25. Underbart fina! Den reklamen borde du få betalt för! Jag önskar dig en riktigt fin jul!!! Kram Anna

    SvaraRadera
  26. Åh, så fina! Underbart kök du har!!!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  27. Dessa var superduperfina! Jag som inte är så förtjust i gardiner bara älskar dessa! Du har så bra smak! Kram!

    SvaraRadera
  28. Tittar in en liten sväng och önskar dig GOD JUL !!!
    Simma lugnt, kram från Maria ♥

    SvaraRadera
  29. Fina gardiner med ett mönster som jag tycker var väldigt trevligt.

    Ha dte gott Aka

    SvaraRadera
  30. Det ser verkligen ut som att du har hittat rätt julgardiner....de är superfina hos er :)

    Önskar dig en riktigt God Jul och Gott Nytt År!!
    Kramisar
    Ulrika

    SvaraRadera
  31. Jättesnygga gardiner........önskar dig en riktigt God Jul
    kram Rosa

    SvaraRadera