lördag 17 november 2012

VINTERPIMPAD FÖRSTUKVIST





En mysig entré gör mycket för intrycket!



  Ombonad
  entré


Att hallen är viktig att hålla fin är ju helt sant, det är ju det första man möts av när man kommer hem, och det första en gäst ser. Men jag tycker att förstukvisten är minst lika viktig! Bort med alla påsar till pappersinsamlingen, glas som ska till återvinningen och låt inte den där gamla stolen eller verktyget som ska ut i garaget eller till soptippen stå framme (någon mer än jag som känner igen sig i den beskrivningen, haha)! Fram istället med växter för årstiden, textilier och lyktor:)
















Foton: Aka privat.


Återstår lite mer piff här, bland annat ska julkransar upp på pardörren - men det får vänta någon vecka till:))


Önskar er en fin lördagkväll!


  Tjingeling aka:)

35 kommentarer:

  1. Vad snyggt!! Så mysigt med täcket och den gosiga fällen. Första intrycket är viktigt:)). Hos dig känner man sig så välkommen:)).
    Och dina pardörrar..Oh my:)).
    Fin lördagskväll till dig.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Så fint! Så vill jag också ha det!
    Fäll och stol har jag, men inget så fint täcke!
    Får nog nöja mig med kransar till första Advent.
    Melodys matte

    SvaraRadera
  3. Så fint och välkomnande!
    Jag håller med dig i din beskrivning, allt som hamnar där ute!
    Ha en fin helg och mys ordentligt!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  4. Så mysigt och ombonat du har det, hade gärna stannat till en stund på din fina farstu kvist.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Bilder som tagna ur Lantliv, supermysigt. Känns otroligt inbjudande o välkomnande ut, jag kommer gärna o hälsar på. Ha en härlig lördag. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  6. Åh vilken vacker förstukvist och åh vilken vacker ytterdörr ! Så välkomnande, härligt inbjudande ! Kram och ha en fin kväll

    SvaraRadera
  7. Håller med dig...pyntar också på bron efter årstid..nu blir det lyktor..ljung osv.
    Till jul dyker det kanske upp en tomte, hihi...man kan aldrig veta...iaf om jag sätter ut ett grötfat, hihi.
    Ha en fin lördagkväll, vännen!
    Kram kram

    SvaraRadera
  8. Gud så fint! Inte pråligt alls utan bara mysigt. Paisleymönstrat täcke och fin spånkorg. Du kan verkligen dina saker.. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  9. Åh, så snyggt! Skulle kunna var taget ur vilken vacker inredningstidning som helst. Gud va du är duktig.
    Kramar Anita

    SvaraRadera
  10. Men vad mysigt! Jag har precis funderat på hur min stol ska pyntas, nackdelen är att min står inte under tak! Vart har du köpt renfällen?
    Kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måste ju tala om att du har en sak att hämta hos mig!
      Kram

      Radera
  11. Va duktig du är! Supermysigt ser det ut :)

    Kram

    SvaraRadera
  12. Bara sååå läckert, önskar att våran farstukvist vore STOR nog för nått liknande, men får knappt plats med en pall :)
    Men fick en idé till däckstolen(arna) på annat håll istället- om jag får plats hihi.
    VACKERT!
    Kramar Helena

    SvaraRadera
  13. En morgon när du går ut genom dina vackra paraddörrar.....kommer La Monique att sitta i din sköna stol...*fniss*... fryser gör jag inte( drar täcket över mig)sedan vet du att jag är norrländska!
    Så LÄCKERT Aka! De ska vara DU som fixar det så mysigt!
    Må gott vännen och var rädd om dig och de dina!
    Kram kram kram

    SvaraRadera
  14. En sann pimpare du! SÅ fint! Nattinatt fra Bergen

    SvaraRadera
  15. Du har helt rätt och tycker att det är väldigt rart att du tipsar, tror också att man ska börja göra så, kanske ta bilen till stan, sedan bara gå på ex parkeringen vid centrum först med honom, sedan utöka och bara in och vända från parkeringen in mot centrum nästa gång för att utöka det lite så kanske det försvinner för han blir verkligen tokstressad

    Krraaaam

    SvaraRadera
  16. Tack än en gång och du har helt rätt, har inte tänkt i de banorna innan, så ska absolut tänka så
    kraaam

    Tror också att man kan köra samma metoder på hundar det är ju rädsla som rädsla

    SvaraRadera
  17. Håller med, det ska se inbjudande ut redan på verandan! Och du har lyckats så bra:) Som alltid.

    Ha en skön söndag!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  18. Känner både igen mig och håller med dig...
    Din entré är verkligen fin, ombonad och varm :)
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  19. Så jättefint du har gjort, du ger inspiration vännen! Ha det gott kram från Maria

    SvaraRadera
  20. Så fint du har gjort på din entré, man möts av värme... härligt.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  21. Åh, så vackert! Så vill jag också ha det, men var gör jag då av återvinningskassarna?
    Kram Eva

    SvaraRadera
  22. så mysigt du har gjort.
    Ha en fin kväll.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  23. Jättefint - ska genast ta bort en blandare och en ikea påse (som jag hade tänkt hämta lite ved i) som skräpar på förstukvisten ...ha ha. Men det blir alltid så efter ett tag - man pimpar och sen förfaller det tyvärr efter ett tag - det gäller att hålla efter ;)

    Kram ullis

    SvaraRadera
  24. Åh, så mysigt du har det på förstukvisten, det ser väldigt inbjudande ut!!

    SvaraRadera
  25. MEN så fint och mysigt du har gjort det! Tack för att du påminde mig om att jag inte gjort NÅNTING än ute på våran farstukvist- den är ju så fin men vi glömmer bort den eftersom vi till 99% går in genom grovingången...
    Kram Judita

    SvaraRadera
  26. Stor, härlig och fin förstukvist har du verkligen. Det ser alltid så ombonat ut när du visar bilder. Hur kallt har ni nu? Kan man sitta där på skinfällen med filten över sig och dricka en kopp kaffe utan att frysa ihjäl?

    Kram Anette

    SvaraRadera
  27. Så mysigt du har det Aka, ditt hem är underbart och genomsyrar samma värme som du har kram Diana

    SvaraRadera
  28. Åh så fint, jag ska oxå pimpa min entré i helgen... Kram

    SvaraRadera
  29. Åh så vackert du har gjort, kram

    SvaraRadera
  30. Vad fint du har det. Jag kan absolut tänka mig en varm glögg insvept i filten och njuta av novembers sista dagar.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  31. Jag har ju städat undan det! : ) Nästan i alla fall. Visst gör en fin och städad entré ett bättre intryck och likaså hallen men det är där som allt oftast hamnar.

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  32. Så otroligt fint du gjort på furstukvisten. Inbjudande och lite vintrigt! Lovely!

    Du har sannerligen känsla du!

    SvaraRadera