måndag 12 november 2012

TV-RUM I LUGNA FÄRGER






En lugn färgskala att leva med länge...




Uppdatering
TV-rum



Jag ville ha en salongskänsla i TV-rummet, en sober färgsättning med en touch av en kolonial inredningsstil. Det var viktigt att skapa en klassisk stil, en inredning som håller över tid. Resultatet blev en mix av mörka möbler och detaljer, en beige färgskala blandat med småklickar av smutsblått och på det - lite guld:) 




Mediabänk i mörkt brunt, nästan svart färg - med skavda kanter. Det ser ut som om möbeln hängt med länge fast den är helt ny.












Det guldiga tas upp i gardiner med linnestruktur och i ramar. I förgrunden en kudde i den smutsblåa-färgen som jag berättat om tidigare...



... en färg som kommer igen i tavlan. Här ser man också att färgen på de bruna askarna fångas upp av liknande nyanser i tavlan.

Foton: Aka privat.

Så här blev det alltså från en annan vinkel i TV-rummet! Vill ni se tidigare inlägg från TV-rummet så finns det här.

Ännu återstår en del piff och puff såsom kuddar, matta och fällar/plädar. Dessutom ska en tavla upp på väggen. Återkommer med det:)) 



Hope you like it:)

34 kommentarer:

  1. Först vill jag tacka för den snälla kommentaren om min blogg :)gulledej! Jag gillar din också !
    TV rummet blev jättesnyggt! fin färgsättning...
    Har själv lite murrigt i vardagsrummet...ganska mycket brunt för tillfället...men jag ändrar ju ibland,fniss. Det där kommer ni nog att trivas med tror jag :)

    Ha en fin kväll!
    Stor kram Bia

    SvaraRadera
  2. Salong? Jajamensan...Guuud så snyggt och just den blå färgen till guld och beigt. Du kan du.. Älskar ditt lilla brickbord i trä också. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Jamen,,,,galet snyggt som vanligt, du är superbra på att få till det. Jättefina runda askar, har du köpt dom nyss?
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  4. Såå fint du har!!
    Önskar dig en riktigt fin vecka:)
    Ha det gott!
    Kram Emma

    SvaraRadera
  5. Så fint!!! Jättefin bordslampa. Var har du köpt den?
    Kram kram
    Nelya

    SvaraRadera
  6. Gud va du är duktigt. Rum efter rum och alla lika snyggt inredda! Kramar Anita

    SvaraRadera
  7. Så fint och genomtänkt!
    Gillar verkligen stilen.
    Ha en fin vecka,
    Sussi

    SvaraRadera
  8. Wow vilken härlig känsla du har skapat i rummet. Här skulle jag gärna slå mig ner under en filt, med ett glas rött o bara njuta. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  9. Jättefint, verkligen. Du gillar samma färger som jag, fast jag har inte blått utan grönt. Härligt! Kram!

    SvaraRadera
  10. Jättefint i ditt vardagsrum! Älskar färgerna:)). Jag har lite samma smak hos mig:)).
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  11. Supersnyggt!
    Verkligen stilfullt och ändå en härlig varm känsla i detta rum. Kram Suss

    SvaraRadera
  12. I like it!!!

    Så snyggt och jag blir så sugen på att göra om här hemma när jag ser ditt fina hem!!

    Hoppas din vecka börjat bra!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  13. verkligen mysigt och fint tv-rum
    Ha en fin kväll!
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  14. Verkligen jätte fint! Så himla mysigt!
    Det har du lyckats bra med.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  15. Verkar som du lyckats hålla det precis som du tänkt dig från början! Snyggt med inslag av guld, tycker naturligtvis jag, som gillar allt som glittrar!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  16. Ni får det så fint och det är verkligen inne med mörka möbler igen - har jag hört - men vem bryr sig egentligen huvudsaken att man trivs och får det hemtrevligt, gillar verkligen det guuuuuldiga ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  17. Så mysigt det blitt! Vad fort det blev klart, känns som om jag missat något. Trodde du startade igår typ?! Gillar valet av färger och möbler. Är också förtjust i de där nästan svarta trät som är så vanligt förrekommande hos många amerikanska inredningstidningar just nu. Tycker du lyckats piffa rätt bra ändå men ser fram emot ännu mer.
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
  18. I like it ! Lampan är super snygg ! Kram

    SvaraRadera
  19. Vilken fin färgskala =) Du har det sååå supermysigt! Jag tror att detta med lugna behagliga färger är just vad vårat stela tv rum behöver, får liksom inte riktigt till det där inne. Kram fina du

    SvaraRadera
  20. Underbar färgskala, så fint Aka bamsekram Diana

    SvaraRadera
  21. Så genomtänkt och vackert, jag tycker väldigt mycket om just denna färgskalan och lampan är jag så förtjust i!
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  22. Mycket fint! Där kommer ni trivas länge!

    SvaraRadera
  23. Mysigt teverum!
    Man kan få så snyggt med små enkla medel :)
    Kramen rara du♥

    SvaraRadera
  24. Jättefint! Det där har du gjort bra! Både snyggt och väl genomtänkt.

    Och modernt! Jag har ju hört att vitt nu inte är lika inne utan att trä är det nya vita... eller hur man nu ska säga. T o m furu ska bli inne hörde jag i veckan.

    Jag som hatar furu. Hoppas att det inte blir sant! :)

    SvaraRadera
  25. Ja, vad ska man säga...??? Lyfter på min hatt och undrar "vad ska de bli av denna Aka". Sist men inte minst: allt är gjort av en tjej(mannen också)med ett hjärta av guld.
    Kramar om ärligt och varmt!
    Vink vink.

    SvaraRadera
  26. Gahhhh så läckert Aka så snyggt love it! kram Sofia

    SvaraRadera
  27. Jättefint Aka! Helt i min stil. Du har plockat upp färgerna så snyggt! Letar efter ljus och lykta efter en tv-möbel med dörrar, var har du hittat din?

    Ha en bra dag - Kram Sanna

    SvaraRadera
  28. Ser superfint ut, där skulle jag trivas;)
    Kram

    SvaraRadera
  29. Hej hej!
    Snurriga jag!
    Hittar inte din adress och får inte din mailadress att fungera.... :(
    Kan du skicka mig den igen så jag kan posta din vinst?! :)

    Kram Åse

    SvaraRadera
  30. Den där postern med hästen eller vad det är, har jag också. Köpte min på Kreta...
    Så härlig känsla ni har där, underbart!

    kramen

    SvaraRadera
  31. Så fint. man blir lite avåndsjuk när man tittar på dina bilder och talang med färger. Vissa har det, vissa inte ;)

    Det är en gåva du skall vara glad och stålt över!

    Kram

    SvaraRadera