onsdag 14 november 2012

SVÄRTAD OCH MÅLAD VEDSPIS




Fotot ovan togs i våras, nu ääääääntligen har vedspisen blivit lite vackrare:)




Vedspisen i
köket



Vissa saker kommer jag bara inte till skott med..., som att måla och svärta vedspisen till exempel!! Det skulle jag har gjort för lääääääääääänge sedan... Men nu äntligen har jag tagit mig i kragen och fixat det:))



Skillnad va??? Målning pågår:) 




Foton: Aka privat.

Lite svårt att se skillnaden på bild, men det blev verkligen skillnad - och jag njuuuuter av en fräsch spis:))


Nu dags att titta in till er och inspireras:)))


Kramiz aka 

24 kommentarer:

  1. Verkligen fint med vedspis och en nysvärtad sådan samt nymålad vit rappning... Underbart. Vilken värme det ger av en gammal hederlig husqvarnaspis. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Visst blev den snygg, stor skillnad.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker nysvärtad spis! Tänk om man hade en sådan:)).
    Du har det så mysigt:)).
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Vad fint det blev!
    Du har det så himla mysigt hos dig.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  5. Ohh så tjusigt det vart =D, fint ni har det =D

    SvaraRadera
  6. Hääärlig spis, och du, tegelväggen gillar jag :)

    Jag har en liiiten köksö i köket och jag tror jag har en lika dan (vad kallas det)som hänger över spisen som du har :))Har koppar, silar,slevar o allt möjligt som hänger i den !
    Nu är det snart sleeping time så jag önskar
    god natt!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Men åh så fin precis en sådan hade min gammelmormor, ni ahr så himla fint hemma hos er Aka stor kram Diana

    SvaraRadera
  8. Visst blev det fint när man äntligen tar tag i det! Jag har faktiskt nyss skurat spiskåpan och det vita runt vedspisen och det blev så rent så i år behövde jag inte måla. Men spisen behöver fortfarande svärtas! Visst är vi lyckliga som har vedspis?

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  9. Det blir så fint när man svärtar emellanåt, jag ska ta tag i vår innan jul. Vi har en precis likadan fast spegelvänd. Använder du endast spissvärta eller gör du nåt annat också?
    Kram Eva

    SvaraRadera
  10. Gud vad fint med en vedspis! Måste verkligen passa hos er! Den ser jättefin ut!
    Kram helena

    SvaraRadera
  11. Förstår att det blev stor skillnad! Svårt att fota svart ;)
    Underbart med vedspis! Du är alltid så inspirerande!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  12. Klart att det blev skillnad! Stor sådan! Passar troligen perfekt i ert kök!
    Må gott Aka och var rädd om dig!
    Kram och vink från mig.

    SvaraRadera
  13. Wow! vilken bra inredare du är! Sådana där saker skulle jag aldrig komma på! Det blev ju jättesnyggt! Åh att få gå runt i ditt hemtrevlig och vackra hus! Du har verkligen stilen som jag gillar! <3

    SvaraRadera
  14. Åh så härligt med vedspis och vackra är de oxå ! Kram

    SvaraRadera
  15. Påminn mig inte! Våran spis behöver också målas. Den är inte så vit längre!!

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  16. Men gud så snyggt! Du är den som får mig att längta tillbaka till min "gamla" stil och nytt hus....

    Och du, bilden på dig - wawawawom!!! Vilken snygging som döljer sig bakom de snygga bilderna! Tror inte jag sett något kort på dig innan :)

    Ta hand om er! Kraam!

    SvaraRadera
  17. Måste vara härligt att ha en vedspis i köket. Kan bara tänka mig så mysigt det måste vara att komma upp en kall morgon, tända i spisen, sätta på kaffe o sen sitta där framför värmen o smutta på nybryggt kaffe, vilken dröm. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  18. Vilken skillnad =) Superfint. Vad mysigt kök, älskar tegel väggen, så har jag drömt om att ha det i ett kök en vacker dag *hihi* Kram och njut av en härlig fredag!

    SvaraRadera
  19. Superfint!
    Du är så duktig på att fixa och få det snyggt :)
    Kramen rara du♥

    SvaraRadera
  20. Vad snyggt och mysigt med en vedspis
    ha en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  21. Så fin spis och så himla fint du har det!!!

    SvaraRadera
  22. Jättefin spis! Och så sant. Vissa saker drar man bara och puffar framått - typ att svarta spisen ... när man sätter igång är det gjort i noll tid. Så var det i alla fall hos oss. Nu är inte vår spis i så fin sick som din, men ändå. Reslutatet ser man på en gång. Jag får dock göra det en gång till lite senare - spis är jätte gammal!

    SvaraRadera