tisdag 27 november 2012

OSTYLAT TV-RUM EN HELGKVÄLL





Jag vet inte hur ni har det hos er, men hemma hos mig är det stööööööööökigt!!!!




Att prioritera
sin tid:)



Ibland slammar hela hemmet igen, bara sådär, som över en natt! 



Någon som känner igen sig i en stökig hall där skorna gör att det knappt går att ta sig in eller ut!!?? Och att garderoben knappt går att stänga!!! Helt plötsligt behöver hela hemmet städas, i varje rum! Så var det hos oss i helgen! Och vad blev gjort? Nada:) Istället gick jag och maken på restaurang (tack snälla Gunvor för presentkortet)! Men vi hann även med mys med sonen och hans kompisgrabbar som kom förbi på en fika och TV-häng:)) 



En ostylad bloggbild direkt ur verkligheten. En massa bråte på bordet och en massa mums på tallrikarna:) Och i vinglasen till fikat och kaffet - julmust:) Ett måste så här års:))







Sladdar på golvet (undrar vad tusan det är för sladdar, de ligger säkert kvar där än...) och mattan är helt veckad, inte så snyggt - fast stämningsljusen är tända, viktigt viktigt...





Åh vad bra, på bilden ovan ser ni ju nya soffan:) Tyget  går i samma färgton som fåtöljerna fast med ett smalrandigt tyg. 



Och lite senare, efter att grabbarna åkt, ägnades kvällen djuuupt ned i TV-soffan. En rätt unik bild faktiskt för det händer ju inte särskilt ofta att maken får låna laptopen, trots att det är hans egen, haha!!  







I bakgrunden ovan skymtas retro-golvlampan som funnit sin plats här inne i TV-rummet...




Foton: Aka privat.


Och nu är det full fart mot nästa helg och då blir det glöggmingel hos oss!! Tjoho:) 

Nu - dags att kika in hos er:))



Love, peace... 

31 kommentarer:

  1. Det är så härligt att se för ibland så tror jag att man är ensam i världen med att ha stökigt. Underbart inlägg Aka och att trivas och må gott är det allra viktigaste i livet.

    SvaraRadera
  2. Det låter som hemma hos oss det där ;)
    Skönta att höra att det ej är bara hemma hos oss som det brukar se ut så :)
    Önskar dej en fin kväll.
    Kram Erica

    SvaraRadera
  3. Vad härliga bilder du bjuder på! Jo skor innan för dörren och allmän oreda är det här också:) men att gå på restaurang låter trevligare:) kram Nilla

    SvaraRadera
  4. *fniss*...du är allt mysig! Roligt Inlägg! Så Klokt tänkt: prioritera sin tid, så glad att du även har den förmågan...som många, många andra förmågor du har! Lite skor i hallen, skrynkliga mattor, sladdar som ligger lite är & där...so what? Förmågan att kunna njuta av de sina är allt viktigare. 10 poäng till härliga Aka!
    Var nu rädd om dig och de dina.
    Kram och vink från mig.

    SvaraRadera
  5. Tycker att jag känner igen det där, helt plötsligt är hela huset upp och ner. Är ledig några dagar då blir det röj och en tur på stan.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  6. Härligt hjärtligt helgmys då det är som bäst!!!
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  7. Men hallå!...inte var det där särskilt stökigt tycker jag iaf. :)...men jag förstår dej...jag är ganska pedant så jag vill ha ordning förstås, fniss..på diskbänken o köksbordet hos oss kan det vara ganska stökigt ibland :))
    Ha en fin kväll vännen!!

    SvaraRadera
  8. Åh, gud va skönt att se. Ser ut precis som hos oss. Jag som trodde att det alltid var så snyggt hos dig! ;)
    Kramar Anita

    SvaraRadera
  9. Eh...ja, det där känner jag igen.
    Men det är ju det som är det fiffiga med blogg och foton. Man väljer själv vad man vill visa... och vad man inte vill visa (mest av den varan för det mesta)
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  10. Jag tycker det ser så hemtrevligt ut hos dig, ett hem ska vara levande! Och som sagt - jag gillar din färgskala!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  11. vi känner såklart igen oss....;) men har själv landat i att det inte behöver vara perfekt städat jämt ...det är tio gånger bättre att göra som ni gjorde ..dra på restaurangbesök....att leva livet är viktigare.....

    Kram

    SvaraRadera
  12. Vad mysigt med restaurangbesök och soffhäng ´lite senare. Ha en fin kväll. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  13. Lite stök o bök måste man nog ha, men jag får nog erkänna att jag vill ha ordning o reda omkring mig men det beror nog på att jag har mer ett inre kaos. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  14. Hihi, skor innanför dörren känner jag igen:)). Vad mysigt att gå på restaurang, precis vad som behövs för att piffa upp vardagen:)).
    Jättehärliga bilder, precis som det ska va´.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  15. Härligt! Visst är det stöööökigt hemma hos oss också, ibland.. eller någon gång i veckan! ;) Det blir ju så när man har ett liv! :)
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  16. Men sådant känner man igen, ibland får man ex kliva över skor för att komma in, sedan ligger det kläder lite här och var osv

    så ska det vara ibland
    kram

    SvaraRadera
  17. Tänk det är ju så som livet är, stökigt. Man far runt som ett jihu och städar och två sekunder senare så ser det likadant ut igen. Skönt att se verkligheten också ;-)
    Kram Anette

    SvaraRadera
  18. Att städa är en världslig sak..jag har blivit bättre på att blunda för stöket..och njuta av livet istället :) stor kram finaste Aka/Diana

    SvaraRadera
  19. Va skönt att du bjuder på naturliga bilder från ditt fina hem!! Vi har också massa stök ngn brukar höra ett rejält ryck dagen innan vår städfirma kommet.. Kram Sara

    SvaraRadera
  20. Ett hem ska vara levande det ska synas att någon bor där, men ibland undrar man hur det kan bli så stökigt omkring en. Fina bilder du har ett vackert hem. Kram

    SvaraRadera
  21. Haha,ett helt vanligt hem med andra ord:) ha de gott vännen..kramen!

    SvaraRadera
  22. Hej Aka,

    Skööönt att höra att det är fler som har bråte liggandes hihi! Jamen vilken lättnad! Allt är inte perfekt hela tiden OCH det bästa av allt är att vi inte är ensamma om det. Bakom fina bloggbilder döljer sig oftast en helt annan bild - vardagen! :)

    Kram på dig!
    Sanna

    SvaraRadera
  23. Härligt att ses Aka!! Ibland blir man ju bara tokig av alla grejjer men man måste liksom bita ihop och ta ett glas ;) he he skämt och sido så här vi det alla, gissar jag!!

    Kram P

    SvaraRadera
  24. haha om jag känner igen mig, OM! Här är det kaos var och varannan dag, blir lätt så med två små plus att jag ofta har mycket folk här hemma som kommer och går under dagarna. Mysigt men också mer jobb, men som sagt man får lära sig att prioritera sin tid väl, man kan plocka det viktigaste, lite skit i hörnen dör ingen av. Stor kram och tack för titten!

    SvaraRadera
  25. Tänkte just det samma när jag klev i i vår hall idag. Såg, gummistövlar, väskor, byrån belamrad. Förstår inte varför allt hamnar där??
    Man plockar undan och vips så lägger nån något där igen.
    Ha en toppen kväll!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  26. Ett hem ska ju vara levande. Härligt att stänga dörren och bara gå ut och äta! Plocka kan man ägna mycket tid åt, men slutar man så ....Känner väl igen mig! Kul att du gillade mina silveringar!
    Ha det gott!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  27. Speciellt vid den här årstiden är det precis som du beskriver! Julmust- oh yes! Kram Anna

    SvaraRadera
  28. Åh vad vacker du är! Och åh vilket fint hus ni har!

    Jag tycker inte alls det ser stökigt ut. Det ser bara hemtrevligt ut. Då skulle du komma förbi mej ;)Nä, tur att det blir helg snart så får man röja igen!

    SvaraRadera
  29. Underbart inlägg...trots allt är det ju ett hem vi bor i:) Jag hinner inte heller med i svängarna med en tonåring och tillhörande pojkvän. Skönt att se ett ostylat inlägg...!!!

    Kram Helena

    SvaraRadera
  30. Härliga bilder från verkligheten, här kan det oxå vara grejer precis överallt... En liten som gärna kastar runt å har sina leksaker i alla rum;)
    Ha en fin dag, Kram

    SvaraRadera
  31. Skönt att man inte är ensam om att ha grejor här och där
    ha en härlig advent
    kram Rosa

    SvaraRadera