fredag 2 november 2012

MÖBELVAL TILL TV-RUMMET









Beige och svart med guldiga inslag (och pyttelite smutsblått) - jag ville skapa en lite lyxig och elegant salongskänsla i TV-rummet:)





Sneak peek:)




Här pågår möbel- och inredningsfix och allt är ju långt ifrån klart, men igår kväll fick vi i alla fall möblerna på plats i TV-rummet...



Beige tyg med små rosor, vackert utan att bli för romantiskt. Soffan har ett annat avvikande tyg fast med beige färg som matchar fåtöljerna. Och det fiiiiinaste - de söööööta stolsbenen:)))










Foton: Aka privat.


Alltid svårt att i förväg veta hur allt ska bli och passa ihop, men jag tycker att det blev en trivsam och varm känsla med möbler som stilmässigt passar in i vårt gamla hus - samt med färger jag tycker om:)) För oss var det viktigt att inte välja trendiga möbler utan istället tänka på vad som kommer att stå sig över tid. Hur tänker ni kring detta?



Trevlig helg! 

41 kommentarer:

  1. Du förklarar och beskriver alltid så bra, jag känner mig aningen korthuggen i min text när jag läser din.
    Sedan visar du alltid så vackra saker Aka, så snygg fåtölj!! Det mönstret gillar jag, benen också...

    kramkram

    SvaraRadera
  2. Håller med föregående talare:) och du har såå fint! själv är jag ombytlig och byter och ändrar ofta.Ny soffa här snart med gulliga små ben på,men det får bli en enfärgad hos mig...
    önskar dig en härlig helg...kramizar

    SvaraRadera
  3. Åh så fint!
    Du borde syssla med inredning!

    Själv försöker jag skapa samma varma känsla som du har i sovrummet. Jag vill ha guld och brunt och långa tjocka sammetsgardiner.

    Soffan är superfin!

    SvaraRadera
  4. Ser hur fint det redan är... howardstyle?

    Ha en fin allhelgonahelg.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Du skriver så fint, och jag kan bara hålla med- det blev så ombonat och mysigt- men man vet aldrig riktigt innan hur slutresultatet kommer att bli;) Kramar

    SvaraRadera
  6. Vad fint det blev. Här är det inte heller så mycket modernt. Mer klassiskt.
    Kram och ha en skön helg
    Jannike

    SvaraRadera
  7. Vad varmt och fint och ombonat det blev. Jättefina bilder!
    Vilken fin soffa.
    Jag väljer väl mer klassiskt tycker jag inte så modernt. Jag älskar ju vitt så mycket vitt är det här.
    Ha en super fredag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  8. Följer din fina blogg varje dag. Har inte kommenterat härinne förut. Tycker du/ni har så mysigt hem, bra smak. Gillar tanken att det ska hålla flera år behöver inte vara trendigt. Jättesnygg fåtölj!/Kram annagreta w

    SvaraRadera
  9. Ohh riktigt tjuuusigt, samt snyggt blommigt tyg

    SvaraRadera
  10. Guld och brunt är väldigt elegant och ganska "varmt" ihop. Jag har chokladbrunt i mitt badrum och tycker om att sätta dit en ljuslykta i guld osv. Snyggt och tidlöst.

    Jag är ju inte så färgstark i mina färgval hemma. Mest blir det svart, beige, grått, vitt. Jag använder hellre accentfärger, som rött vid jul och grönt annars.

    Du har det superfint hemma! Kram!

    SvaraRadera
  11. Hej Aka,

    Får en sååå varm och mysig känsla när jag kikar in i ert nypiffade tv-rum. Den fina howard-modellen på fåtöljen, färgerna, tyget, de mörka inslagen.. allt smälter så fint ihop.
    Supersnyggt! Vill bara se mer ;)

    Trevlig helg - kram Sanna

    SvaraRadera
  12. Att det där ser riktigt snyggt ut!! Ombonat och så mysigt. Underbara färger du valt :)

    Kram/M

    SvaraRadera
  13. Men det är ju hur snyggt som helst!! Oj,oj vad fiiint!! Älskar färgerna. Har scrollat upp och ner flera gånger:)).
    Jag tycker du tänker helt rätt och satsa på möbler som håller länge. Vi köpte soffa, bord, skänk, matta och pynt samtidigt i samma stil som vi trivs med och det känns fortfarande nytt, fastän det är några år nu:)).
    Ha en fin helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  14. Aaaaahhh....heeelt galet snyggt o elegant...vill ha PRECIS så :)
    Du får alltid till det så snyggt, harmoniskt och ombonat
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  15. Hej Aka, vad fint du har det! Vad ni har hunnit långt med allt. Inspirerande - kanske en dag kan jag också lägga ut likadanna bilder. Har ingen aning när vårt hus är bygt - men någon gång i 1800 -talet.

    PS. Hamnade hit från Dianas Drömmar

    Ha en tevlig helg!

    SvaraRadera
  16. Härlig färg kombination du har valt...toppen!
    Ser mysigt o stilrent ut!
    Önskar dej en härlig fredag...med mycket pysslande ,fniss.
    Kramen Bia

    SvaraRadera
  17. Så harmoniskt, vackert, samstämt i färger, jag får lust att bara komma och sitta och andas djupt!
    Kramar

    SvaraRadera
  18. Det ser helt underbart ut, Aka!! Så himla mysigt och harmoniskt, och så vackra färger och mönster.. Det ger verkligen en varm och lyxig känsla med de fina detaljerna. Åh vad man skulle trivas att hänga där i den underbara atmosfären!
    Tack rara du för de underbara orden hos mig, de värmer massor <3
    KRAM! Madeleine

    SvaraRadera
  19. Varmt, ombonat och mysigt! Det låter snyggt med smutsblått till.
    Så skön fåtölj och fotpall!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  20. Kikar in och önskar en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  21. Åh vad jag fastnar vid dina bilder, så vackert och mysigt på samma gång.
    Önskar dig en fin helg fina du!
    Kram

    SvaraRadera
  22. Jag är liksom mållös. Var hittar du allt fint? Älskar möbeltyget och guldet till det svarta. Snyggt! Stiligt! Romantiskt! tidlöst! Allt på samma gång.Försökte maila dig men det gick inte ville fråga dig lite saker. Kan du maila mig så att jag får rätt adress? kraaaam Pia

    SvaraRadera
  23. Här fastnade jag direkt, så varmt o härligt hem du har. För mig handlar inredning om att hitta sin egna stil, sätta sin egna prägel på huset man bor i. Om det sen är loppisfynd, design, svart, vitt eller ett färgstarkt hem beror helt på om du valt det med hjärtat, för det både känns o syns om ett hus är levande och det är ditt. kramisar Tina

    SvaraRadera
  24. Salongskänsla låter tjusigt!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  25. Tuuuuuuuuuuusen tack Anna-Greta för din fina kommentar, vad glad jag blir!!!!

    Kraaaaaam aka

    SvaraRadera
  26. Så fint det blev! Samma goda smak som vanligt ;) älskar benen som kommit igen så skarpt.
    Trevlig helg,
    Sussi

    SvaraRadera
  27. Sofistikerat och tjusigt!!
    KRAM Anna

    SvaraRadera
  28. Vilka härliga bilder, riktigt hemtrevliga =) Du är ju jätteduktig på inredning! Tack snälla för du delar med dig <3 Kram och ha en härlig lördag nu

    SvaraRadera
  29. Åhh, vad fint det blir Aka, vill se mer :) stor kram till dig Diana

    SvaraRadera
  30. Gomorron gomorron! Du blev en av dom som knep halsbandet hos mig :)
    Jag mailar dig!!! Kram och ha en himlans bra helg!

    SvaraRadera
  31. Vad fint jag gillar verkligen kudden:)
    Kram från Victoria på www.victoriasprovkök.se

    SvaraRadera
  32. Sååå snyggt det blir! Jag ser att du och jag sysslar med samma sak.... att göra fint i tv-rummet, jag gillar också beige och svart! Må så gott kram från Maria

    SvaraRadera
  33. Ser mysigt ut! Själv vill jag fixa lite här och där som egentligen inte är prio nu. Men tänka på saken får man väl ändå!?

    Snygg dottern va. : )

    Ha en toppen kväll!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  34. Så fint det blir, färgvalet är super.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  35. Ser jätte fint ut, gillar tyget massor.
    Önskar dig en fin kväll, kram

    SvaraRadera
  36. Jättemysigt och fint jag gillart ;) ....och huvdsaken är ju att ni trivs!! Kudden var hur snygg som helst jag är lite kuddtokig av mig...ha ha

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  37. Det ser jättefint ut! Jag tänker att ni tänker rätt, men tycker ibland att det är svårt att efterleva eftersom kvalitet och tidlöshet också kostar... :)

    Kramar

    SvaraRadera
  38. Måste bara säga att jag älskar dina bilder i början av din blogg. Det ser så fridfullt ut där du bor. SÅ skönt!

    SvaraRadera
  39. Åh så superfint!!! Gillar verkligen din stil och det hela ser bara så varmt och inbjudande ut!!

    Kram igen;)

    SvaraRadera
  40. Verkligen jättestiligt!!
    Skulle gärna se fler bilder!

    Det var väldans snygga tapeter du visade tidigare. Själv funderar jag på nya till köket (har jag gjort läääänge redan...) men kan inte bestämma mig.

    Ha det så bra! kram, Ann-Christine

    SvaraRadera